Loading...
شما اینجا هستید: خانه » گزارش سومین مسابقه درگ

گزارش سومین مسابقه درگ

 بازدید: 39780


به گزارش CarXR.ir : روز گذشته مورخه بیست و پنجم آذرماه مسیر درگ مجموعه شهر ورزش بوستان ولایت

میزبان سومین مرحله از سری مسابقات درگ قهرمانی سال بود.رقابتی که پس از دوبار تاخیر ناشی از شرایط

نامساعد جوی،درشرایط مطلوب و آفتابی برگزار می شد.سی و هشت شرکت کننده از میان شصت نفری که برای

این مسابقه ثبت نام کرده بودند، موفق به حضور در میدان رقابت شدند.رقابتی که اینبار به لطف تمهیدات تیم برگزاری

با شرایط بهتری برگزار می شد، چرا که بخش قابل توجهی از خط استارت به چسب مخصوص آغشته شده بود تا

زمینه بهبودچسبندگی تایر خودروهای قدرتمند به سطح مسیر در راستای کاهش هرزگردی و بهبود زمان های ثبت

شده فراهم شود.

در کلاس ریس استریت، بار دیگر صفی از پراید های مجهز به پیشرانه BP در مقابل خودروهایی نظیر گلف نسل

دوم، میتسوبیشی لنسر تقویت شده، ب ام و E21 و اپل کورسا تیونینگ شده قرار گرفته بودند.همچنین مهدی

علمائی با رنو P.K خود که به پیشرانه SR20 نیسان مجهز است، برای دومین بار در میدان حاضر بود تا از رتبه دوم خود

در رقابت قبلی دفاع کند.در نهایت همینطور هم شد و علمائی با بهبودی 0.2 ثانیه ای نسبت به زمان ثبت شده در

مسابقه پیشین به زمان 14.84 ثانیه دست یافت و با اختلافی 0.4 ثانیه ای نسبت به کارن هاکوپیان که مدت هاست با

پراید خاکی رنگ خود یکه تاز میدان است،بر سکوی دوم این کلاس ایستاد.خانم لیلا پیکان پور از استان اصفهان نیز با

اختلافی قابل توجه نسبت به دو نفر نخست، موفق به کسب رده سوم در سومین رقابت سال 92 شد.

در کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک ، این سامان خنجری با نیسان 260 Z مجهز به پیشرانه شورولت بود که

توانست زمان خود را نسبت به رقابت پیشین در حدود 0.4 ثانیه بهبود بخشد و در کمال شگفتی سریعتر از کارن

هاکوپیان با پراید سبک وزن راه یافته از کلاس ریس استریت ظاهر شد و رده دوم را از آن خود کرد.شگفتی ساز میدان،

کارن مگردومیان بود که بار دیگر موفق به ارتقاء رکورد خود در این کلاس شد و با کسب زمان حیرت آور 12.90 ، یکی از

بهترین روزهای خود در مسابقات درگ را تجربه کرد.مدرن ترین خودرو حاضر در کلاس GT آلفارومئو جولیتا مجهز به

پیشرانه استاندارد 1.4 لیتری بود که به یمن بهره گیری از توربو چارجر، از خودروهای سریع خیابانی به حساب می

آید.اما این آلفارومئو جدید به رانندگی مظاهر ابراهیمیان، نتوانست آنطور که باید و شاید از پیشینه ایتالیایی خود دفاع

کند و با اختلاف قابل توجهی در پس سریعترین خودروهای این کلاس،یعنی مزدا 323 توربو مهدی گزستانی (13.89) ،

206 توربو بهراد عبرت آموز (14.15) و پراید توربو علی قزوینی (14.73) قرار گرفت و در بهترین حالت نتوانست رکورد

بهتری از 17.43 ثانیه برای آلفارومئو نقره ای رنگ خود ثبت کند.

پس از مدت ها، اولین مسابقه بدون حضور پورشه پانامرا توربو در کلاس SUPER GT اتفاق افتاده بود.در شرایطی که

ایمان عباسی به دلیل مشغله کاری از حضور در خط استارت باز مانده بود،کارن مگردومیان به لطف کسب مقام برتر در

کلاس شش و هشت سیلندر، مجوز حضور در برابر ب ام و E36 V10 محسن فرهمند را بدست آورده و به بهود زمان

خود می اندیشید.جایی که چسب اسلیک می توانست نقشی حیاتی در افزایش چسبندگی تایرها به مسیر و بهبود

زمان های ثبت شده بازی کند.محسن فرهمند در نخستین زمان گیری در برابر نیسان آلتیما عنابی رنگ ایلرام بدل به

رانندگی مصطفی خلف نژاد ایستاده بود.جایی که رقابت سریعترین خودرو توربو حاضر در این مسابقه با قدرتمندترین

اتمسفریک حاضر در میدان می توانست بسیار جالب باشد.اما مصطفی خلف نژاد اندکی زودتر از موعد استارت زد و

بدین ترتیب شانس ثبت رسمی زمان را از دست داد.در لحظات اولیه استارت،فاصله آلتیما از ب ام و مسابقه ای

محسن فرهمند لحظه به لحظه بیشتر می شد، اما در میانه مسیر، این ب ام و V10 بود که به شکل شگفت آوری

سریعتر به نظر می رسید.در نهایت مشخص شد که نقص فنی ناگهانی منجر به بروز آتش سوزی مختصر در فضای

موتور و آسیب دیدن سیم کشی نیسان آلتیما شده و همین مسئله نیز در نهایت شانس حضور مجدد را از رانندگان

این آلتیما جذاب گرفت.خوشبختانه خسارات سنگینی در این آتش سوزی به خودرو وارد نشد اما سیم کشی آنچنان

سوخته بود که خودرو از حرکت باز ایستاد.در مقابل محسن فرهمند بار دیگر پشت خط استارت قرار گرفت و ابری از

دود سفید را با گرم کردن تایرهای اسلیک به راه انداخت.پس از روشن شدن چراغ سبز،راننده با تجربه مسابقات

سرعت،پشت فرمان ب ام و V10 یکی از بهترین شتاب گیری های خود را به نمایش گذاشت و علیرغم وزش باد

مخالف، موفق به شکستن رکورد قبلی خود و دست یابی به زمان تحسین برانگیز 12.84 ثانیه شد که رقمی فوق

العاده با توجه به انتقال قدرت تک دیفرانسیل و شرایط پیست مسابقه به نظر می رسد.پس از این رکورد شکنی رقابت

مزدا 323 توربو مهدی گزستانی با نیسان / داتسون 260 Z سامان خنجری نیز تماشایی بود.رقابت نفسگیر سریعترین

شرکت کننده از کلاس چهار سیلندر توربو (GT) با دومین خودرو سریع کلاس شش و هشت سیلندر در قالب کلاس

آزاد (SUPER GT) منجر به ثبت زمان های 14.35 ثانیه گزستانی در برابر زمان 14.33 ثانیه ای خنجری شد، جایی که

مزدا 323 توربو به دلیل نقص فنی در سامانه جرقه زنی و بروز مشکل برای شمع هایش، تنها با اختلاف ناچیز 0.02

ثانیه، رقابت را به داتسون زرد رنگ ژاپنی با قلبی آمریکایی واگذار کرد و بدین ترتیب رده سوم کلاس SUPER GT پس از

محسن فرهمند (مقام اول) و سامان خنجری (مقام دوم) به مهدی گزستانی رسید. کارن مگردومیان نیز که با نقص در

سامانه کلاچ مواجه بود از ثبت زمان در این کلاس منصرف شد و همچون جنسیس کوپه تویین توربو به رانندگی مظاهر

ابراهیمیان، از راهیابی بر سکوی برترین کلاس این رقابت سرد و پائیزی بازماند.

در پایان به رسم یادبود لوح های تقدیر و جام های یادبود به مقام های برتر هر چهار کلاس اهدا شد.با تشکر از کلیه

شرکت کنندگان، عوامل برگزاری، تیم اجرایی و فنی و سایر عزیزانی که تیم CarXR.ir را در برگزاری هرچه بهتر این

مسابقه یاری کردند، فهرست رتبه بندی و زمان های ثبت شده به شرح زیر اعلام می شود .

 

 

 

کلاس ریس استریت



2 کارن هاکوپیان -پراید 14/44

 

1 مهدی علمائی - پی کی 14/84

 

9 لیلا پیکانپور -پرايد 16/38

 

15 آرین هارتوریان -پراید 16/56

 

17 سیامک خلیل الهی- گلف 16/65

 

3 ستار نتاج - پراید 16/70

 

10 محمد مقدم - 206پژو 16/74

 

25 امير حسين ندائی پور-206پژو 16/83

 

5 حسن اسحاق -پراید 16/96

 

11 ژوبین پناه گر - اپل 17/20

 

4 سعید آدین -پراید 17/29

 

24 مسعود حقيقي - لنسر 17/59

 

22 مهدی غلامی- بی ام و 19/77

 

14 مهدی ماجدی - 206پژو 17/84

 

8 امیرحسین کاظمی -گلف 22/38

 


کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک




26 کارن مگردومیان - E30بی ام و 12/90

 

30 سامان خنجری- داتسون 14/41

 

2 کارن هاکوپیان -پراید 14/78

 

35 آندره کاراپتیان -دوج 14/98

 

37 علی سعیدی - کامارو 15/03

 

33 مهدی رجب زاده - کامارو 15/53

 

36 سوان غریب - بیوک 15/64

 

31 سیاوش قدس -کامارو 16/56

 

32 سیروان رایج -کامارو 16/73

 

29 امیر نوروزی -کامارو 17/44

 


کلاس جی تی



44 مهدی گزستانی -مزدا 13/89

 

39/B بهراد عبرت آموز - 206پژو 14/15

 

41 علی قزوینی - پراید توربو 14/73

 

45 امیرحسین میرزائی - تویوتا 14/97

 

43 مهدی حجتی - 205پژو 15

 

40 پاتریک شادمانی - ریو 15/25

 

42 مرتضی دودانگه - تویوتا 15/31

 

50 مظاهر ابراهیمیان - آلفارومئو 17/43

 

 

کلاس سوپر جی تی


 

54 محسن فرهمند - بی ام و 12/84

 

30 سامان خنجری- داتسون 14/33

 

44 مهدی گزستانی -مزدا 14/35

 

59 سیاوش قدس - پراید 15/43

 

57 مظاهر ابراهیمیان - جنسیس 16/29

 

60 اکبر حنفی - سوپرا 17/02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه 1 از 23123456»»

نظرات

 

  • jalal:

    درود
    پس چرا اطلاع رسانی نشد تو سایت؟
    من همش منتظر بودم زمانش اعلام بشه بیام ببینم
    لطفا اطلاع رسانی کنید
    ممنون

    چهارشنبه 27 آذر 1392 - 23:10

  • محمدحسین:

    با سلام
    واقعا جای تعجب داره که این همه جوون علاقه مند هست ولی شما اطلاع رسانی نمیکنید .

    شنبه 30 آذر 1392 - 14:59

  • Ahmad:

    چرا اطلاع رساني نمي كنيد ،،منتظر بوديم،،واقعا كارتون درست نيست

    سه شنبه 3 دی 1392 - 04:59

  • payam:

    salam kheili dameton garm tanha tanha raftin mosabeghe kheili bahalin

    پنجشنبه 5 دی 1392 - 07:19

  • mehdi:

    اصلا کار درستی نبود که اطلاع رسانی نشد

    پنجشنبه 5 دی 1392 - 18:52

  • mohammad baratzadeh:

    واقعا جای تاسف داره چرا اطلاع رسانی نمی کنید

    جمعه 6 دی 1392 - 21:21

  • ali:

    agha toro khoda etela bedin toro khuda loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooootfan..

    چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 05:51

▼ ارسال نظر