Loading...

قوانین جدید مسابقات درگ در سال 93

 بازدید: 6465

 

 

قوانین و کلاس بندی مسابقات درگ در سال 93

 

 

 

كلاس : 206 تیپ 5

 

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای موتور فابریک باشند.

 

2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

 

3- پوسته گیربکس و بلوک سیلندر , فابریک باشد.

 

4- نصب هدرز و میل سوپاپ آزاد است.

 

5- حذف هواکش مجاز میباشد.

 

6- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

7-پورت و پولیش سرسیلندر آزاد است.


8- چیپ کردن ecu فابریک مجاز میباشد.


9- ریل سوخت و فشار شکن آزاد است.


10- استفاده کردن از ecu استندالون و پی گی بک ممنوع میباشد.


11- استفاده کردن از منیفولد هوای آلمینیومی ممنوع میباشد.


12- نصب تراتل ممنوع میباشد.


13- تغییر در سایز ورودی دریچه گاز ممنوع میباشد.

 

14- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .


15- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.


16- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت


داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.


17- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.


18- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.


19- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.


20- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.


21-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

 

كلاس : استریت ریس

 

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندرشهریباشند.


2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.


2- هر نوع تغییر ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

 

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا چهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

 

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

 

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .


7- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

 

8- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

 

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

 

9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

13-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

کلاس : شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک

 

1- اتومبيلهايی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای شش سيلندر یا هشت سیلندرشهریباشند.


2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

 

3- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

 

4-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا هشت سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

 

5-استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

 

6-استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

7- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .


8- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

 

9- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

 

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

 

10- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

11- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

12- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

13- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

14-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

 

كلاس : استریت توربو

 

1- اتومبيلهايی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندرشهریباشند.

 

2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

 

3- هر نوع تغيير ديگر براي تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

 

4-تعويض موتورو تعويض گير بكس تاچهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

 

5- استفاده كردن از توربو و سوپر شارژ در اين كلاس الزامی است .

 

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

 

7- داشتن رل کیج یا بیمه حادثه انفرادی در این کلاس اجباری است.

 

8- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

9- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.

 

10- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

 

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

 

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

 

12- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

13- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

14- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

15- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

16-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

كلاس : Racing Car B

 

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندر باشند.

 

2- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

 

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا چهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

 

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

 

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

 

7- هرگونه تغییر برای کاهش وزن( باز کردن قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) آزاد است.


8- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.


9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

13-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

كلاس : Racing Car A

 

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه چهار سيلندر به بالا باشند.

 

2- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

 

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس چهار سيلندر به بالا از هر نوع و هر خانواده ای آزاد است.

 

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

 

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

 

7- هرگونه تغییر برای کاهش وزن( باز کردن قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) آزاد است.


8- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.


9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

13-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

 

كلاس : سوپرGT

 

1- اين كلاس آزاد است و اتومبيل های چهار سیلندر به بالای شهری و غیر شهری در آن می توانند شرکت کنند.

 

2-تعويض موتورو تعويض گير بكس از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

 

3- هرگونه تغییرات برای تقویت موتور و گیربکس آزاد میباشد.

 

4- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

 

5- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ مجاز است.

 

6- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز است .

 

7- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد.

 

8- داشتن رل کیج یا بیمه حادثه انفرادی در این کلاس اجباری است.

 

9- هرگونه تغییر برای کاهش وزن(باز کردن قطعات خودرو - استفاده از بدنه فایبر)با تائید کمیته فنی آزاد است.

 

10- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

 

11- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

 

12- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

 

13- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

 

14-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

 

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم

میشود.

 

کسب امتیاز درمسابقات :

 

امتیازات نفرات اول تا دهم هر رقابت براساس استاندارد جهانی FIA و بر طبق جدول زیر محاسبه شده

است.


نفر اول هر کلاس 25 امتیاز

نفر دوم هر کلاس 18 امتیاز

نفر سوم هر کلاس 15 امتیاز

نفر چهارم هر کلاس 12 امتیاز

نفر پنجم هر کلاس 10 امتیاز

نفر ششم هر کلاس 8 امتیاز

نفر هفتم هر کلاس 6 امتیاز

نفر هشتم هر کلاس 4 امتیاز

نفر نهم هر کلاس 2 امتیاز

نفر دهم هر کلاس 1 امتیاز

 

نکته: برای کسب امتیاز در هرکلاس ثبت نام حداقل 8 نفر الزامیست.


حداکثر ثبت نام راننده برای هر ماشین 2 نفر میباشد. یعنی هر ماشین با دو راننده میتواند تایم گیری کند و بهترین تایمثبت می گردد.

 

 

قوانین:

 

پلاکها و شیشه جلوی اتومبیل متعلق به اسپانسر میباشد و تمامی شرکت کنندگان موظف به چسباندن تبلیغات

 

میباشند, در صورتی که شرکت کننده اسپانسر شخصیداشته باشد با هماهنگی مسئول کمیته درگ میتواند در

 

قسمتی دیگر از اتومبیل تبلیغ خود را نصب کند.

 

كليه كلاسها بايد مجهز به كپسول اطفاء حريق باشند.

 

استفاده از کلاه ایمنی و کمربند در تمامی کلاسها اجباری است .

 

پر کردن فرم تعهد نامه و داشتن بیمه ورزشی اجباری میباشد.

 

حذف شدن شرکت کننده از دور مسابقات در صورت رد صلاحیت خودرو .

 

 

با سپاس : علیرضا پوردلجو

 

 

آرشیو مسابقات درگ از سال 1390


نظرات

 

  • مهدی:

    سلام ببخشید میشه یه قسمتی درست کنید راجبع اطلاع رسانی در مورد مسابقات درگ اینده و تاریخ اونا رو اونجا بنویسید ممنون

    سه شنبه 11 شهریور 1393 - 19:19

▼ ارسال نظر