Loading...
شما اینجا هستید: خانه » گزارش پنجمین مسابقه درگ

گزارش پنجمین مسابقه درگ

 بازدید: 46312

 


گزارش مرحله نهایی درگ قهرمانی سال 1392

 

 

به گزارش CarXR.ir : روز گذشته مجموعه شهر ورزش برای آخرین مرتبه در سال جاری، محل برگزاری مسابقات

درگ قهرمانی کشور جام CarXR.ir بود،با پیشنهاد شرکت کنندگان برای این مرحله کلاس تازه ای نیز به مجموع چهار

کلاس قبلی اضافه شده بود و پژو 206 های تیپ 5 می توانستند رقابت را در کلاس اختصاصی خود تجربه کنند،اما این

کلاس، تنها اتفاق تازه آخرین مسابقه نبود چرا که تیم برگزاری با هدف بهبود شرایط مسیر ,پوشش ویژه ای را در

محوطه خط استارت به کار گرفته بودند تا هرزگردی خودروها در خط استارت بیش از پیش کاهش یابد.رقابت در کلاس

های ریس استریت، شش و هشت سیلندر، GT و SUPERGT مسابقه به شیوه سابق ادامه داشت و بیش از 50

شرکت کننده با طیف وسیعی از خودروهای تقویت شده شهری ,کلاسیک و مسابقه ای در میدان حاضر بودند.در

کلاس ریس استریت،رانندگان پرایدهای BPدر نبود کارن هاکوپیان شانس چندانی برای غلبه بر پی کی مهدی علمائی

مجهز به پیشرانه SR20 نیسان نداشتند و در نهایت این ورزشکار تیم ملی دوچرخه سواری بود که توانست رده نخست

آخرین رقابت سال را از آن خود کند.در کلاس پژو 206 تیپ 5 نیز ، رقابت تنگاتنگی حاکم بود، فرزاد شاهرخی ، از

رانندگان شناخته شده کلاس 206 مسابقات سرعت، با خودرو مسابقه ای خود در میدان حاضر بود و موفق به ثبت

زمان 16.63 ثانیه شد،اما در نهایت این امیرحسین ندائی پور بود که با تنها 0.02 ثانیه اختلاف رده نخست را از آن خود

کرد و سعید حمامی نیز با 10 صدم ثانیه فاصله نسبت به فرزاد شاهرخی به رده سوم این کلاس رضایت داد.کارن

مگردومیان، نفر اول مسابقات چند دور اخیر در کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک، اینبار بدون ب ام و E30

معروف خود به میدان قدم گذاشته بود، اما با این وجود موفق به ثبت زمان 15.6 ثانیه و کسب رده چهارم با ب ام و

e90 و جمع آوری چند امتیاز دیگر برای جدول قهرمانی سال شد.در نبود E30 رکورد شکن مگردومیان، فرصتی برای

سایرین فراهم شده بود تا شانس خود را برای کسب مقام درا ین کلاس امتحان کنند، سامان خنجری که در رقابت

های اخیر با داتسون Z260 خود بسیار موفق ظاهر شده است، با زمان تحسین برانگیز 14.13 ثانیه، سریعترین مرد

کلاس شش و هشت سیلندر لقب گرفت و سیامک نائب را ( فورد موستانگ گرند زرد رنگ ) را پشت سر گذاشت،با

این وجود در مرحله دوم زمان گیری، مهدی علمائی که به عنوان نفر برتر کلاس ریس استریت به کلاس بالاتر (شش و

هشت سیلندر) راه یافته بود،با اختلافی نزدیک به 0.3 ثانیه سریعتر از سیامک نائب ظاهر شد و بر سکوی نایب

قهرمانی این کلاس در آخرین مسابقه سال ایستاد.با وجود پوشش خط استارت، رقابت در کلاس چهار سیلندرهای

توربو (GT) هم تماشایی بود، مهدی گزستانی با مهارت فراوان خود بار دیگر سریعترین زمان ها را بدست آورد و موفق

به ثبت زمان تحسین برانگیز 13.81 ثانیه شد، محمد نجفی با تویوتا کرونا توربو از استان البرز، با اختلاف قابل توجه 1

ثانیه نسبت به مزدا 323 توربو گزستانی، رده دوم را بدست آورد و بهراد عبرت آموز نیز با تنها 0.21 ثانیه فاصله نسبت

به محمد نجفی، در مقام سوم به کار خود پایان داد، اما نکته جالب ،حضور دو ب ام و 328iمدل 2013 استاندارد در این

کلاس بود که یکی از سریعترین خودروهای جدید در خیابان ها به شمار می آیند.در پایان رقابت کلاس GT، بهزاد امینی

و کوروش نیک پسند پشت فرمان این ب ام و های سریع، با اختلاف تنها 0.01 ثانیه رده های پنجم و ششم کلاس GT

را از آن خود کردند.پاترول سافاری تقویت شده توسط تیونرهای اماراتی به رانندگی علی شیخ رضایی، جالب ترین

خودرو حاضر در کلاس SUPER GT بود، خودرویی که به لطف قدرت بالای پیشرانه شش سیلندر اتمسفریک عملکردی

حیرت آور داشت و موفق به ثبت زمان باورنکردنی 14.41 ثانیه شد،اما با حضور محسن فرهمند که از تایرهای جدید و

مخصوص درگ بهره گرفته بود و سهیل شاهپور با میتسوبیشی لنسر EVO ، پاترول سافاری شانس چندانی برای

حضور در جمع سه خودرو برتر این کلاس را نداشت، تایرهای HOOSEIR مخصوص درگ در ترکیب با پوشش تازه

آسفالت خط استارت، برای محسن فرهمند ارتقاء زمانی ای در حدود 40صدم ثانیه را نسبت به مسابقات پیشین به

ارمغان آورد و این قهرمان مسابقات سرعت و شتاب کشورمان موفق به شکستن رکورد قبلی خود و دست یابی به

زمان 12.38 ثانیه شد، سهیل شاهپور که رقابت نزدیکی با پورشه های کررا و پانامرا توربو را تجربه می کرد، در بهترین

زمان خود در طول 12.83 ثانیه از خط پایان مسافت 400 متری گذشت و با اختلافی در حدود 0.5 ثانیه نسبت به 911

کررا ارسطو عامری و 1.5 ثانیه نسبت به پانامرا توربو هومن مساح بر سکوی نایب قهرمانی آخرین رقابت سال در

سریعترین کلاس ایستاد.

 

در پایان مسابقه لوح سپاس به رسم یادبود به تیم اجرایی وب سایت CarXR.ir تقدیم شد که در تمامی مسابقات

نهایت تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر و پیشرفته این رشته ورزشی به کار بسته اند.در پایان ضمن ارائه فهرست

زمان های ثبت شده توسط شرکت کنندگان در آخرین مسابقه سال 92، از کلیه علاقه مندان، شرکت کنندگان، تیم

اجرایی و برگزاری،مسئولین فنی ،مسئولین مجموعه شهر ورزش ، عکاسان ، خبرنگاران و سایر دست اندرکاران رقابت

های شتاب قهرمانی سال CarXR.ir تشکر و قدردانی می نماییم. امید است در رقابت های سال آتی نیز شاهد

پیشرفت صنعت تیونینگ کشورمان و نزدیک شدن سطح کیفی مسابقات داخلی به سطح مطلوب رقابت های جهانی

باشیم. گفتنی است مراسمی ویژه 12 برگزیده رقابت های امسال، در هفته های آینده برگزار خواهد شد که گزارش

تصویری این مراسم نیز از طریق وب سایت CarXR.ir منتشرمی شود.


فهرست رتبه بندی و زمان های ثبت شده به شرح زیر اعلام می شود.

 

 

کلاس ریس استریت


1مهدی علمائی - پی کی 14/96


12کامبیز دلپسند - پرايد 15/31


8مهدی فتاحی- پرايد 15/35


17محمد نوذری- پرايد 15/41


11صهبا سلطانی- پرايد 16/10


16ستار نساج - پراید 16/22


13سعید حمامی- 206پژو 16/45


3آرین هارتوریان- پراید 16/61


9سعید آدین- پراید 16/62


10محمد صفرخانی - پراید 16/63


6لیلا پیکانپور- پراید 17/86


5هاشم فولادی - 206پژو 17/94


7لئو هواگینیان- پراید 19/53


4محمد روستائی- پی کی 19/70

 

کلاس206


22امیر حسین ندائی پور -206پژو 16/61


24فرزاد شاهرخی- 206پژو 16/63


13سعید حمامی- 206پژو 16/73


21ایمان امین زاده- 206پژو 17/13


20فرشاد ساعت ساز- 206پژو 17/53


23شاهین نوبخت- 206پژو 17/72


5هاشم فولادی - 206پژو 17/93

 

کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک


29سامان خنجری- داتسون 14/13


1مهدی علمائی - پی کی 15/15


31سیامک نائب- فورد موستانگ 15/44


26کارن مگردومیان – E90بی ام و 15/60


32خرسند بخشعلی - جنسیس 16/02


34امیرمحمد نوروزی - کامارو 16/16


30سیاوش قدس - کامارو 16/24


33حمیدرضا طهماسبی- کامارو 16/85


40محمد رواسی پور- پونتیاک 17/49


37حمیدرضا سیف - پونتیاک 17/99


35حسن جلیلی- کامارو 23/34 نقص فنی

 

کلاس جی تی


50مهدی گزستانی - مزدا 13/81


56محمد نجفی- تویوتا 14/18


54بهراد عبرت آموز- 206پژو 14/39


46امیر حسین زارعی- 206پژو 14/71


45بهزاد امینی- 328بی ام و 14/74


47کوروش نیکپسند- 328بی ام و 14/75


52مرتضی دودانگه - تویوتا 14/75


55فرشاد ساعت ساز- گالانت 15/32


53پاتریک شادمانی- ریو 15/33


44علی نجارها- پرشیا 16/28


51نیما احمدی- بیتل 17/11

 

کلاس سوپر جی تی


57محسن فرهمند - بی ام و 12/38


61سهیل شاپور- لنسر 12/83


62ارسطو عامری- پورشه کررا 13/30


65هومن مساح - پورشه پانامرا 13/46


64علی شیخ رضائی- پاترول 14/41


60علی زواری- نیسان آلتیما 17/48

 

 

12برگزیده مسابقات درگ جام قهرمانی CarXR سال 92

 

 

کلاس ریس استریت


1- مهدی علمائی پی کی امتیاز 79


2- کارن هاکوپیان پراید امتیاز 75


3- کامبیز دلپسند پراید امتیاز 54

 

کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک


1- سامان خنجری داتسون امتیاز 95


2- کارن مگردومیان بی ام و امتیاز 80


3- حسن جلیلی کامارو امتیاز 43


کلاس جی تی


1- مهدی گزستانی مزدا امتیاز 115


2- امیرحسین زارعی 206پژو امتیاز 61


3- بهراد عبرت آموز 206پژو امتیاز41


کلاس سوپر جی تی


1- محسن فرهمند بی ام و امتیاز 93


2- ایمان عباسی پورشه پانامرا امتیاز 50


3- ارسطو عامری پورشه کررا امتیاز 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه 1 از 24123456»»

نظرات

 

  • mehdi:

    به ما که اطلاع رسانی نمیکنید حداقل دیگه گزارشم ندین که دل مارو بیشتر از این نسوزونین

    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 02:30

  • Hesam:

    ميگم شماها كه اينقدر زحمت ميكشيد تو اين سايت يه لطفي بكنيد به عضو هاي سايتتون كه يكيشون منم تاريخ مسابقات رو هم كه قراره برگزار بشه رو اطلاع بديد تا ما هم بتونيم بيايم لذت ببريم
    مرسي

    پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 04:18

  • ssh:

    Rast migan dige be ma hichi nagoftid ya aslan hich tablighi nemikonid!

    سه شنبه 27 اسفند 1392 - 04:20

▼ ارسال نظر