Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

بررسی گلف نسل سوم VR6 Turbo خودرویی ساده اما قدرتمند ...

این گلف نسل 3 از گلف های وحشی ...
بررسی گلف نسل سوم VR6 Turbo خودرویی ساده اما قدرتمند ...


بررسی گلف نسل سوم قدرتمند با پیشرانه VR6 Turbo


به گزارش اختصاصی CarXR.ir : در چند مطلب قبل برای شما گلف نسل سوم ریگر با پیشرانه ABF Turbo را معرفی کردیم و در همان جا هم از تب و تاب آماده شدن و رقابت بین گلف های قدرتمند پایتخت سخن گفتیم حال یکی دیگر از این خودروی محبوب که به تازگی آماده و روانه خیابان ها شده است را خدمت شما معرفی می کنیم.

سومین نسل از گلف در سال 91 میلادی پا به عرصه وجود گذاشت ولی تا سال 93 در آمریکا ظاهر نشد و دلیل آن این بود که مورد تایید آمریکایی ها نبود و پس از این اصلاحاتی در آن انجام شد و گلف نسل سوم در بازار آمریکا هم برای اتومبیل های هم رده خود خط و نشان کشید و این امر تا جایی ادامه یافت که این خودرو در کالیفرنیا تولید شد.

 

این خودرو بر روی پلتفرم A3 طراحی و تولید و از سال 91 تا 99 میلادی 4.8 میلیون دستگاه فروش داشت که رقم قابل قبولی می باشد طراحی این خودرو کلا با نسل های قبل متفاوت می باشد و از جذابیت های دیگری برخوردار است کمپانی برای اینکه این اتومبیل در مسابقات زیاد استفاده می شد و در نسل 1 و 2 آیرودینامیک خوبی نداشت نسل سوم را تولید کرد و در این امر هم موفق بود.

کمپانی از چند پیشرانه برای این خودرو استفاده کرده است که یکی از پیشرانه های آن 6 سیلندر نسبتا قوی می باشد که با تولید این پیشرانه کمی صنعت خودروی آلمان تکان خورد زیرا این پیشرانه حجم و قدرت خوبی داشت و از طراحی خوبی برخوردار بود، زاویه بین سیلندرهای آن 10.6 می باشد و بین هر 3 سیلندر آن 15 درجه زاویه می باشد از دیگر نکات جالب این پیشرانه اندازه کوچک آن به نسبت حجمش می باشد طوری که اگر بخواهیم با پیشرانه M POWER S14 آن را مقایسه کنیم با تعداد سیلندر و حجم بیشتر از آن کوچک تر می باشد و نمای آن هم بسیار ساده می باشد که این خود برای بحث اکونومی همیشگی این ماشین مردمی (V.W) رعایت شده است.

حال یکی از گلف های VR6 موجود در کشور که البته به طور استاندارد هم این خودرو VR6 بوده است، میهمان ماست که به تازگی پس از عمل جراحی روانه خیابان ها شده است و خیابان ها را از قدرت فوق العاده بالای خود بی نصیب نمی گذارد، این خودرو مدل 1993 می باشد که در چند مرحله ارتقاء داده شده است و به تازگی قدرت بسیار بالایی را زمین منتقل می کند.

نمای این گلف کمی خشن شده است ابتدا به دلیل قرار گرفتن ابرویی بالای چراغ های جلوی این خودرو و پس از آن به دلیل اینکه اینترکولر بزرگ افترمارکت این خودرو با لوله هایش نصب شوند دیگر اثری از سپر و پیش رادیاتور این خودرو نمی باشد، پایه ها و بست هایی که برای قرار گرفتن اینترکولر این خودرو ساخته شدند با محاسبات دقیق ساخته و پرداخته شدند.

نمای جانبی این خودرو هم بسیار سالم و تمیز به مثل روز اول می باشد رینگ های فابریک این خودرو هنوز به سالمی روزهای ابتدایی شان دیده می شوند این رینگ ها متعلق به کمپانی بزرگ BBS می باشند و به سایز 15 اینچ می باشند دور گلگیرها و نوارهای روی درب این خودرو هنوز به قوت خودشان باقی هستند و زیبایی مثال زدنی را به این خودرو بخشیده اند.

قسمت عقب این خودرو هم به مانند باقی قسمت های این خودرو استاندارد می باشند و چراغ های دودی و دو خروجی اگزوز این خودرو به علاوه بالچه کوچک بر روی شیشه عقب این گلف نسل سوم قسمت عقب این خودرو را زیباتر کردند.

درب این خودرو را باز می کنیم تا ببینیم داخل این خودروی قدرتمند چه اتفاقاتی افتاده است، پس از باز کردن درب این خودرو همان داخل کابین استاندارد گلف نسل سوم را می بینیم، با داشبورد پر انحنا و آبی رنگ زیبای خودرو کابین خودرو از این رو به آن رو شده است البته داخل این خودرو به رنگ آبی طراحی شده است، غربالک فرمان این خودرو هم استاندارد می باشد و این هم به دلیل آن می باشد که مالک این خودرو فرمان اربگ دار این خودرو را نخواسته با نمونه اسپرت تعویض کند، صندلی های این خودرو هم بر خلاف تصور هرکسی استاندارد می باشد و این هم دلیلش شهری بودن این خودرو می باشد.

این خودرو و خودروهای توربوی دیگری که در تهران در حال ترددند همه شهری هستند زیرا ما در کشور مسابقات درگ منظم و پیست مطلوب برای این کار نداریم و این مسابقات دیر به دیر انجام می شود و گرانی لوازم این خودروها و ... همه و همه دلیل بر این می شود که این خودروها با چند ستاپ روشن شوند و در این کشور دیگر اتومبیلی مخصوص این کار نداریم که مطلقا فقط برای درگ باشد و این خودرو با فشار بوست پایین در شهر سواری لذت بخشی دارد و اگر مسابقه ای در کار باشد با بنزین مناسب و لاستیک مخصوص (به دلیل قدرت بالا و تک محور بودن خودرو و مهار هرزگردی) و بوست خیلی بالا و ... به پیست درگ آورده می شوند.

دو عدد نشانگر در داخل این خودرو نظر ما را به خود جلب می کنند اولی نشانگر فیبر کربنی Auto meter می باشد که تا 30 پی اس آی را نشان می دهد و بعد از آن نشانگز نسبت هوا و سوخت AEM می باشد که بر روی کنسول میانی این خودرو جا سازی شده اند.

حال قصد داریم پیشرانه این خودرو را بنگریم پس از بالا زدن درب موتور این خودرو شاهد قطعات استیل فراوان و یک نمای جذاب و زیبا هستیم که با دیدن این پیشرانه و لوازم هایی چون توربو و ... به قدرت این خودرو پی می بریم، از نکات مهم دیگر آماده سازی این خودرو در ایران بوده است و منیفولدهای این خودرو همه و همه در ایران انجام شده و تمیزی کار بسیار مثال زدنی می باشد، پیشرانه این خودرو در حالت استاندارد 2792 سی سی تک میل سوپاپ بوده است که 174 اسب بخار در 5800 دور قدرت و 235 نیوتن متر در 4200 دور نیرو تولید می کرده است.

حالا دیگر از آن پیشرانه فقط یک بلوک سیلندر باقی مانده البته بلوک سیلندر این خودرو Over Size شده و به 3000 سی سی رسیده است و درون آن تماما لوازم افتر مارکت و برند جای لوازم استاندارد پیشرانه خودرو را گرفته اند، همه این لوازم هایی که هزینه بالایی را برای مالک در بر داشته اند باعث شده تا قدرت موتور این خودرو بالا برود، و زیبا ترین و وحشتناک ترین قسمت پیشرانه خودرو توربوی Garret بزرگ آن می باشد.

با اینکه از دیدن پیشرانه این خودر سیر نمی شویم بیشتر از آن دوست داریم تا از قدرت خودرو لذت ببریم، حال نشسته و کمربند ایمنی را بسته و پیشرانه را استارت می زنیم، سوییچ را می چرخانیم و پیشرانه استارت می خورد بر خلاف تصور ما از این خودرو که باید صدایی بلند داشته باشد زیرا اگزوز این خودرو 3 اینچ می باشد ولی صدای بسیار آرامی به گوش می رسد که پس از چند بار گاز خلاص دادن به جز صدای بلو آف و توربو صدایی آن چنانی به گوش نمی رسد و این خود به دلیل وجود دو سایلنسر در اگزوز این خودرو می باشد تا از تولید صدای بسیار زیاد جلوگیری کند.

کلاچ را می فشاریم و جعبه دنده 5 سرعته را درگیر می کنیم و دنده 1 را به جای خود می بریم همین که قصد حرکتت می کنیم کلاچ با فشار به بالا می آید طوری که پای ما را پرتاب می کند !! صفحه کلاچ این خودرو افترمارکت و Stage 4 یکی از کمپانی های معتبر دنیا می باشد که تا قدرت بالای 1000 اسب بخار را هم حمایت می کند.

با سرعت آرام حرکت می کنیم و در خیابان فقط رهگذران به اینترکولر این خودرو نگاه می کنند و برایشان جالب می باشد که این خودرو به چه دلیل به این شکل می باشد، به جایی صاف می رسیم از همان حرکت پا را بر روی پدال فشار می دهیم به شدت در صندلی فرو می رویم و صدای جیغ لاستیک ها بلند می شود، دور موتور بسیار سریع به بالا می آید دنده 2 می رویم این خودرو مجهز به کوییک شیفتر می باشد تا دنده ها سریع تر تعویض شوند دنده 3 هستیم سرعت نزدیک به 160 کیلومتر می باشد بوست خودرو شهری و 16 پی اس آی می باشد و هنوز تا 30 پی اس آی خیلی راه است !!

دیگر پا را بر روی ترمزهای این خودرو فشار می دهیم و اینجاست که سیستم ترمز 4 دیسک VR6 گیرایی خود را برای این قدرت بالا از دست می دهند و پس از چندین متر اتومبیل متوقف می شود البته دیسک های ترمز این خودرو برمبو می باشد که آنها سوراخ دارند و از ترمز استاندارد این خودرو خیلی بهتر می باشند اما این قدرت فقط ترمز افتر مارکت می خواهد و بس...

زمانی که ترمز گرفتیم یک بنز S500 و یک Porsche cayman به کنارمان آمدند و پرسیدند که موتور این خودرو چند سیلندرو چند لیتر می باشد که به این شکل نقطه می شود که جواب آن 6 سیلندر و 3 لیتر می باشد که به سختی باور می کنند، زمانی که توربوی این خودرو برای تولید بوست به زیر بار می رود واقعا دیدنی است.

حال کمی آرام می رویم تا به جایی خلوت جهت حرکت از ایست کامل برسیم در طی مسیر زیربندی این خودرو که مجهز به کمک های تنظیم شونده می باشد بسیار نرم و خوب کار می کند و هندلینگ خودرو هم در حد همیشگی گلف زبانزد می باشد، حال ایست کامل می کنیم گاز می دهیم و پا را به یک باره از روی کلاچ بر می داریم، هرزگردی این اتومبیل در حالت ایستاده زیاد می باشد به وجود اینکه این اتومبیل مجهز به قفل دیفرانسیل می باشد البته رینگ های این خودرو هم 15 اینچی می باشد و این خود دلیلی بر هرزگردی بیشتر می باشد، این اتومبیل اصلا برای فرمان دادن اضافی مناسب نیست زیرا فرمان دادن همانا و ... !!!

 

از دیگر نکات مثبت این خودرو وجود سیستم Water & Methanol Injection می باشد که مخلوط 50 درصد متیل الکل و آب می باشد که شما با برنامه ریزی بر روی کامپیوتر این خودرو که با مدل بسیار قوی تعویض شده است به این سیستم دستور می دهید که از چه مقدار بوستی شروع به پاشش کند.

 

این سیستم یک نازل دارد که در قسمت منیفولد مشترک به صورت مساوی این مایع را می پاشد تا جرقه زنی بهتر و از احتراق مخرب جلوگیری شود و پیشرانه خودرو قدرت بالاتری تولید کند، کامپیوتر این خودرو با مدل قابل برنامه ریزی تعویض شده و با وصل کردن یک رایانه همراه می توانید از وضعیت این خودرو با خبر شوید و آن را تنظیم کنید.

 

لذت سواری این گلف قدرتمند توربو هم در ذهنمان و دفتر خاطرات Carxr به ثبت رسید فکر نمی کنم هیچ وقت شتاب باور نکردنی این اتومبیل را فراموش شدنی باشد، در پایان از آقایان فرهاد صالحی هماهنگ کننده و تیونر این خودرو که این اتومبیل را آماده سازی کردند و سیاوش میرعشقی که خودروی خود را در اختیار ما قرار دادند تشکر می کنیم.

.

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir


▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان