Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

کادیلاک SRX 2010 یک SUV میان سایز و بسیار لوکس

این خودرو یک SUV میان سایز و تماما لوکس می باشد که ...
کادیلاک SRX 2010 یک SUV میان سایز و بسیار لوکس

کادیلاک SRX 2010 یک SUV میان سایز و زیباتر از همیشه


به گزارش CarXR.ir : کادیلاک خودرویی که از ابتدا به صورت لوکس عرضه شد و افراد مشکل پسند را به سمت خود کشانید در مطالب گذشته تاریخچه این خودرو را برای شما گفته ایم و در این مطلب سعی بر این داریم که زودتر از همیشه به سر اصل مطلب برویم ...!!

 

این بار یکی دیگر از SUV های این کمپانی شهیر میهمان ماست خودرویی که برای سال 2010 به طور کلی مورد بازنگری قرار گرفت و بیش از پیش با قدرت و تکنولوژی ظاهر شد تا کمی نگاه ها را نسبت خود تغییر دهد، کادیلاک SRX یک خودروی SUV میان سایز و لوکس می باشد که البته برای سال 2010 این خودرو کوچکتر و زیباتر از قبل شد تا علاوه بر نگاه داشتن طرفدارانش، طرفداران جدیدی را هم برای خود پیدا کند.

بازنگری و طراحی مجدد و ماهرانه این خودرو با زیرکی و چیره دستی تیم طراحی و مدیران پروژه SRX همراه بوده است خودرویی که در سال 2010 با نهایت هنر و ذوق عالی طراحی و روانه بازار شد تا مسیر خود را از دیگر SUV های آمریکایی جدا کند و در رده بین المللی صحبت هایی کوبنده برای رقبایی چون لکسس و ... داشته باشد و طوری شود که هنوز هم با گذشت چند سال از رونمایی این خودرو بحث پیرامون آن برای علاقه مندان به خودرو تازگی داشته باشد و با وجود اینکه جنرال موتورز در وضعیت چندان خوبی به سر نمی برد از این اتومبیل به عنوان اتومبیلی بسیار موفق یاد کند.

رونمایی این خودرو به سال 2004 باز می گردد و درست از آن پس بود که اسم آن به نیکی ماند و روز به روز بهتر از قبل و جای پای خود را در بازار جهانی محکم تر می کرد و صاحب نظران از این خودرو به عنوان یک SUV پدیده یاد کردند، مجله معتبر Car & Driver این خودرو را در 3 سال متوالی به عنوان یکی از 5 SUV برتر دنیا معرفی کرد و این خودرو را از هم مدل های خودش به راحتی تمییز داد، همه این فاکتورها دست به دست هم دادند تا در سال 2010 پس از گذشت تقریبا 6 سال اصلاحاتی جهت بهینه سازی این طرح به یاد ماندنی انجام شود.

 

کادیلاک SRX از لحاظ قدرت هم در سطح قابل قبولی می باشد اما همه چیز یک اتومبیل در قدرت پیشرانه آن خلاصه نمی شود، این خودرو به عبارتی در نسل اول خود با دو پیشرانه عرضه می شد که اولین پیشرانه 6 سیلندر VVT به قدرت 225 اسب بخار و دومین پیشرانه قوی تر از اولی بود 8 سیلندر VVT به قدرت 320 اسب بخار بود و هر دوی آنها یا یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک پشتیبانی می شدند و رانندگان این خودرو را ارضا می کردند.

برای سال 2010 تمامی سیاست های کمپانی شهیر در مورد این خودرو تغییر کرده از ظاهر آن که کوچکتر شده و این کوچکی موجب کم شدن یک ردیف از صندلی های این خودرو و بالا بردن کیفیت داخل خودرو تا پیشرانه و بحث های فنی آن، تا جایی که دیگر خبری از پیشرانه 8 سیلندر نیست و هرچه هست در پیشرانه های 6 سیلندر خلاصه می شود، پیشرانه اول که 2.8 لیتری توربو می باشد که قدرت 300 اسب بخار و دومین پیشرانه 3 لیتری با تنفس طبیعی که قدرت 265 اسب بخار را تولید می کند.

 

حال اتومبیل مورد بررسی ما کادیلاک SRX 2010 می باشد که یک دستگاه از این خودرو به تازگی وارد کشورمان شده است، به منطقه مورد نظر رسیدیم پس از چند دقیقه رنگ زیبای اتومبیل و سیمای جذاب آن از دور پیداست و در حال نزدیک شدن به ماست نکته جالب صدای بسیار کم این اتومبیل می باشد که در ابتدا به نظر می رسید که اصلا صدایی ندارد...

نمای جلوی این خودرو بسیار گیرا و جذاب می باشد طوری که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند طراحی این خودرو چه در طرح چراغ ها و چه در طراحی کل بدنه بیشتر شبیه به کادیلاک CTS می باشد و البته کمی هم شبیه به خودروهای کانسپت، فرم چند ضلعی بودن و شکستگی خطوط در قسمت جلوی این خودروی میان سایز به وضوح دیده می شود، چراغ های جلو به مثل همیشه کشیده و زیبا و راهنمای این خودرو داخل چراغ با رنگ نارنجی از قسمت های دیگر جدا شده است این مهم خود تاثیر فراوانی در زیباتر شدن قسمت جلوی این خودرو دارد از دیگر زیبایی هایی که هنگام دیدن این خودروی منحصر بفرد مجذوب آن می شوید سپر جلوی این خودرو که کشیدگی خاصی دارد و برآمدگی بر روی درب موتور آن می باشد که نمایی چشمگیر به این اتومبیل داده است.

 

در نمای جانبی ابتدا فرم زیبای اتاق این خودروست که قبل از هرچیز SRX را از دیگر SUV های میان سایز و هم رده خود مبرا می کند، خطوط بدنه در قسمت جانبی خودرو از ادامه ورودی هوای گلگیر جلو شروع و به انتهای خودرو ختم می شوند انحنا یا به اصطلاح باد زیبایی که در بدنه این خودرو نمایان است از طراحی قوی آن سخن می گوید نکته دیگر که باید بدان اشاره کرد رینگ های این خودرو می باشد که علاوه بر اینکه سایز کوچکی دارند طراحی آن گیرا و جذاب نیست و از 7 پره دوبل تشکیل شده اند البته اندازه رینگ استاندارد اتاق خودروست اما در بحث های زیبایی کمی ضعیف به نظر می رسد.

فرم اتاق این خودرو که از آیرودینامیک بالایی هم برخوردار است جذابیت خاصی دارد ارتفاع پنجره ها به سمت عقب کم تر می شود و یکی دیگر از زیبایی های طراحی قسمت خطوط بدنه این خودرو می باشد که زمانی که از ورودی هوا بر روی گلگیر خودرو جدا می شود تا به سمت عقب برسد و در نهایت به چراغ های عقب این خودرو ختم شود و خط بالایی درست تاثیر خود را بر روی فرم چراغ خودرو هم کی گذارد که این خود به وضوح قابل مشاهده می باشد.

 

دقیقا در اینجا به گفته آقای Lyndon Schneider مسئول پروژه این خودرو پی می بریم که پس از اینکه برای لکسس RX350 خط و نشان کشیده گفته است که ما پس از چند سال تحقیق بر روی بی ام و و لکسس و در نظر گرفتن همه فاکتورها از زیبایی در طراحی تا راحتی و امنیت و حتی قیمت خودرو، این خودرو را طراحی و روانه بازار کردیم و یکی از موفق ترین ها بوده است.

قسمت عقب این خودرو هم که حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد، طراحی زیبای چراغ های عقب با LED بسیار زیباتر شده است و اینکه چراغ عقب این خودرو هم به شدت شباهت با مدل CTS دارد، زیبایی های دیگر در قسمت عقب این خودرو خط کشیده شده بر روی درب صندوق و بالچه کوچک بالای شیشه عقب خودرو می باشد، سپر عقب هم ساده می باشد و دو لوله اگزوز استیل از طرفین به بیرون آمده است که خود نمایی بسیار زیبا به قسمت عقب این خودرو بخشیده است.

 

درب خودرو را باز می کنیم و با فضایی کاملا اسپرت روبرو می شویم که این زیبایی با چاشنی لوکس بودن آمیخته شده است و همین باعث جذب شما می شود، اسپرت و لوکس بودن داخل کابین این خودرو در عین سادگی مثال زدنی از طراحی نوین و قدرتمند کابین این خودرو دم می زند.

تا جایی که دیده شده در خودروهای آمریکایی به دلیل اینکه قیمت تمام شده پایین تر و بازار خوبی داشته باشند همیشه سادگی در داخل کابین بوده ولی علاوه بر طراحی قوی کابین SRX از بهترین و با کیفیت ترین مواد در آن استفاده شده است طوری که با یک بار نشستن داخل این خودرو به این تنیجه پی خواهید برد، چرم های کار شده، نمای زیبا، صندلی های چرمین، داشبورد چرم و آلومینیوم و... اینجاست که از رقابت جدی SRX کادیلاک با RX لکسس مطلع می شوید.

در ابتدا باید به صندلی های چرمین و کرم رنگ این خودرو اشاره کرد که در طراحی آن علاوه بر راحتی بر روی زیبایی آن هم بسیار کار شده است و پس از آن داشبورد دو رنگ آن که تلفیقی از دو چرم کرم و طوسی رنگ است و آلومینیوم هایی که برای دریچه های سیستم تهویه و پنل کیلومتر شمار تعبیه شده است، زیبایی را چند برابر می کند، داشبورد این خودرو منحنی و بسیار زیبا طراحی شده است و از قسمت های زیبای آن به پنل میانی آن که مانیتور و ادوات تنظیم سیستم تهویه و صوتی این خودرو بر روی آن قرار دارد می شود اشاره کرد آن هم به دلیل دریچه های خاص و ایستاده سیستم تهویه می باشد که نمایی غیر عادی را به وجود آورده است، مشخصه های لوکس بودن این خودرو را در اسکالاد تا حدودی شاهد بودیم اما این دو اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و اینکه کفه اسپرت این خودرو نسبت به اسکالاد سنگین تر می باشد.

در قسمت پایین تر شاهد یک قسمت چوبی هستیم که این قسمت با نوارهای چوبی کشیده شده بر روی درب های چرمین خودرو همخوانی دارد، اهرم دنده هم از آلومینیوم و چرم می باشد درست به مانند فرمان این خودرو که چرمین و از سه پره آلومینیومی شکل گرفته است، کیلومتر شمار زیبای این خودرو هم که درون پنل آلومینیومی قرار دارد و زیبایی خاصی را به داخل اتومبیل بخشیده است که در زمان تاریکی هوا بیشتر خود را نشان می دهد و از دیگر زیبایی هایی که باید بدان اشاره داشت دریچه های انتهایی نهویه می باشد که درست بر روی انحنای داشبورد این خودرو قرار دارند، داخل و خارج خودرو بسیار هماهنگی بالایی دارند و این خود دلیلی محکم برای به فکر فرو رفتن خیلی از کارسناسان خودرو می شود، با دیدن این فاکتورها، دقیق غرق در هنر طراحی داخل این خودرو می شوید.

به قسمت عقب خودرو می رویم فضای کافی و خوبی برای قسمت عقب این خودرو تعبیه شده طوری که 3 نفر به راحتی و در کنار هم می توانند بر روی صندلی ها بنشینند ولی اگر قسمت میانی که برای استراحت دست می باشد، باز باشد جای نفر میانی دیگر نیست !! پشت صندلی های راننده و سرنشین کناری دو مانیتور برای سرنشینان عقب طراحی و ساخته شده است تا علاوه بر جلوه زیبایی که به قسمت عقب کابین این خودرو داده است سرنشینان عقب را هم سرگرم کند، سادگی و زیبایی در عین شیک و لوکس بودن داخل این خودرو نظر هر بیننده ای را جلب می کند و از زیبایی های خود برای بینندگانش تعریف می کند!!!

درب موتور خودرو را بالا می زنیم و پیشرانه 6 سیلندر این کادیلاک را که با کد LF1 شناخته می شود و مجهز به سیستم سوخت پاش مستقیم و زمانبندی متغیر سوپاپ ها می باشد را شاهد هستیم که 3000 سی سی حجم دارد و 265 اسب بخار قدرت را در 6950 دور و 223 پوند فیت گشتاور را در 5100 دور تولید می کند این پیشرانه مجهز به یک کاور زیبا می باشد که بر روی آن علامت زیبای کادیلاک به یادگار به جای مانده است.

