Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

ملاقاتی با کرایسلر 300 در کنار رود کارون

کرایسلر نامی است که ...
ملاقاتی با کرایسلر 300 در کنار رود کارون

کرایسلر 300 نامی که با شنیدنش به یاد دوج چارجر می افتید به دلیل آن که چارجز از روی پلت فرم این اتومبیل طراحی و ساخته شد از این خودرو تا به حال 10 نسل تولید و روانه بازار گشته است و از آن ابتدا که به سال 1955 میلادی باز می گردد از بدو ورود نسل اول این خودرو هیاهویی به پا شد تا به این جا که 10 نسل از آن تولید شده و 55 سال از این ماجرا گذشته است این هیاهو و هیجان ادامه دارد

موضوع این مقاله در مورد کرایسلر 300 نسل دهم می باشد و از مقدمه چینی هایی دیگر پرهیز می کنیم تا به اصل مطلب این مقاله بپردازیم، کرایسلر 300 نسل دهم نسبت به مدل های قبل یک سری اصلاحات اساسی داشت که از جمله آنها می توان به تقویت کردن شاسی نسبت به مدل های قبل اشاره کرد که این خود یکی از مباحثی می باشد که این خودرو را به سمت ایمنی بالا و لوکس بودن سوق می دهد از تغییرات مهم دیگر این اتومبیل سیستم تعلیق متصل یکپارچه آن می باشد که مانند مرسدس بنز می باشد و باعث سواری بسیار نرم این اتومبیل می شود این عوامل و حالت داخل کابین به علاوه قیمت مناسب این خودرو همه و همه دست به دست هم دادند تا از این اتومبیل یک کوپه لوکس بسازند و این اتومبیل را با بنز کلاس E قابل رقابت قرار دهند

 

از لحاظ ظاهری هم که این اتومبیل کمی پرخاشگر و در عین حال لوکس طراحی شده است تا در عین جلالی که دارد جمال خویش را نیز داشته باشد !! پیشرفتی که در طراحی این خودرو اعمال شده است صحبتی است که در زمان رونمایی این اتومبیل در همه سایت ها و مجلات معتبر از آن نقل می شده است عنصر هدفمندی در طراحی کرایسلر انکار نا پذیر می باشد و کارخانه در نیل به نگرش خود که تولید یک کلاسیک مدرن و لوکس بوده است مطمئنا موفق بوده است

 

این اتومبیل مایه طراحی و ساخت دوج چارجر بوده است و اتومبیلی می باشد با فاصله محور تقریبا زیاد و دیفرانسیل عقب که اینها به همان بحث های قبل اشاره دارد و آنها را محکم تر می کند

 

پیشرانه ای که به عنوان پایه برای این مدل در نظر گرفته شده است همان پیشرانه نسبتا ضعیف 2.7 لیتری با قدرت 190 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 11 می باشد که همان ضعف قدرت موتور باعث تولید موتورهای نسبتا قوی تر برای این اتومبیل لوکس شد که پیشرانه دوم همان 3.5 لیتری با قدرت 250 اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر 9 ثانیه می باشد

جعبه دنده ای که به عنوانت مدل اصلی برای این اتومبیل ابتدا مورد استفاده قرار می گرفت 4 سرعته اتوماتیک بود که مدل هایی به جز مدل پایه که همان 2.7 لیتری می باشد از جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک بهره می برند

 

کرایسلر 300 مدل های گوناگون دارند که هرکدام مزیت هایی نسبت به باقی آنها دارند برای مثال مدل SRT8 که یکی از قوی ترین مدل های این اتومبیل می باشد دارای سیستم ترمز و سیستم تعلیق ریسینگ می باشد

 

مبنای تولید این اتومبیل یک اتومبیل برای مصرف کننده می باشد و راحتی سرنشینان در عین مبلغ کم قابل پرداخت از هدف های کمپانی بوده است بزرگ تر شدن اتاق باعث بیشتر شدن فضای داخل اتومبیل و در نتیجه راحتی سرنشینان می باشد و این امتیازات خود باعث چیره شدن این اتومبیل در بین هم رده هایش می باشد

 

حال به سراغ اتومبیل مورد نظر خودمان می رسیم اتومبیلی که امروز در کنار ماست کرایسلر 300 قرمز رنگ اسپرت 2007 می باشد که یک اتومبیل کاملا خاص می باشد که به تک تک ویژگی های خاص آن می پردازیم

 

ابتدا از ظاهر آن اگر بگوییم باید این نکته را عارض شویم که رنگ این خودرو به دورنگ مختلف می باشد که این خود یک دلیل بسیار جالبی دارد، این خودرو در ابتدا به صورت خاص تولید شده و 3 رنگ بوده که از جلو با رنگ زرد شروع می شده و در وسط اتومبیل این رنگ به قرمز گوجه ای تغییر پیدا می کرد و در نهایت در انتهای اتومبیل به رنگ آلبالویی تبدیل می شد که این خود معنی این را دارد که این خودرو مانند آتش می باشد و به دلیل اینکه به رنگ آتش بوده است در کویت اجازه تردد نداشته و ناچارا این اتومبیل به دو رنگ و مانند حال تغییر پیدا کرد

به دلیل خاص و لیمیت تولید شدن این اتومبیل ما شاهد تغییرات دیگری هم هستیم که آن را می شود در پیش رادیاتور بزرگ آن و قطعات دیگر کرومی علاوه بر قطعات کرومی که به صورت استاندارد در اتومبیل به کار رفته شده است و تغییراتی در چراغ های این اتومبیل خلاصه کرد بعد از بحث جلوی اتومبیل به کناره آن می رسیم از زیباترین جلوه های نمای جانبی این اتومبیل درب های عقب می باشد که به صورت معکوس درب های جلو باز می شوند و شما را یاد فانتوم کوپه می اندازند البته درب های این اتومبیل LSD می باشد و به گفته مالک اتومبیل این هم یکی از آپشن های این کرایسلر می باشد برای ست شدن نمای جانبی اتومبیل با دیگر قطعات دیگر این اتومبیل ستون ها و سه گوشه کوچک شیشه عقب به جنس کروم تعبیه شده اند و رینگ های 18 اینچی کرومی این اتومبیل که تایرهای کنتینانتال دور آنها را فرا گرفته اند جلوه ای دیگر به زیبایی این اتومبیل بخشیده اند

 

به قسمت انتهای اتومبیل که می رسیم تغییر آن چنانی به جز تعویض چراغ ها نمی بینیم که مطمئنا آنها هم برای ست شدن با قطعات تزیینی این اتومبیل به این شکل می باشند

 

درب های LSD این اتومبیل را به سمت بالا می دهیم و به داخل اتومبیل می رویم صندلی های چرمی سفید رنگ این اتومبیل ابتدا نگاهمان را به خود جلب می کنند بر روی آنها می نشینیم آنها بسیار بزرگ و راحت میی باشند این خود یکی دیگر از جنبه های لوکس بودن این اتومبیل می باشد که اگر هم بر روی صندلی های این اتومبیل ننشینید از بزرگی آن دقیقا می فهمید قطعات داخلی این اتومبیل تلفیقی از سفید و طوسی می باشد و کابین این اتومبیل آن چنان لوکس طراحی نشده بر خلاف بیرون این اتومبیل داخلش آن طور که باید نیست البته ساعت آنالوگ این اتومبیل که در کنسول میانی این اتومبیل قرار گرفته است کمی داخل این اتومبیل را همانند لاکچری ها کرده است

 

اتومبیل را روشن می کنیم و حال پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری کرایسلر آماده گوش دادن به فرمان ماست دنده را در حالت D قرار می دهیم و جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک آن درگیر می شود و اتومبیل به راه می افتد در حرکت شاهد نرم و در عین حال استقامت این اتومبیل هستیم صدای اتومبیل اصلا و به هیچ وجه داخل اتومبیل نمی آید

کمی پا را بر روی پدال فشار می دهیم و یک تکانی به اتومبیل وارد می شود ولی صدای کمی به داخل اتومبیل می آید و به دلیل وزن بالای اتومبیل و قدرت کم آن شتاب بالایی ندارد یا بهتر است بگوییم شتابش خیلی کم می باشد صفر تا صد کیلومتر در کاتالوگ این اتومبیل 9 ثانیه قید شده است که ما در کنار کارون اقدام به این کار می کنیم ترمز می گیریم و می ایستیم و بعد از آن حرکت می کنیم صدای اتومبیل کم و راه رفتن بسیار سنگین این اتومبیل منجر به این می شود که صفر تا صد کیلومتر را در 11 ثانیه به ثبت برسانیم

 

از نکات مثبتی که به دلیل وزن بالا و توازن نیروی این اتومبیل می باشد این است که در سرعت های بالای این اتومبیل شاهد استقامت و پایداری این اتومبیل می باشیم طوری که در هر سرعتی با فرمان دادن اصلا و ابدا کوچک ترین تنشی به این اتومبیل وارد نمی شود

ایمنی در این اتومبیل با اینکه اتومبیل پر شتابی هم نیست به طور خوبی رعایت شده است با دو ایربگ - ترمز های 4 دیسک ABS خنک کننده - ترمز کمکی - کروز کنترل برای تثبیت سرعت و سیستم ضد هرزگردی و ... داخل اتومبیل هم به مانند همه اتومبیل های پیشرفته نمایشگری برای نمایش باد تایرها وجود دارد در کل رانندگی با کرایسلر 300 به دلیل وجود همه موارد فوق الذکر و فضای پای خوب بسیار لذت بخش می باشد

 

سخن پایانی : به نسبت قیمت و مصرف سوخت پایین و امکانات و تیپ طراحی و راحتی سرنشینان و ایمنی بالایی این یک انتخاب خوب و مطلوب برای دوستداران تجمل می باشد در پایان جا دارد از آقایان محمد علیزاده مالک اتومبیل وعلی خائف زاده که این دیدار را برای ما فراهم کردند نهایت تشکر را داریم

.

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
رنوپخش
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان