Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

مصاحبه با حسین حجتی , دیدار با تیمPOWER

ماشین رضا موسوی، پراید قرمز رنگی بود که در کلاس 1600 جی تی معروف بوده و هست . یکی از افتخارات من این است که برای هر کسی ماشین جمع کرده ام،حداقل یکبار روی سکوی اول تا سومی ایستاده است.رضا موسوی سال ها پرچم تیم POWER رو بالا نگه داشت.
مصاحبه با حسین حجتی , دیدار با تیمPOWER

 

 

به گزارش CarXR.ir : چندی پیش فرصتی دست داد تا پای صحبت های مردی بنشینیم ، که سال هاست در زمینه تیونینگ خودروهای شهری و مسابقه ای فعال است و برخلاف بسیاری از همکاران خود، اعتقاد راسخی به استفاده از اصول علمی در پروژه های تیونینگ شهری و مسابقه ای دارد.حسین حجتی قریب 20 سال در سطوح مختلف صنعت تیونینگ ایران آب دیده شده است و هم اکنون نیز در مغازه خود واقع در گوهردشت کرج، به آماده سازی و تقویت خودروهای مختلف برای شرکت در مسابقات درگ و ریس می پردازد.

 

چطور به ماشین علاقه مند شدید؟

در سن 17 سالگی ، وقتی هنوز گواهینامه نداشتم، تصادف بسیار سنگینی را با کادیلاک ایران پدرم تجربه کردم.بعد از آن تصادف در حالی که بسیار ناراحت بودم، تصمیم به بازسازی ماشین گرفتم و مدتی بعد آن را در گاراژ بیهقی تهران به اسم بی رنگ فروختم.در آن زمان بود که احساس کردم به این وسیله چهارچرخ علاقه خاصی دارم

 

بعد از آن چه کردید؟

بخاطر علاقه شدیدی که به ماشین های آمریکایی داشتم، بسیاری از آن ها را خریدم،بازسازی تقویت کردم و تمام وقتم را صرف این ماشین ها می کردم، با اطمینان می توان بگویم که بیش از نصف ماسل کارهای مشهور موجود در ایران را داشته ام.از جمله شول 66 سبز رنگی که به موتور 396 و گیربکس دنده ای مجهز بود،شورولت کوروت 300 اسبی (مدل 1970)، شورولت کامارو SS مدل 1968 که واقعا استثنائی بود یا فورد موستانگ کروک 1965 قرمز رنگی که به تازگی تصویر آن با رینگ های سایز بزرگ در اینترنت پخش شده است.

 

 

چه زمانی به صورت حرفه ای به دنیای تیونینگ وارد شدید؟

علاقه من به ماشین آنچنان بود که درس و دانشگاه را رها کرده و تمام وقتم را برای ماشین ها صرف می کردم، پس از مدتی که به مکانیک بسیاری از ماشین های قدرتمند و نسبتا سریع اشراف پیدا کرده بودم، رفته رفته به چگونگی ارتقاء و تقویت آن ها نیز علاقه پیدا کردم.درسال 80 و در شرایطی که هنوز دسترسی به اینترنت ساده نبود، فکر کردن به چگونگی نصب توربو بر روی موتور های کاربراتوری ذهنم را مشغول کرده بود.کتاب های بسیاری را در زمینه تیونینگ مطالعه کردم و سعی کردم همیشه به صورت علمی به این مسئله نگاه کنم.البته علم تئوری با تجربه کردن بسیار تفاوت دارد و به همین دلیل ساعت های زیادی را برای اجرا کردن ایده هایم به صورت عملی صرف کردم.از دید من تیونینگ فقط علم افزایش قدرت موتور نیست و توجه به بخش هایی چون زیربندی و ترمزها و هماهنگی کامل قطعات مختلف ماشین با یکدیگر هم بسیار در آن نقش دارند.

 

در این سال ها در مسابقات هم حضور داشتید؟

بله، من در آن زمان در مسابقات پارکینگ شماره 9 زیر نظر فدراسیون و مسابقات در اطراف باغ وحش ارم زیر نظر کانون جهانگردی ، شرکت می کردم، پس از افتتاح پیست آزادی نیز در این محل مسابقه می دادیم، یکی از تجربیات موفق من در مسابقات سرعت به پراید سقف کوتاهی مربوط می شود که با همکاری آقای نادر جعفری جمع کردیم و با رانندگی خوب نادر، دوسال قهرمانی کلاس آزاد را بدست آوردیم.

 

صفحه 1 از 41234


نظرات

 

  • siavosh:

    ba salam...chetor mitunam ba aghaye hojjati tamas begiram??mamnun misham rahnamaim konid

    ---------
    پاسخ :

    با سلام خدمت شما دوست عزیز : شماره تماس آقای حجتی 09121614912

    پنجشنبه 23 آذر 1391 - 18:19

  • seid:

    آقای حسین حجتی از بی ادعاترین , بی ادعاهاست من خیلی دوسش دارم

    دوشنبه 27 آذر 1391 - 09:05

  • saeid:

    حسین هم پسرخوبیه هم بی ادعاست خیلی دوسش دارم ازخیلی ها باهوشتر وفنی تره

    دوشنبه 27 آذر 1391 - 09:08

  • آندره:

    با سلام ، من در رابطه با تیون از خیلیها که فعالیت دارن پرسشهایی پرسیدم که یا راهنمایی نکردن یا من خنگ بودم ،!!! ولی آقای حجتی بدون در نظر گرفتن به اینکه بار اول با هم ملاقات کردیم هم راهنمایی کامل و بسیار زیبا کرد و حتی کاری را که برای هر شخص مناسب است راهنمایی میکنه ،، مشخص بود که به کارش علاقه داره و فقط با چشم 1 منبع درآمد با مشتری صحبت نمیکنه با تشکر از آقای حجتی. FE3N TURBO

    دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 05:37

▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان