Loading...
شما اینجا هستید: خانه » گزارش مسابقه درگ مهر 93

گزارش مسابقه درگ مهر 93

 بازدید: 77100

 

به گزارش CarXR.ir : در هجدهمین روز هفتمین ماه سال پیست درگ مجموعه شهر ورزش،میزبان خیل عظیم

تماشاگران و علاقه مندان مسابقات شتاب بود که برای چهارمین مسابقه در سال جاری گرد هم جمع شده بودند.این

رقابت همچنین اولین مسابقه با حضور تماشاگران نیز در سال جاری محسوب می شد که به لطف همکاری علاقه

مندان،تمهیدات انجام شده و مشارکت نیروی انتظامی با نظم و هماهنگی مناسبی برگزار شد.جمعی از پیشکسوتان

جامعه اتومبیل رانی و مسئولین سازمان شهر ورزش شهرداری تهران نیز به عنوان میهمان شاهد چهارمین رقابت

شتاب 400 متر سال 93 بودند.

 

پژو 206

در کلاس مخصوص پژو 206 های تیپ پنج بار دیگر شاهد رقابت نزدیک و تماشایی تیپ پنج های تا دندان مسلح

شهری و مسابقه ای بودیم که با اختلاف زمانی ناچیزی با یکدیگر رقابت می کردند.محمد مقدم با زمان 16.22 ثانیه و

تنها 0.02 ثانیه اختلاف نسبت به شروین تقی زاده ناچار به پذیریش رده سوم شد و محمد رضا حسین زاده با اختلافی

در حدود 0.22 ثانیه سریعتر از شروین تقی زاده از خط پایان گذشت و بر سکوی قهرمانی این کلاس ایستاد.

 

استریت ریس

بازهم پراید های مجهز به موتورهای BP، انواع و اقسام خودروهای سوآپ شده و چند خودرو نسبتا استاندارد شهری

مانند سمند های XU7 و EF7 در این کلاس حضور داشتند و در نهایت عنوان برتر بار دیگر به پژو 206 مجهز به پیشرانه

MI16 به رانندگی علیرضا امام قلی پور رسید که با ثیت زمان 14.51 و اختلاف چشمگیر نسبت به زمان 15.24 ثانیه

مهدی علمائی در مقام نخست از خط پایان عبور کرد.لیلا پیکان پور از استان اصفهان نیز علیرغم مواجه با نقص های

فنی متعدد،موفق به ثبت زمان 15.44 ثانیه ای شد و به عنوان نفر سوم این کلاس بر روی سکو رفت.

 

شش و هشت سیلندر

با حضور خودروهایی چون دوج چلنجر،پورشه کررا ، شورولت کوروت 2014 و چندین ب ام و تقویت شده،این کلاس به

مهیج ترین کلاس این مسابقه مبدل شده بود و با توجه به زمان های ثبت شده در دورهای تمرینی به نظر می رسید

که شاهد رقابتی تماشایی در این کلاس باشیم.با این وجود متاسفانه نقص فنی مانع قدرت نمایی ب ام و قرمز رنگ

کارن مگردومیان شد ولی در عوض مظاهر ابراهیمیان با ب ام و E30 جدیدی که از پیشرانه S54 بهره می گیرد،از

حیثیت ماشین های آلمانی در برابر هجمه شورولت کوروت 2014 به رانندگی رامین وطن دوست (رئیس بخش

اتومبیلرانیفدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی) دفاع کرد و زمان نخست را به نام خودش ثبت کرد.رقابت داتسون

260Z زردرنگ سامان خنجری با پورشه 911 کررا S کامران واقف هم بسیار دیدنی بود.اولین رقابت زمان گیری بین این

و رانندهبا اختلاف ناچیزی به نفع سامان خنجری تمام شد،اما در دومین رقابت این کامران واقف بود که با تنها 0.03

ثانیهتفاوت،زمان 13.03 ثانیه را کسب کرد و به عنوان نفر دوم بر روی سکوی قهرمانی رفت.بدین ترتیب رده سوم این

کلاس هم درحالی به سامان خنجری رسید که حسن جلیلی با کمی بدشانسی از ثبت زمان با شورولت مونزا تازه

تیونینگ شده خود بازمانده بود.رامین وطن دوست با اختلافی نزدیک به 0.4 ثانیه نسبت به زمان ثبت شده در دور

تمرینی کار خود را با شورولت کوروت قرمز رنگ و جذاب به پایان برد و با اختلافی 1.6 ثانیه سریعتر از محمد ازکات با

دوج چلنجر (14.66) از خط پایان گذشت.در مقام مقایسه خوب است بدانید که تایم رسمی درگ ¼ مایل هر دو خودرو

پورشه کررا S کابریولت و شورولت کوروت 2014 در حدود 12.1 ثانیه اعلام شده است و بدین ترتیب رقابت این دو

خودرو می توانست فوق العاده نزدیک باشد.

 

استریت توربو (GT)

در حالی که همگان منتظر رقابت جانانه محمد جامعی زاده و مهدی گزستانی با ژاپنی های توربو خود بودند.این رقابت

نیما نظری و ابوالفضل مرادی بود که تبدیل به جنگی شانه به شانه مابین هوندا سیویک توربو و میتسوبیشی گالانت

توربو شد و بسیار تماشایی از آب در آمد.رقابت بین این دو در اولین دور زمان گیری با تنها 0.01 ثانیه اختلاف به نفع

سیویک نیما نظری (13.99) پایان یافت،اما در دومین دور زمان گیری مهدی گزستانی با مزدا توربو خود زمان 13.88

ثانیه را ثبت کرد، فرهاد صالحی با تنها 0.04 ثانیه توانست به مقام برتر دست یابد و اندکی بعد امیرحسین زارعی با

پژو 206 توربو در 13.76 ثانیه از خط پایان گذشت.محمد جامعی زاده با تویوتا کرولا آبی رنگش زمان 13.51 را بدست

آورده بود که ابوالفضل مرادی بار دیگر شگفتی آفرید و با اختلافی 0.7 ثانیه ای نسبت به این راننده در 12.80 ثانیه

مسیر 400 متری را با میتسوبیشی گالانت تیره رنگ متعلق به مصطفی کمالی در نوردید و رکورد بهترین تایم ثبت

شده در کلاس GT را به نام خود و این گالانت تا دندان مسلح ثبت کرد.بدین ترتیب بعد از کلاس SUPER GT این دومین

کلاسی است که زیر سلطه ژاپنی های الماس نشان قرار می گیرد.

 

SUPER GT

مرسدس بنز CLS 550،ب ام و 650 کابریولت،دو دستگاه میتسوبیشی لنسر EVO،تویوتا کریسیدا با پیشرانه 2JZ و ب

ام و 35si Z4 شرکت کنندگان سریعترین کلاس این مسابقه بودند و در یک نگاه مشخص بود که قرار است رقابت

داغی بین ب ام و سری شش و بنز سی ال اس اتفاق بیافتند.این دو خودرو مشخصات فنی نسبتا نزدیکی دارند و با

توجه به اختلاف وزن نه چندان زیاد،ثبت زمان های بسیار نزدیک دور از ذهن نبود.محمد ازکات که در کلاس شش و

هشت سیلندر رانندگی دوج چلنجر را بر عهده داشت، در این کلاس پشت فرمان ب ام و 650i نششته بود و موفق به

ثبت زمان 14.03 با این کابریولت لوکس شد.هومن مساح با CSL 550 درمقابل اندکی سریعتر ظاهر شد و با زمان

13.78 پیروزی در این مصاف تنگاتنگ را به دوستداران مرسدس بنز هدیه کرد.حمیدرضا شاکرانه در پی نقص فنی

تویوتا کریسیدا خود از ثبت زمان در خور توجه باز ماند، اما در عوض شاهد شلیک شدن ب ام و Z4 قرمز رنگ به

رانندگی پویا یحیائی بودیم که سریعتر از حد انتظار ظاهر شد و در 13.47 ثانیه از خط پایان گذشت.جالب است بدانید

که زمان رسمی این مدل از ب ام و (بدون احتساب ری اکشن راننده) چیزی حدود 13.0 ثانیه اعلام شده است.بدیهی

بود که رقابت قهرمانی این کلاس بین میتسوبیشی های EVO اتفاق می افتد.شهریار کریمی با 0.31 ثانیه اختلاف به

رده دوم بسنده کرد و ابوالفضل مرادی،تیونر مشهور میتسوبیشی های سریع السیر با EVO زرد رنگ خود بار دیگر

طوفانی ظاهر شد و سریعترین زمان چهارمین درگ سال (12.31) را به نام خود ثبت کرد.جالب است که این رکورد در

قیاس با بهترین زمان کلاس GT تنها 0.5 ثانیه اختلاف دارد و این اختلاف با توجه به تک دیفرانسیل بودن میتسوبیشی

گالانت مصطفی کمالی (رکورد دار کلاس GT) و وزن کمتر لنسر EVO در مقایسه با گالانت،بسیار قابل تامل به نظر

می رسد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از کلیه همراهان،تیم برگزاری CarXR،عکاسان و خبرنگاران،عوامل

انتظامی،کادر فنی،تماشاگران و علاقه مندان واقعی این رشته، فهرست زمان ها و اسامی شرکت کنندگان چهارمین

رقابت شتاب قهرمانی سال به شرح زیر اعلام می شود.

 

 

فهرست رتبه بندی و زمان های ثبت شده به شرح زیر اعلام می شود.

 


کلاس206


1 محمد رضا حسین زاده 206پژو 15/98

 

4 شروین تقی زاده 206پژو 16/20

 

10 محمد مقدم 206پژو 16/22

 

11 علیرضا کشفی 206پژو 16/31

 

15 کامبیز دلپسند 206پژو 16/47

 

5 سعید حمامی 206پژو 16/70

 

8 ایمان امین زاده 206پژو 16/71


14 فرزاد شاهرخی 206پژو 16/79

 

7علی بیگلری 206پژو 16/86

 

9شاهین نوبخت 206پژو 16/86

 

12 محسن گلی 206پژو 16/90

 

3 بهروز شادپور 206پژو 17/39

 

13 میثم محمدیان 206پژو 17/41

 

2 هاشم فولادی 206پژو 18/58

 


کلاس استريت ريس

 

16 علیرضا امام قلی پور 205پژو 14/51

 

25 لیلاپیکانپور پراید 15/36

 

21 مهدی علمائی پی کی 15/44

 

23 ستارنتاج پراید 15/86

 

17آرین هارتوریان پراید 16/33

 

18امید حیدری اپل کورسا 16/52

 

20 دانیال ملک زاده سمند 17/99


 

کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک

 

41 مظاهر ابراهیمیان بی ام و 12/90

 

26 کامران واقف پورشه کررا 13/03

 

31 سامان خنجری داتسون 13/06

 

42 رامین وطن دوست کوروت 13/10

 

39 آرین هارتوریان بی ام و 14/09

 

27 سوادا غریب بیوک 14/16

 

43 محمد ازکات دوج چلنجر 14/66

 

40 سینا رنجبران پورشه باکستر 14/73

 

33 محمد جواد داروگین کامارو 15/00

 

30 کارن مگردومیان بی ام و 15/39

 

38 حمید رضا ابراهیمی جنسیس 15/67

 

37 رضا هویزه جنسیس 15/69

 

29 ارسلان یزدانی فر کامارو 15/94

 

35 راوی قربانی کامارو 16/09

 

32 فرهاد مهر آئین بی ام و 16/18

 

36 محمد یزدان مهر وانت شوی 16/96

 

57 فرشید ساعت ساز آزرا 17/56

 

28 امیر محمد نوروزی 18/85

 

 

کلاس استريت توربو

 

55 ابوالفضل مرادی گالانت 12/80

 

51 محمد جامعی زاده تویوتا 13/51

 

52 امیر حسین زارعی 206پژو 13/76

 

47 فرهاد صالحی گلف 13/84

 

58 مهدی گزستانی مزدا 13/88

 

53 نیما نظری هوندا سیویک 13/99

 

50 علی جاهد گلف 14/00

 

56 پدارم بابائی تویوتا 14/04

 

60 نوید رجبی گلف 14/19

 

48 مرتظی دودانگه تویوتا 14/19

 

59 فرزاد ریاضی پراید 14/51

 

 

کلاس سوپر جی تی

 

61 ابوالفضل مرادی لنسر 12/31

 

62 شهریار کریمی لنسر 12/62

 

66 پویا یحیایی Z4بی ام و 13/47


64 هومن مساح CLS550مرسدس بنز 13/78


65 lمحمد ازکات 650بی ام و 14/03

 

63 حمیدرضا شاکرانه تویوتا کریسیدا 17/41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه 1 از 28123456»»

نظرات

 

  • mohammadreza:

    سلام.درگ این دفعه واقعا خوب بود خسته نباشید آقای دلجو بابت زحمت هایی که میکشید...درگ بعدی کی هست؟با تماشاگر برگزار میشه؟؟؟

    سه شنبه 22 مهر 1393 - 19:53

  • امیرحسین:

    من نمیدونم دلیل استفاده از مازراتی برای سیفتی کار چیه ولی به نظرم اگه از سمند ef7 استفاده بشه خیلی بهتره. حداقل اسم ایران روشه. تولید ملی - افتخار ملی (البته از جزئیات طراحی و ساختش آگاهیم. به هر حال...)

    سه شنبه 13 آبان 1393 - 09:56

▼ ارسال نظر