حال زمان راندن این خودروی منحصربفرد فرا می رسد پس از نشستن بر روی صندلی و امتحان کردن 8 حالت تنظیم صندلی و تنظیم کردن آن مطابق با فرم قرار گرفتن بدنمان و ذخیره در یکی از حافظه های سه گانه صندلی اتومبیل را روشن می کنیم، کاملا بی صدا و نرم کار می کند طوری که اصلا لرزشی را حس نمی کنید و واقعا حس می کنید که این خودرو خاموش می باشد، قبل از اینکه حرکت کنیم چیز جالبی نظرمان را به خود جلب می کند و این هم تایمر کارکرد موتور این اتومبیل از ابتدا که تولید شده تا به حال می باشد که در اتومبیل های هم رده خود شاهد این مهم نیستیم و پس از آن در همان محل شاهد نشانگرهای ولتاژ باطری-میزان سوخت باقی مانده - روغن و ... هستیم به هر حال جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک را درگیر و پس از آن شروع به حرکت می کنیم.

اتومبیل در دورهای پایین اصلا به نظر نمی رسد که روشن می باشد و احساس می کنید که با اتومبیلی خاموش در حال حرکت هستید پس از گذراندن مسیرهای پر فراز و نشیب شاهد عملکرد عالی سیستم تعلیق خودروی مورد بررسی هستیم در مسیری صاف پا را بر روی پدال گاز فشار می دهیم و اتومبیل شتاب می گیرد اما مطمئنا به دلیل وجود بنزین های نامناسب در کشور با کمی تاخیر دور این اتومبیل بالا می آید و قبل از اینکه دور موتور بالا بیاید ابتدا روی 3500 دور مکث می کند و سپس دور موتور بالا می آید و اتومبیل شتاب می گیرد.

صدای موتور اتومبیل خیلی به گوش نمی رسد و اینکه شتاب این اتومبیل 6 سیلندر زیاد توجه را جلب نمی کند باید در نظر گرفت که وزن این خودرو تقریبا 1900 کیلوگرم و 265 اسب بخار قدرت دارد، اگر دوست دارید SRX مدل 2010 را داشته باشید و قوی تر از این خودرو باشد باید از مدل دیگر این خودرو خریداری کنید که مجهز به پیشرانه 2.8 لیتری توربو شارژ می باشد که 320 اسب بخار قدرت دارد و از قدرت و گشتاور بالاتری نسبت به پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو برخوردار است.

نکته مثبتی که در سواری این اتومبیل نظرتان را جلب می کند راحتی بیش از حد این خودروست طوری که لذت رانندگی را به معنای واقعی به شما القا می کند و اینکه آمادگی خود را برای هرگونه مسافرتی به شما راننده محترم اعلام می کند با اینکه قدرت پیشرانه شما را ارضا نمی کند ولی راحتی بیش از حد این خودرو به شدت شما را تحت تاثیر قرار می دهد طوری که جذب سواری لوکس این خودرو می شوید و نکات دیگر را از یاد می برید !!

به مسیری پر شیب می رسیم و اینجاست که خودروهای دیگر با تمنا بالا می روند اما SRX 2010 که مجهز به سیستم انتقال قدرت بر روی هر چهار چرخ می باشد به راحتی می پیماید البته مدل ساده تر این خودرو هم تک دیفرانسیل می باشد که در صورت تمایل می توانید آن را خریداری کنید البته در سال 2010، رینگ های این خودرو کوچک است و همین امر هم خود باعث سواری نرم تر این خودرو شده است که در صورت تمایل می توانید به جای رینگ 18 اینچی این خودرو سفارش 20 اینچی بدهید تا برای شما ست کنند و نمای خودرو را اسپرت تر کنید.

دوست داریم تا سرعت های بالا را هم با این کادیلاک استثنایی تجربه کنیم تصمیم می گیریم به جایی خلوت برای انجام این کار برویم شروع به حرکت می کنیم در مسیر پیچ ها را با سرعت وارد می شویم اما خبری از تنش آنچنانی بر روی این اتومبیل 2 تنی نیست و سیستم فنربندی اسپرت این خودرو مدام در حال مطابقت با سطح راه ها می باشد و در این اتفاق خوب نقش سیستم کنترل پایداری اتومبیل را هم نباید کمرنگ کرد اما چیزی که مبرهن بود استواری این خودرو در سر پیچ ها بود، نکته دیگر هم تیز بودن بیش از حد فرمان این خودرو می باشد که باید بدان اشاره کرد.

به محلی مناسب می رسیم سرعت را همین طور بالا می بریم زمانی که از مرز 120 کیلومتر گذر می کنیم این اتومبیل بی صدا هم صدایش برمی خیزد و صدایی هم که از پیشرانه این اتومبیل به گوش می رسد درست شبیه به نوای CTS گوش نوازی می کند استارت و حرکت این اتومبیل خوب و قابل قبول بود که این هم به دلیل 4WD بودن آن می باشد زیرا مدل های 4WD دیفرانسیل عقبشان مخصوص می باشد و این خود باعث بهتر رساندن قدرت به چرخ های عقب این خودرو می شود .

یکی دیگر از نکات مثبت این اتومبیل برای تنظیم قدرت در چرخ ها می باشد که قدرت از جلو و در گاردان نرسیده به دیفرانسیل توسط Haldex به خوبی تنظیم می شود و در چرخ ها تقسیم می شود و Haldex این خودرو متعلق به ساب توربو می باشد که باعث خوب کنده شدن و حرکت عالی در جاهای برفی و یخی می باشد و برای اینکه دیگر همه کارهای تیم طراحی به اوج خود برسد دیفرانسیل این خودرو هم ضد هرزگردی می شود !!!

راحتی و ایمنی و عایق بندی این اتومبیل بسیار عالی و مطلوب است به طوری که در سرعت های بالا اصلا متوجه صدای باد و لرزش کابین و ... نمی شوید پا را بر روی ترمز می فشاریم پس از چند ثانیه اتومبیل کاملا متوقف می شود و عملکرد ترمزهای ABS چهار دیسک خنک شونده این اتومبیل قابل قبول می باشد و به نسبت قدرت اتومبیل عملکرد مطلوبی دارند.

این خودرو در تمامی مراحلی که گذشت به ما نشان داد که نباید آن را دست کم بگیریم و واقعا حسی که از رانندگی با این اتومبیل داشتیم مانند بازی با Play Station بود و زمانی که سیستم صوتی این خودرو روشن می شد و 8 بلندگوی BOSE شروع به کار می کردند بازی با این کنسول بازی به یک جشن صوتی تبدیل می شد!!

زمانی که اکثر فاکتورهای مثبت در کنار هم دست به دست یکدیگر دهند موجب می شوند تا خودرویی به مانند SRX 2010 این چنین مشهور و زبانزد خاص و عام شود، گذشته از این نکات باید به رقابت این خودرو با هم مدل های خود در کمپانی های دیگری چون مرسدس- اینفینیتی- ولوو- آئودی- لکسوس- بی ام و و ... اشاره کرد که رقبای صاحب نام خود را در تنگنا قرار داده است و این خود یکی دیگر از نشانه های قدرت برتر این خودروست.

سخن پایانی :

کادیلاک SRX 2010 خودرویی می باشد که برای سال 2010 به معنای واقعی بهینه سازی شده است و این تغییرات مثبت ابتدا این خودرو را در رده ای خاص از خودروهای SUV قرار می دهد و افق تازه ای برای محصولات SUV در دنیا به نمایش گذاشته و این اتومبیل، اتومبیل می باشد که هیچگاه از سواری آن خسته نمی شوید و زیبایی و لوکس بودن در کنار ایمنی و قدرت بالا شما را روز به روز مجذوب این اتومبیل می کند. در پایان از سرکار خانم مینا حسن زاده مالک محترم اتومبیل که اتومبیلشان را در اختیار مجله ماشین قرار دادند نهایت تشکر را داریم.

.

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان