Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

هیوندای جنسیس کوپه اثری از Vis Racing

تیونینگ هیوندای جنسیس کوپه توسط یکی دیگر از قهرمانان اتومبیلرانی کشور
هیوندای جنسیس کوپه اثری از Vis Racing

آسیایی با تیونینگ آمریکایی و قدرت بالا در عین زیبایی


به گزارش CarXR.ir : یکی از خودروهایی که به عنوان خودروی خاص کمپانی کره ای هیوندای لقب گرفته است هیوندای جنسیس کوپه می باشد این خودرو بر روی پلتفرم بی کی همین کمپانی طراحی و ساخته شده است و در نمایشگاه لس آنجلس سال 2007 رونمایی شد و یک سال بعد پیش تولید آن وارد بازار شد.

این اتومبیل با توجه به استایل کوپه بودن و پیشرانه نسبتا قدرتمندی که دارد به هدف ریس و شرکت در مسابقات طراحی نشد و هدف اصلی کمپانی کشیدن خط و نشانی برای رقبا بود که یک کمپانی کره ای هم می تواند خودرویی به این شکل را طراحی و روانه بازار کند و اینکه بازار خوبی هم داشته باشد، از جذابیت این خودرو و اینکه همه دوستداران خودرو بدان توجه می کنند طراحی نو و تازه این خودرو می باشد که تا به حال در کشور کره نمونه آن دیده نشده است.

 

کمپانی هیوندای تا قبل از این خودرو، خودروی اسپرت به این سبک نداشت و جای خالی خودرویی به مانند جنسیس کوپه در بین محصولات تقریبا پرفروشش همیشه احساس می شد بالاخره کره ای ها هم باید به مثل ژاپن لااقل یک خودروی High performance به اسم خود ثبت می کردند که به هر حال این خودرو را طراحی و ساختند.

البته اگر بخواهیم کلی به این مهم بنگریم در مقایسه با خودروهای قدرتمند ژاپنی خودروی مورد نظر آن چنان حرفی را برای گفتن ندارد اما قیمت خوب با طراحی دینامیک و نوین خودرو و قدرت بالای آن آمیخته شده تا مشتریان خودروهای اسپرت را به سمت خود جذب کند.

 

جنسیس کوپه در دو مدل برای دو مدل مشتری به تولید رسید توربو و تنفس طبیعی که مدل توربو 2 لیتر و 210 اسب بخار قدرت دارد و مدل اتمسفریکی 6 سیلندر 3800 سی سی می باشد که 306 اسب بخار قدرت را تولید می کند و تفاوت قیمت مدل ضعیف و قوی تقریبا 4 میلیون تومان می باشد از دیگر مزیت هایی که طراحی مدرن و دینامیکی این خودرو دارد قابلیت بالا برای تیونینگ است که با توجه به تب تیونینگی که در دنیای جوانان به راه افتاده و در حال گسترش می باشد این خودرو انتخاب خوبی برای این کار می باشد.

حال خودروی مورد نظر ما در این شماره هیوندای جنسیس کوپه 2011 می باشد که مالک خوش ذوق آن با 24 میلیون تومان هزینه این خودرو را به طور کلی تغییر داده است تا در زمانی که هر کسی آن را می بیند چند لحظه به آن خیره شود و به دنبال اسم این خودرو بگردد !!!

 

پس از هماهنگی با مالک خودرو، خودروی مورد نظر به محل قرار می رسد صدای خودرو کمی تغییر کرده اما هنوز نمی دانیم که چه در دل این خودرو نهفته است اگر بخواهیم خودرو را ظاهری بررسی کنیم در ابتدا باید به بادی کیت کامل vis آمریکا اشاره کنیم.

در نمای جلوی این خودرو تغییرات فراوانی دیده می شود و هنگامی که به نمای جلوی این خودرو می نگرید شاهد سپر جلوی جدید این خودرو هستیم که عضلانی تر از مدل استاندارد می باشد و 3 تکه فیبر کربن که به عنوان لیپ سپر این خودرو استفاده شده اند نمای زیبای جلوی این خودرو را دوچندان زیبا کردند البته قاب دور پروژکتوها هم از فیبر کربن بوده اند که مالک محترم خودرو ترجیح داده تا به شکل اول باشد و آن ها را تعویض نکرده است.

درب موتور خودرو و پیش رادیاتور آن کاملا از کربن ساخته و پرداخته شده اند، پیش رادیاتور این خودرو که توری می باشد و یک خط از میان آن عبور کرده که نوشته RS بر روی آن به زیبایی آن افزوده است و درب موتور خودرو هم که شبکه شبکه می باشد تا در امر خنک سازی پیشرانه خودرو نقش بسزایی را ایفا کند.

حال به نمای جانبی این خودرو می رسیم رکاب های این خودرو از جنس فیبر کربن طراحی و ساخته شده، طراحی این رکاب کوچک به زیبایی و ظرافت هرچه تمام تر می باشد و 7 سانتی متر هم به بیرون آمده تا به وضوح دیده شود، رینگ های این خودرو iss Forged ساخت کشور آمریکا می باشد که علاوه بر سبک بودن و زیبایی از رینگ های مدل روز می باشد و در حال حاضر برای اتومبیل های روز در آمریکا استفاده می شود، این رینگ ها لبه دار و 3 تکه می باشند که پهنای این رینگ ها در جلو 9.5 و در عقب 11 اینچ می باشند، زیبایی این رینگ ها با لبه استیل و پره های مشکی دیگر تکمیل شده اند.

 

به قسمت عقب خودرو می رسیم درب صندوق عقب این خودرو که کاملا از کربن ساخته شده است ابتدا توجه ما را به خود جلب می کند و بر روی درب صندوق این خودرو بالچه فابریک این خودرو را می بینیم که پس از اینکه از مالک این خودرو دلیل را جویا شدیم اظهار داشت که بالچه عقب این کیت هم کربنی بوده و ترجیح داده اند که از بالچه فابریک این خودرو استفاده کنند، در قسمت زیرین سپر عقب این خودرو دیفیوزر کربنی را شاهد هستیم که علاوه بر آن از دو باچه کوچک کربنی هم در گوشه های آن استفاده شده است و این ها همه به دلیل این می باشند که کیت این خودرو یک بادی کیت فوق العاده دینامیکی می باشد.

حال به داخل خودرو می رویم طراحی داخل خودرو بسیار مدرن و زیبا می باشد و از مواد بسیار خوبی در آن استفاده شده است و اینکه داخل این خودرو چیزی تغییر نکرده است فقط و فقط یک شاسی دایره ای به آن اضافه شده که کارآیی آن را هم خدمت شما عرض می کنیم، تریم داخلی این خودرو در آمریکا هم طرفدار زیادی دارد و از چرم ساخته و پرداخته شده است و صندلی های این خودرو ریسینگ و راحت درست به مانند کامارو SS 2010 می باشند داخل خودرو تلفیقی از چرم مشکی رنگ و فلز نقره ای رنگ می باشد که زیبایی خاصی را برای کابین به وجود آورده و کابین این اتومبیل را به یک اتومبیل اسپرت به تمام معنا تبدیل کرده است.

به بخش پیشرانه این خودرو می رسیم از لحاظ ظاهری هیچ چیزی عوض نشده اما تغییرات پیشرانه این اتومبیل باعث شده تا بالای 100 اسب بخار بر روی قدرت پیشرانه این خودرو افزوده شود این اتومبیل مجهز به هدرز می باشد که این هدرز ساخت کمپانی تکنیک آمریکا می باشد و ابتدای مقاله هم به صدای این خودرو اشاره کردم که این صدا به دلیل وجود هدرز می باشد.

از دیگر تغییرات این خودرو چیپ آن می باشد که پس از خریداری چیپ ریسینگ برنامه ریزی جدید به روی آن انجام شده است تا قدرت خودرو بیش از پیش بالا برود و پس از آن هم باید به وجو آن کلید اشاره کرد که اصل داستان در صندوق عقب خودروست و آن هم وجو نایتروس می باشد !! نایتروس این خودرو از نوع 3 نازل می باشد و در زمان فشردن کلید 110 اسب بخار در آن واحد به قدرت موتور افزوده می شود، با بالا زدن درب صندوق خودرو کپسول آبی رنگ و شیرهای آن دل شما را می برد.

 

پیشرانه این خودرو 6 سیلندر 24 سوپاپ به حجم 3778 سی سی یا 231 cu inch می باشد، بلوک و سزسیلندر پیشرانه این خودرو آلومینیومی می باشد، حداکثر قدرت این خودرو در اصل 306 اسب بخار در 6300 دور و حداکثر گشتاور آن 206 پوند فیت در 4700 دور بوده است که در حال حاضر مطمئنا این ارقام دیگر نیستند.

حال دیگر زمان راندن این خودرو فرا رسیده است پس از نشستن بر روی صندلی و بستن کمربند دکمه استارت را می فشاریم و اتومبیل را روشن می کنیم دنده را به حالت اتوماتیک می گذاریم و آرام شروع به حرکت می کنیم سیستم تعلیق این خودرو خشک می باشد و این هم به مدل طراحی فنر بندی اسپرت این خودرو بستگی دارد و دلیلی به جز این ندارد.

 

سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون و 2 اتصالی بوده و در عقب آزاد و 5 اتصالی می باشد که هم در جلو و هم در عقب مجهز به سیستم ضد غلتش می باشد، حال جعبه دنده 6 سرعته را از حالت اتوماتیک به دستی تبدیل می کنیم و با پدال های پشت فرمان قصد تعویض دنده را داریم.

با قطع کردن سیستم های ایمنی همچون کنترل پایداری و کنترل کشش فصد داریم تا پیچ های مسیر را با سرعت رد کنیم و کمی با این خودروی دیفرانسیل عقب شیطنت کنیم همین کار را می کنیم پا را بر روی پدال می فشاریم صدای غرش این خودرو شنیدنی است پیچ ها را که می پیچیم زیاد اتفاق خاصی نمی افتد قفل دیفرانسیل این خودرو وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و اینکه تایرهای بریجستون RE 050 با پهنای 275/35 ZR 19 در عقب و 245/40 ZR 19 در جلو از چسپندگی خوبی برخوردارند و از در رفتن قسمت عقب خودرو جلوگیری می کنند.

در هنگام رانندگی با این خودرو هیچ گونه ناراحتی نداریم زیرا فضای جلو پا راحت و وسیع و هیوندای جنسیس هم راحتی خوبی دارد و این خود باعث می شود تا احساس خستگی نکنیم حال دوست داریم تا به سیستم NOS متوسل شویم به جایی مناسب می رسیم سرعت را کم می کنیم تا به یک باره امتحان کنیم این سیستم یک کپسول دارد که در صندوق عقب خودرو جای داده شده است که مجهز به دو شیر می باشد که یکی از آنها برای سوخت و دیگری برای نیتروژن که از پشت فشار شکن یک لوله به داخل یکی از شیرها می آید و لوله دیگر هم از کپسول به شیر متصل می شود.

هر کدام از آنها به یک نازل متصل می شوند لازم بذکر است که این سیستم تک نازل و 3 نازل و 6 نازل دارد که برای این خودرو از 3 نازل استفاده شده است به هر حال شلنگ ها به یک نازل متصل می شوند که نازل ها کار پاشش سوخت را برای انژکتور انجام می دهند و در زمان فشردن شاسی از مرکز آنها نیتروژن پاشیده می شود و سوراخ بالای آنها بنزین اضافی را که نیاز دارد می پاشد.

به هر حال سرعت را پایین نگه می داریم تا به موقعش دکمه را فشار دهیم صبر می کنیم تا اتومبیل ها از کنارمان عبور کنند و به یک باره با فشار شاسی شاهد سریع بالا آمدن دور و تغییر صدای اتومبیل و فشار عجیب در صندلی می شویم واقعا باور نکردنی بود دور موتور سریع تر از آنچه فکرش را بکنبد بالا می آید و به دلیل تعویض دستی دنده سریع دنده ها را عوض کردیم تا چشممان را باز کردیم و به خود آمدیم عدد 220 را دیدیم دنده ها همه بر روی 6750 دور یعنی ردلاین موتور جنسیس کوپه تعویض می شدند به یک باره، پا را با تمام قدرت بر روی ترمز فشار دادیم اما بعد از 75 متر شاهد ایست کامل خودرو بودیم.

ترمز های این خودرو از نوع خوبی هستند و قدرت گیرایی خوبی را دارا هستند که دیسک عقب آن 13 و دیسک جلوی آن 13.4 اینچ می باشد و این ترمزهای ABS مجهز به خنک کن هم هستند و با وجود استاندارد بودن برای این خودروی مجهز به لوازم موتوری و نیتروژن ترمز خوبی می باشد.

 

فرمان تیز – دیفرانسیل عقب – قدرت خوب – طراحی زیبا و ... همه و همه فامتورهایی بود که در این خودرو شاهد آنها بودیم که جمع آوری این فاکتورها در یک اتومبیل کار مشکلی است مخصوصا اتومبیل آسیایی اما با وجود کره ای بودن این خودرو لذت رانندگی این خودرو هم کم از رقبای اروپایی خود ندارد. در پایان از آقای سیامک موسوی مالک محترم خودرو و قهرمان مسابقات اتومبیلرانی کشور جهت در اختیار گذاشتن خودروی خود نهایت تشکر را داریم.

 

تهیه و تنظیم : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir


▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان