Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

کامارو RS 2010 خودرویی کاملا شهری و در عین حال قوی

شورولت از دیرباز یک ماسل واقعی بوده و ...
کامارو RS 2010 خودرویی کاملا شهری و در عین حال قوی

کامارو RS 2010 یک شهری تمام عیار ...


به گزارش CarXR.ir : نام شورولت از دیرباز هم معنی یک ماسل واقعی بوده است و همیشه در اذهان قدرت را تداعی می کند در این میان از معروف ترین محصولاتش می توان به کامارو اشاره کرد این محصول چابک GM در سپتامبر 66 به عنوان مدل 67 معرفی شد و از همان روزها تولید و عرضه نسل اول از این خودرو عرضه شد این روند اندکی طول کشید و پس از آن در سال 1970 میلادی نسل دوم با اقتدار بیشتر به بازار عرضه شد و تا سال 81 روند فروش آن ادامه داشت و پس از آن در سال 82 نسل سوم آمد و تا 92 میهمان بازار خودرو بود و آخرین نسل تا قبل از یک واقعه بزرگ نسل چهارم کامارو بود که از 93 تا 2002 به بازار عرضه شد و اتفاق بزرگ ذکر شده نکته زیبای داستان کاماروست و آن هم این است که از سال 2002 دیگر خبری از کامارو نشد و غیبت چندین و چند ساله و بسیار محسوس آن باعث قد علم کردن باقی رقبا چون ماستانگ و چلنجر و ... شد.

در سال 2006 طرح جدیدی برای نسل پنجم این خودرو پیشنهاد شد و در 10 آگوست همان سال با این طرح موافقت شد و این خودروی زیبا که بر روی پلت فرم Zeta جنرال موتورز به تولید رسیده بود در 16 مارچ 2009 تولید شد و به عنوان مدل 2010 عرضه شد و پس از چند سال دلتنگی این خودرو به عاشقان این برند هدیه شد،در این مدت کوتاهی که از عرضه این خودرو می گذرد شاهد کار تیونرهای بزرگ بر روی این خودرو بوده ایم از برترین آنها می توانیم به شاهکار هنسی پرفورمانس اشاره کنیم که +700HP قدرت از این خودرو گرفته است و این خودرو را راهی خیابان ها کرده است.

فرصتی نصیبمان شد تا گونه ای دیگر از کاماروی نسل پنجم را مورد بررسی قرار دهیم این خودرو هم معرف حضور شما علاقه مندان به اتومبیل می باشد همه شما کامارو RS را می شناسید خودروی مورد نظر ما RS 2010 می باشد که به مانند همان SS که در چند شماره قبل بررسی شد می باشد اما تغییراتی جزیی این کاماروی RS را از SS متمایز می سازد که قصد داریم تا آنها را برای شما سروران گرامی برشمریم.

کامارو RS سفید رنگ مورد بررسی در خیابان ها چشم ها را به خود خیره می کرد به همین دلیل به جایی خلوت رفتیم تا بتوانیم به راحتی به کارمان بپردازیم هنگامی که از نمای جلو به این اتومبیل می نگرید تغییری می بینید که دچار تعجب می شوید و پیش خود می گویی چرا خبری از جلو پنجره و هواکش مشبک بر روی سپر جلو نیست؟؟ دلیل ساده آن هم مالک این خودرو برای متمایز کردن خودروی خود با دیگر کاماروها این روش را انتخاب کرده و این قاب ها را در کویت برای این اتومبیل خریداری و می بندد.

پوزه تیز و پیش رادیاتور فرو رفته به داخل آن بسیار جذابیت خودرو را در نمای جلو بیشتر می کند و چراغ های دایره ای با نوار دور آن که از LED می باشد دیگر کار را تمام می کند البته این چراغ ها در کاماروی SS به صورت نئون بود که در این خودرو به این شکل نیست،سپر جلوی این اتومبیل عضلانی و بسیار با خودرو هارمونی دارد طوری که احساس می کنید قسمتی از بدنه این خودروست، خطوط مشکی رنگ بر روی درب موتور که ادامه آن هم در قسمت انتهای خودرو قابل مشاهده است در چشمگیر کردن نمای این خودرو نقش بسزایی دارند.

در نمای جانبی این خودرو رینگ های 19 اینچی که به سلیقه مالک این اتومبیل در کویت به رنگ مشکی تبدیل شده اند تضاد رنگ و هارمونی جالبی در این خودرو به پا کرده است در زیبایی بدنه هم باید به خط گلگیر جلوی اتومبیل که تا گلگیر برآمده عقب آمده و نهایتا به هواخورهای گلگیر ختم شده است اشاره کرد و پس از آن زیبایی دیگری هم که در نمای جانبی این خودروست گلگیرهای برآمده عقب این خودروست که بر ماسل بودن این خودرو مهر تایید می زند.

در آخر به قسمت انتهایی اتومبیل می رسیم تقریبا همان طراحی جلو را می بینیم درست همان تیزی را که در قسمت جلوی اتومبیل شاهد آن بودیم در نمای عقب این خودرو هم می بینیم که علامت طلایی رنگ و زیبای شورولت در میان آن می درخشد دو خط زیبای شورولت را که تا قبل از بالچه عقب کشیده شده است شاهد هستیم و چراغ های زیبای عقب که در هر طرف 2 تا هستند و در زیر آن سپر زیبای آن و چراغ های کوچک دنده عقب که بسیار طرحی نوین در نوع خود می باشند قرار دارد دیفیوزر مشکی رنگ این اتومبیل هم که در هر طرف یک لوله اگزوز استنلس استیل پولیش شده از داخل آن به بیرون آمده خبر از یک اتومبیل شهری خوب و نسبتا قدرتمند می دهد و نوشته Alghanim را در گوشه سمت چپ عقب این اتومبیل شاهد هستیم تعجب نکنید نام نمایندگی شورولت در کویت می باشد و به جز این هیچ چیز دیگری نیست ....

حال به داخل اتومبیل می رویم تفاوت های داخلی آن با مدل SS بسیار واضح می باشد اصلی ترین آن ها تو دوزی آن می باشد که بر خلاف تو دوزی چرمین SS از پارچه کرم رنگ می باشد و اصلا قسمت چرمینی در تودوزی صندلی های این اتومبیل شاهد نیستیم در قسمت های رودری و نوار روی داشبورد از همان پارچه تودوزی استفاده شده است و نمای داخلی زیبایی به این اتومبیل بخشیده است داخل اتومبیل به مانند SS می باشد و تغییر دیگر کیلومتر 240 سرعته این خودروست که این هم به دلیل قدرت پایین تر این خودرو نسبت به SS می باشد در کنسول میانی گیج های 4 تایی را نمی بینیم و آن ها هم فقط برای SS می باشند ... داشبورد و ادواتی که در داخل این اتومبیل به کار رفته اند سعی شده اند که حالت سنتی و کلاسیک خود را هم داشته باشند و در عین سادگی به علاوه کمی چاشنی مدرن برای سرنشینان و کسانی که داخل این خودرو را می نگرند جلب توجه کنند

حال می خواهیم به رانندگی با این شهری تمام عیار بپردازیم پس از نشستن بر روی صندلی های در برگیرنده و بستن کمربند ایمنی پیش کشنده و تنظیم فرمان تلسکوپی فرمان این خودرو با استارتی کوچک پیشرانه (LLT) 6 سیلندر 3.6 لیتری این خودرو را از خواب بیدار می کنیم حالا 304 اسب بخار توسط شورولت کامارو به شما هدیه شد ابتدا قبل از اینکه به حرکت بپردازیم بر روی شاسی موجود بر سر دسته راهنما یا همان SET فشار می دهیم تا وضعیت این خودرو را در صفحه موجود در بین کیلومتر شمار و دورشمار بنگریم همه فاکتورها همچون میزان لنت باقی مانده و سوخت و ... عالی است البته در این خودرو شاهد سیستم بلوتوث برای تلفن همراه و پورت USB هم بودیم که اینها خود از نکات مثبت این خودرو به حساب می آیند.

حال که دیگر به وسیله این آپشن خودرو از وضعیت این خودرو با خبر شدیم جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک این خودرو را که با کد MN6 شناخته می شود،در حالت D قرار می دهیم پیشرانه در دورهای پایین که بسیار رام و بدون لرزش و صدا در حال کار کردن است شروع به حرکت می کنیم فرمان 3 شاخه آلومینیومی دور چرمین راک اند پینیون این اتومبیل که شامل یک سری از کلیدها می شود را در دست می گیریم بسیار خوش دست می باشد پس از روشن کردن سیستم صوتی Boston acoustics از روی فرمان، 245 وات از 9 اسپیکر این خودرو درون خودروی آمریکایی ما را تبدیل به دیسکو کرد و این حالت خود دلیلی شد تا کمی با این اتومبیل هیجانی برانیم.

این خودرو به نسبت خودروی SS از قدرت پایین تری برخوردار است به همین دلیل باعث می شود تا در زمان گاز دادن به پیشرانه این خودرو به آن شکل به ما هیجانی وارد نشود کنترل پایداری این اتومبیل را غیرفعال می کنیم در زمان گاز دادن به اتومبیل سر پیچ ها شاهد یک تنش نه چندان کم به انتهای این خودروی دیفرانسیل عقب هستیم که این کار برای دریفت اگر انجام شود عالیست و شاهد به پا شدن گرد و خاک هستید!!

این خودروی 2081 کیلوگرمی دیفرانسیل عقب 1106 کیلوگرم وزن خود را به قسمت عقب این خود و 975 کیلوگرم وزن را بر قسمت جلو منتقل می کند و این خود برگ برنده برای استارت خوب این خودرو به منظور شتاب گیری می باشد، پیشرانه 3.6 لیتری این کامارو که معادل 220 Cu inاین خودرو در دور موتور 6400 دور 304 اسب بخار قدرت دارد و 273 پوند فوت گشتاور را در دور موتور 5200 از خود به نمایش می گذارد و کامارو این قدرت را با 6 سیلندر و تنفس طبیعی به خوبی به نمایش می گذارد و این هم به دلیل پرفورمانس بالای پیشرانه این خودروست.

در هنگام رانندگی با این خودرو زمانی که به آیینه های جانبی می نگرید بر آمدگی های گلگیر عقب به زیبایی حواس شما را پرت می کنند!! فضای پای راننده و سرنشین جلوی این کوپه مناسب می باشد،سواری این خودرو بسیار نرم و هندلینگ این خودرو عالی مخصوصا بر سرپیچ های تند و این خصیصه خوب را هم مدیون سیستم تعلیق چند اتصالی به علاوه بازوهای کنترل کننده تعادلی در قسمت جلو و 4.5 اتصالی و بازوهای تعادلی و آنتی شوک در عقب می باشد.

 

صدای غرشی که از پیشرانه تولید و به وسیله دو خروجی استنلس استیل پلیش شده در فضا طنین اندازی می کند خود باعث می شود تا سرعت های بالا را هم تجربه کنید ولی به فرمان نگاه کنید و سیستم تثبیت کننده سرعت را فعال کنید اگر هم دوست ندارید ایرادی ندارد سیستم ترمز چهار دیسک خنک شونده ABS که در جلو 12.64 اینچ و در عقب 12.4 اینچ اندازه دارد به علاوه ایربگ های این خودرو از خطر جلوگیری می کند ولی مراقب باشید ...

دنده را در حالت تعویض دستی به وسیله اهرم های پشت فرمان قرار می دهیم حال دور را بالا می بریم و پس از شنیدن نعره پیشرانه دنده را تعویض می کنیم کمی هم رانندگی اسپرت را تجربه می کنیم زمانی که در این حالت رانندگی میکنید احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد زیرا رانندگی اسپرت لذتی دیگر دارد در این حالت رانندگی هم تنشی را احساس نکردیم و این را مدیون زیربندی خوب این خودرو هستیم، تایرهای ZR19 / 50 / 245 در عقب و جلو که مزین به مارک Pirelli مدل P Zero Nero می باشند سواری خوب این اتومبیل را با رینگ 19 اینچی هم حتی، تکمیل کردند از نظر مصرف سوخت هم خیالتان راحت این خودرو را بدن دغدغه سوار شوید مخزن 72 لیتری سوخت را پر کنید و 11.5 بسوزانید...!! فکر نمی کنم برای خودرویی به این قدرت و این حجم و این تعداد سیلندر این عدد بدی باشد ... در پایان با تشکر از محمد شریف بخش که خودروی خود را در اختیار ما قرار دادند تشکر می کنیم.

.

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
مجموعه اتوکیوان
wooferاکتان و سوخت
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
طراحی و ساخت هدرز
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان