Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

بررسی شورولت مالیبو خودرویی مناسب برای سفرهای دور و دراز !!!

شورولت مالیبو در حال حاضر تنها سدان میان سایز کمپانی GM می باشد که ...
بررسی شورولت مالیبو خودرویی مناسب برای سفرهای دور و دراز !!!

شورولت مالیبو خودرویی خوش سفر


به گزارش اختصاصی CarXR.ir : شورولت مالیبو هم یکی دیگر از محصولات کمپانی بزرگ شورولت می باشد، نام این خودرو از نام منطقه ای در کالیفرنیا اقتباس شده است و جنرال موتور با تولید این خودرو بازار خوبی را در آمریکا – کانادا- مکزیک و برزیل به دست آورد و علاوه بر آن در خاور میانه هم از فروش خوبی برخوردار بود.

این خودرو اولین بار در سال 1964 میلادی به تولید رسید و 19 سال به وقفه در نسل های گوناگون به تولید رسید و طرفداران خاص خودش را به دنبالش کشاند در سال 83 میلادی بود که این خودرو برای 14 سال با خط تولید خداحافظی کرد تا اینکه در سال 1997 مججدا به خط تولید بازگشت و تا به امروز هم در خط تولید قرار دارد.

این خودرو علاوه بر اینکه بر تنوع محصولات این کمپانی بزرگ می افزاید در بالا نگه داشتن نام شورولت هم سهمی داشته است زیرا این خودرو هم طرفداران زیادی در گوشه گوشه از دنیا دارد، تا به حال 7 نسل از این خودرو به بازار عرضه شده است که اولین نسل مالیبو در سال 647 میلادی به بازار آمد و تا سال 67 تولید شد و پس از آن 1968 تا 1972 نسل دوم مالیبو بود که جایگزین نسل اول شد، یک سال بعد یعنی در سال 73 نسل سوم به بازار آمد و تا سال 77 میلادی بازارهای جهانی شاهد آن بودند و قبل از خداحافظی 14 سال مالیبو با خط تولید در سال 78 تا 83 هم نسل چهارم به تولید رسید تا اینکه 14 سال غیبت مالیبو حرف و حدیث هایی برای این خودروی پر طرفدار به بار آورد.

در سال 1997 در عین ناباوری و در زمانی که دیگر عده ای از علاقه مندان به تولید دوباره مالیبو امیدوار نبودند نسل پنجم معرفی شد و تا سال 2003 بازار خودروهای آمریکایی را برای باری دیگر تکان داد، در سال بعد یعنی 2004 نسل ششم با طراحی مدرن تر آمد و تا سال 2008 به فروش رسید و اینکه باز هم طراحی تغییر کرد و بسیار زیباتر شد و در سال 2009 نسل هفتم تولید شد و در حال حاضر در حال فروش در بازارهای جهانی می باشد.

مالیبوی نسل هفتم در 4 تیپ عرضه می شود و ساده ترین مدل یا همان LS به مدل 2009 میلادی پیش روی ماست، خودروی سدان میان سایزی که علاوه بر طرفداران زیادش از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد به همین دلیل با توجه به اینکه از طراحی خوب و پویایی هم داراست بازار خوبی دارد، این خودرو در دو شهر میشیگان و کانزاس به مونتاژ می رسد.

این خودرو در سال 2008 طراحی مجدد شد و طراح آن Bryan Nesbitt این خودرو را بر روی پلتفرم GM Epsilon بنابر سیاست های GM و خواسته مشتری طراحی کرد و در این محصول مبحث اکونومیک را مدنظر قرار داد تا این خودرو که برای رقابت با خودروهای آسیایی طراحی شده بود تا حدودی بتواند با آنها به رقابت بپردازد و در حال حاضر تنها سدان میان سایز GM می باشد.

طراحی این خودرو نظر مثبت خیلی از صاحب نظران را به دنبال داشته است زیرا این خودرو با این طراحی خط مشی خود را با مالیبوهای دیگر تغییر داد، از نمای جلوی خودرو طبق معمول چهره عبوس و در هم شورولت را می بینیم که خطوط حجیم هم چاشنی کار شده تا این خودرو عضلانی جلوه کند.

چراغ های کشیده شده به داخل گیگیر جلوی این اتومبیل به علاوه پیش را دیاتور دو تکه این اتومبیل که میان دو پنجره آن علامت زبا و طلایی رنگ شورولت دیده می شود، ورودی های هوا در داخل سپر جلوی این اتومبیل بسیار استادانه طراحی شده اند، کمی بالاتر از گلگیرهای جلوی این اتومبیل درب موتور این خودرو را می نگریم که زیبایی آن با خطی که از قسمت جلوی این خودرو بر روی آن دنبال شده، تکمیل شده است.

در نمای جانبی شاهد کدر بودن رینگ این خودرو هستیم که پس از نزدیک شدن به آن می بینیم که این خودرو به جای رینگ اسپرت از قالپاق پیچ شده بر روی رینگ بهره می برد که به شدت طبیعی می باشد و در صورت شکستن با بهایی معادل 2 دلار شما جایگزین آن را خریداری می کنید و در جای آن قرار خواهید داد.

این خودرو هم در نمای جانبی به مانند آمریکایی های دیگر دارای گلگیرهای عضلانی می باشد که واقعا اگر به جای رینگ 16 اینچی رینگی بزرگ تر برای این اتومبیل در نظر گرفته می شد واقعا جلوه ای دیگر به این خودرو می بخشید، بلند بودن درب های این اتومبیل در مقایسه با شیشه های این خودرو که کوتاه می باشند هم نمایی متفاوت برای مالیبو رقم می زند.

به قسمت عقب این خودرو می رسیم سپر عقب عقب این خودرو عاری از خطوط می باشد و قسمت دیفیوزر آن که به رنگ مشکی می باشد سپر این خودرو را از حالتی بی روح درآورده است، سپر این خودرو عضلانی و قاب پلاک کرومی آن یکی از زیبایی ها آن می باشد، در قسمت لبه درب صندوق عقب این خودرو قوس زیبایی مشاهده می کنید که تاثیر بسزایی در بهتر شدن نمای عقب این خودرو دارد، چراغ های عقب هم که به جز چراغ دنده عقب قرمز رنگ می باشد و این مهم و طراحی نه چندان جذاب آنها نقطه ضعفی برای این خودرو محسوب می شوند.

درب خودرو را باز می کنیم طراحی داخل خودرو بر خلاف ظاهر آن خالی از هیجان می باشد، طراحی ساده ، بی روح و یکنواخت این خودرو باعث می شود تا باطن این خودرو بر خلاف ظاهر آن راننده را ارضا نکند، این خودرو برای رقابت با خودروهای کره ای به تولید رسیده و به همین دلیل تریم داخلی آن شباهت زیادی به خودورهای کره ای دارد، داخل مالیبو از رنگ های تقریبا هم رنگ استفاده شده است و همه اجزا و ادوات داخلی این خودرو به رنگ روشن می باشند، داخل این خودرو به رنگ های کرم، طوسی و سفید و نقره ای می باشد که آن چنان به روی شما بیننده عزیز تاثیر نمی گذارد.

طراحی داشبورد این خودرو به قسمت های آلومینیومی زیباتر شده است، اما به نسبت یک خودروی آمریکایی تقریبا ارزان قیمت آن چنان ضعیف هم نیست و در ساخت ادوات داخلی سازنده تا جایی که توانسته از مواد با کیفیتی استفاده کرده البته این خودرو به دلیل رقابت با خودروهای آسیایی باید قیمت تمام شده پایینی پیدا می کرده که به نسبت این هدف، مواد استفاده شده در داخل این خودرو مطلوب است و کمپانی سازنده در هدف خویش هم موفق بوده است.

حال درب موتور این خودرو را بالا می زنیم تا نظاره گر پیشرانه این خودرو باشیم، پیشرانه ECOTEC این خودرو 4 سیلندر و به حجم 2384 سی سی می باشد که با حجم LE5 شناخته می شود، بلوک و سرسیلندر این خودرو آلومینیومی می باشد، قطر سیلندر در کورس پیستون آن 88×98 میلی متر می باشد، تراکم پیشرانه این خودرو 10.4 به 1 می باشد پیشرانه این خودروی 1550 کیلوگرمی دو میل سوپاپ و 16 سوپاپه می باشد که مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ هاست، پیشرانه مالیبو قادر است 169 اسب بخار قدرت را در 6400 دور و گشتاور 217 نیوتن متر در 4500 دور را در بهترین و بالاترین شرایط به راننده تقدیم کند و کارخانه سازنده پیشرانه این خودرو را پنج سال ضمانت کرده است.

دیگر نوبت به راندن مالیبو می رسد، بر روی صندلی های راحت این خودرو نشسته و کمربند پیش کشنده را می بندیم، فرمان تلسکوپی خودرو را تنظیم می کنیم و سپس استارت می زنیم، پیشرانه این خودرو بدون هیچ لرزش و صدایی روشن می باشد طوری که احساس می کنید اتومبیل خاموش می باشد! جعبه دنده اتوماتیک این خودرو را درگیر کرده و شروع به حرکت می کنیم، در ابتدای حرکت یک رانندگی بسیار ایده آل را داریم که عایق بندی خوب این اتومبیل باعث می شود تا شما به هیچ عنوان صدایی از بیرون به گوشتان نرسد حتی صدای شورولت مالیبو !!

پیشرانه این خودرو بسیار نرم کار می کند و تنها حسی که در رانندگی با این خودرو دارید آرامش مثال زدنی راندن آن می باشد، دید در رانندگی که یکی از اجزای مهم در راندن محسوب می شود در این خودرو عالیست به جاهایی مسطح می رسیم و گاز می دهیم ابتدا باید از تایرهای نه چندان مرغوب این خودرو اشاره کرد که بسیار این اتومبیل را بر روی زمین می سراند و استرس به شما وارد می کند، زمانی که گاز می دهیم زیبا گاز خوردن پیشرانه و بدون لرزش بدون آن از نکات خیلی مهم می باشند.

پیشرانه این خودرو به نسبت قدرت و 4 سیلندر بودن از عملکرد خوبی برخوردار می باشد، عملکرد خوب سیستم تعلیق این اتومبیل که در جلو آزاد به علاوه سیستم ضدغلتش و در عقب چند اتصالی همراه با سیستم ضد غلتش نرم کار می کنند و اصلا شما خشک بودن در سواری این سدان نمی بینید.

سیستم ترمز این اتومبیل ABS مجهز به سیستم توزیع الکترونیک نیروی ترمز و 4 دیسک می باشد که هر دیسک دو خنک کن دارد ضعیف می باشد البته ترمز خودروی مورد بررسی در سرعت های بالا دچار لرزش فرمان هم می شد و این جز گیج شدن این خودرو و ایجاد خطر در سرعت های بالا چیز دیگری را به همراه نداشت، در تمام مدت راندن کامپیوتر خودرو در حال چک کردن وضعیت سیستم فنی خودرو بود و میانگین مصرف و مقدار لیتر باقی مانده و مسیر قابل پیمایش را به ما نشان می داد.

سخن پایانی :

شورولت مالیبوی نسل هفتم از خودروهایی می باشد که با قیمتی مناسب خریداری می شود و اتومبیلی ایده آل برای مسافرت می باشد و بر خلاف آمریکایی بودنش از مصرف پایینی هم برخوردار می باشد، این خودرو نسبت به نسل ششم به شدت زیباتر و از لحاظ فروش هم قوی تر بوده است طوری که از سال 2008 تا نیمه سال 2010 به تعداد 515420 دستگاه از آن به فروش رفته که تقریبا از نس ششم دو برابر بیشتر می باشد و شورولت قصد دارد تا در سال 2012 اتاق این خودرو را مجددا زیر تیغ ببرد و با طراحی زیباتر نسل هشتم مالیبو را خدمت علاقه مندان به خودرو معرفی کند، در پایان از آقایان وحید پورسینا جهت همکاری در تهیه این مطلب و فرزاد فرهبد مالک محترم خودرو جهت در اختیار گذاشتن خودرویشان نهایت تشکر را داریم.

 

تهیه و تصاویر : امیرحسین پورسینا


▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
معرفی محصولات مفرا ( ایتالیا )
شرکت مبتکران ورزش صنعت رضوان
سیستم صوتی گراند زیرو
مرکز تخصصی تعمیرات سیستمهای صوتی آرمنیا
وطن دوست ( اولین و مجهز ترین مرکز خدمات بی ام و )
سن تیونینگ
مجله ماشین
هفته نامه دنیای خودرو
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو