Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

EVO X MR روایتی دیگر از اوولوشن در ایران

از محصولات پر طرفدار کمپانی میتسوبیشی موتورز، لنسر اوولوشن می باشد که در زبان عامه به آن Evo هم می گویند، این کلمه در لغت به معنی تکامل است و هدف از انتخاب این نام تکامل خودروهای جاودانه ای چون میتسوبیشی GTO و گالانت VR4 بوده است، بیشتر هم که به این موضوع
EVO X MR روایتی دیگر از اوولوشن در ایران


EVO Χ MR روایتی دیگر از میتسوبیشی موتورز در تهران


به گزارش اختصاصی CarXR.ir : از محصولات پر طرفدار کمپانی میتسوبیشی موتورز، لنسر اوولوشن می باشد که در زبان عامه به آن Evo هم می گویند، این کلمه در لغت به معنی تکامل است و هدف از انتخاب این نام تکامل خودروهای جاودانه ای چون میتسوبیشی GTO و گالانت VR4 بوده است، بیشتر هم که به این موضوع فکر می کنیم انتخاب نام Evo برای این خودرو به جا و استادانه بوده چراکه این تکامل را در نسل به نسل تولیدات اوولوشن هم رعایت کرده است.

اتومبیلی که از ابتدا با پرفورمانس بالا به تولید رسید و تا به حال با پیشرانه های 4 سیلندر 2 لیتر و انتقال قدرت 4 چرخ قدرتش را به همه نشان داده، اوولوشن ثابت کرده که برگ برنده کمپانی میتسوبیشی می باشد وعلاوه بر مسابقات رالی و دریفت در ریس های خیابانی ، پیست های اتومبیلرانی و درگ هم جزو شرکت کنندگان بوده و هست.

این خودرو در سال 1992 که متولد شد، تصمیم داشت تا افتخار آفرینی کند و پرچم کشورش ژاپن را بالا نگه دارد که همین امرهم محقَق شد و در هر نسل عناوینی رنگین را در پرونده اش بایگانی کرد، نسل اول این خودرو که در رالی RAC شرکت کرد و افتخاراتی برای خود و کمپانی به دست آورد ، نوبت به نسل بعد رسید که در اولین رالی WRC در بین رقبای قلدر به رقابت پرداخت، مدام این خودرو در حال پیشرفت بود و سال به سال بهتر می شد.

نسل سوم هم به مانند نسل دوم و بر پایه همان پلتفرم طراحی و ساخته شد، در طول این سال ها اوولوشن طرفداران زیادی پیدا کرد تا اینکه زمان معرفی و رونمایی نسل چهارم ؛ تنها در مدت 3 روز 6000 دستگاه از لنسر اوولوشن نسل چهارم به فروش رسید .

نکته قابل توجه اینکه در سال 1996 تامی هاکینن راننده تیم میتسوبیشی توانست با همین اسطوره اوولوشن قهرمانی مسابقات رالی را از آن خود و تیمش میتسوبیشی نماید که البته این قهرمانی در سال 1998 و با نسل پنجم هم تکرار شد.

نسل ششم با پیشرفت در سیستم های انتقال قدرت خود همراه بود و این سیستم ها به علاوه هندلینگ بسیار خوب و سیستم هدایت اتوماتیکی آن در موفقیت های این خودرو در رالی جهانی بسیار نقش آفرینی کرد . در نسل هفتم با سیستم عدم انحراف خود بیش از پیش نام Evo سر و صدا کرد و سری FQ هم در همین نسل عرضه شد و خودرویی بود که از نوع استاندارد اوولوشن بسیار قوی تر بود نسل هشتم و نهم این خودرو هم با سیستم های کنترل کننده کشش خودرو و طراحی های هوشمندانه بار خود را بستند تا نوبت به پایان تکامل میتسوبیشی رسید، بله آخرین نسل میتسوبیشی Evo یا همان نسل دهم خودرویی است که در مرتبه بالایی قرار دارد.

صفحه 1 از 6123456


نظرات

 

  • سام:

    سلام
    اولا ممنون برای انتخاب و همینطور تعاریف به جایی که از این اثر هنری نمودید. آیا در مورد قیمت پلاک شده این ماشین و مدل های پایین تر اطلاعاتی هست یا نه ؟

    چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 05:56

▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
طراحی و ساخت هدرز
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان