Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

گلف نسل سوم ریگر هم توربو شد...

گلف نامی است که این روزها ...
گلف نسل سوم ریگر هم توربو شد...

گلف نسل سوم توربو با بدنه ریگر در باند فرودگاه ...

گلف نامی که این روزها زیاد به گوش می رسد و همه روزه شاهد افزایش تعداد گلف های تقویت شده در خیابان های تهران هستیم حال یکی از گلف های توربوی موجود در تهران را مورد بررسی قرار می دهیم

اگر بخواهیم کمی از تاریخچه این اتومبیل بگوییم همانطور که می دانید مدل گلف از سری محصولات کمپانی فولکس واگن از بعد از بحران هایی که در سال 72 در این شرکت بود بالاخره سال 74 پا به عرصه وجود گذاشت و تا به امروز هم شاهد 6 نسل از آن بوده ایم که هر کدام از آنها دنیای متفاوتی را برای خود دارند

 

اتومبیل مورد نظر ما از سومین نسل گلف می باشد که این اتومبیل همانند گلف نسل دوم به تولید رسید و هدف از تولید این محصول اصلاحات گلف نسل 2 بود این اتومبیل زیبا در آگوست سال 1991 معرفی شد

نسل سوم گلف با چند مدل پیشرانه معرفی شد که در آنها TDI و VR6 به چشم می خورد، بله VR6 پیشرانه معروف گلف که در آن سال ها با صفر تا 97 کیلومتر را در 7.1 ثانیه به ثمر می رساند و 400 متر را در 15.5 ثانیه با سرعت 90.5 مایل به انتها می رساند، در سپتامبر سال 1993 نسل 3 کابریولت هم به مانند نسل 1 های کابریولت به تولید رسید و در سال 99 دیگر از نسل 3 اثری نبود و جای آن را نسل چهارم گلف پر کرد

 

اگر بخواهیم ظاهر این اتومبیل را بررسی کنیم تیم طراحی تقریبا همان مسیری را رفته اند که در گلف نسل 2 پیموده بودند به دلیل موفقیت های زیادی که نسل دوم گلف در دنیا کسب کرد و ... نسل سوم هم بر همان پایه به تولید رسید

عامل جدا کننده این دو طرح همین قوس و انحناییست که در گلف 3 شاهد آن هستیم در نمای جلو دیگر شاهد چراغ های گرد و پیش رادیاتور مستطیلی نیستیم، چراغ های این اتومبیل تقریبا حالت بیضوی به خود گرفته و پیش رادیاتور کوچک تر از قبل شده است در نمای جانبی هم که انحناهای خاص نسل 3 را شاهد هستیم و نمای عقب این اتومبیل هم که تقریبا شبیه به نسل 2 می باشد اما باز هم چراغ ها حالتی منحنی تر از قبل را به خود گرفتند

 

در بحث داخل اتومبیل هم که باز به مانند بیرون مدرنیته تر از قبل شده است اگر شما در گلف های نسل دوم دقت کنید به این نتیجه حتما خواهید رسید که طراحی بیرون و داخا بسیار شبیه به همدیگر می باشد حتی بیش از آنچه شما فکرش را بکنید و حال که یک نسل بالاتر رفتیم همان سیستم آقای VW تکرار شده است طراحی داخل هم به مانند بیرون مدرنیته تر و دیگر خبری از خطوط شکسته و ... نیست منحنی و بسیار زیبا درست در خور گلف

حال به بررسی اتومبیل مورد نظر می رسیم که این اتومبیل از سری گلف های 3 فول آپشن می باشد که مدل 1995 میلادی و تنها گلف نسل 3 بدنه ریگر در ایران می باشد

 

تغییرات ظاهری را که در این گلف شاهد آن هستیم بادی کیت Rieger Genesis می باشد که پهنای بسیار زیادی به این اتومبیل داده و در عین حال این اتومبیل را زیبا کرده است به دلیل پیشرانه توربویی که بر روی این اتومبیل ست آپ شده است این خودرو به دلیل قرار گیری اینتر کولر فاقد سپر جلو می باشد اما شما اگر از گلگیرهای این اتومبیل شروع کنید و بعد به خط های درب اتومبیل و بعد به قسمت عقب برسید می فهمید که همینطور این اتومبیل بی حساب پهن می شود !! این خود از زیبایی های کیت ریگر می باشد این بادی کیت نزدیک به 8 میلیون تومان با نصب و رنگ کردن برای این اتومبیل آب خورده است و نصب آن هم 5 ما زمان برده است

پهنای زیاد بدنه باعث شده تا مالک خودرو رینگ های WORK vs را برای این خودرو انتخاب کند که در جلو تایرهای Nexen با اندازه 18/40/235 و در عقب 18 /35/255 آن ها را پوشانده است که یککی از ضعف های این اتومبیل هم همین تایرهای HARD می باشد و این نکته باعث می شود که چسپندگی خودرو با زمین کم شود

 

حال بگذریم و به سراغ قسمت پر هیجان این اتومبیل یعنی پیشرانه و تغییراتی که در آن صورت گرفته است برویم پیشرانه این خودرو یکی از بهترین پیشرانه های گلف یا همان ABF می باشد که 4 سیلندر و به حجم 2000 سی سی و 16 سوپاپ می باشد که یک توربو چارجر هم قدرت این اتومبیل را مضاعف کرده است لوازمی که در پیشرانه این خودرو به کار رفته آن چنان زیاد نیستند اما با توجه به پیشرانه اتومبیل قدرت خوبی را باید برای این اتومبیل به ارمغان بیاورند

توربو چارجری که در این اتومبیل به کار رفته ساخت شرکت Garrett آمریکا می باشد که با کد GT 28 شناخته می شود یک توربوی هیبریدی می باشد و از توربوهایی است که تا بالای 500 اسب بخار را هم ساپورت می کند پیشرانه توربو باعث شده تا برای شتاب بالاتر از پیستون های Wosner در این اتومبیل استفاده شود و تراکم این اتومبیل به 8 به 1 کاهش یابد همه این تغییرات را باید یک مرکز کنترل کند و آن هم ECU با برند Vems می باشد که برای این اتومبیل انتخاب شده است

 

زمانی که درب موتور را بالا می زنیم لوله ها و شلنگ های Samco sport توجه ما را به خود جلب می کنند در کنار آنها منیفولد دست ساز ارشیا توکلی را می بینیم

 

این اتومبیل جهت مپ شدن به باند فرودگاه آمده است درب ریموتی را باز می کنیم و به همراه Dave مکانیک هلندی که برای انجام کارهای این اتومبیل به ایران سفر کرده است سوار اتومبیل می شویم ابتدا باید بگوییم که این اتومبیل از لحاظ سرعت و شتاب در وضعیت مطلوبی می باشد اما مشکلاتی هم ما در زمان انجام تست در باند فرودگاه داشتیم

صفحه این اتومبیل که استاندارد بود و در تست های قبل سوخته بود با مدل گرافیت تعویض شد و این بار شاهد بهتر شدن این اتومبیل بودیم جعبه دنده این اتومبیل استاندارد می باشد و 02A خود از بهترین های VW می باشد و نیازی به تغییر و تعویض آن نبوده که تیم تیونینگ این خودرو هم این کار را انجام ندادند

 

در هنگام راندن سوت بلو آف ولو HKS و صدای آرام توربوی Garrett به گوش می رسد و کمی هیجان Need for Speed را در ما ایجاد می کند !! چندین بار در باند کارمان را با دنده 1 و 2 و 3 و با دورهای آرام تکرار کردیم تا اتومبیل مپ شود که این اتفاق نیفتاد و آن هم به دلیل این بود که تراتل گاز این اتومبیل متناسب این کار نبود

 

بعد از 45 دقیقه تست کردن شاهد درست عمل نکردن ترمز های این خودرو بودیم و این هم به دلیل آن می باشد که آنها استاندارد می باشند و هیچ تغییری در آنها رخ نداده است

تغییری در سیستم تخلیه رخ نداده است و منبع آخر فقط تعویض شده است که منبع استاندارد با مدل ریموس 2.5 اینچی تغییر کرده است و باعث شده که علاوه بر تخلیه سریع تر دود صدای زیباتری هم برای این اتومبیل به ارمغان بیاورد در کل این اتومبیل با همه تغییراتی که در آن انجام شده است به قیمتی معادل یک آزرای صفر کیلومتر شاید هم کمی بیشتر رسیده است!!!

گلف های موجود در کشور با وجود اینکه دیگر در حال پیوستن به خودروهای کلاسیک می باشند اما هنوز هم همان شور و اشتیاق سال ها قبل در بین ایرانی ها برای آماده سازی این خودرو دیده می شود در کل یک اتومبیلی می باشد که با هر هزینه ای شما می توانید بازده قابل قبولی را بگیرید در پایان از حسین صدوقیان زاده برای آماده سازی خودرو و همایون نصیری دوست داشتنی مالک خودرو نهایت تشکر را داریم

.

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
رنوپخش
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان