Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

تاروس سدانی ایده آل از دیار فورد ...!!!

یکی از کمپانی های مشهور تولید خودرو در دنیا فورد موتور می باشد که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد این کمپانی محصولات زیادی را تا به حال به تولید رسانده و اگر نگاهی به لیست بی انتهای محصولاتش بیندازید چشمتان به هر نوع خودرویی مناسب برای هر نیازی می خورد
تاروس سدانی ایده آل از دیار فورد ...!!!

فورد تاروس 2010 یک سدان خانوادگی ایده آل

 

به گزارش اختصاصی CarXR.ir : یکی از کمپانی های مشهور تولید خودرو در دنیا فورد موتور می باشد که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد این کمپانی محصولات زیادی را تا به حال به تولید رسانده و اگر نگاهی به لیست بی انتهای محصولاتش بیندازید چشمتان به هر نوع خودرویی مناسب برای هر نیازی می خورد، از نقاط قوت این کمپانی همین است که برای هر قشری چه از لحاظ درآمد چه از لحاظ سلیقه و غیره اتومبیل هایی دارد که شما باز در آنها هم بازه گسترده ای برای انتخاب دارید از مدل افسانه ای موستانگ حساب کنید تا این سدان خانوادگی قیمت پایین و زیبای تاروس که در حال حاضر این گزارش متعلق به اوست.

فورد تاروس در سال 1986 در خط تولید قرار گرفت نکته جالب توجه این خودرو طراحی تمام عیار آمریکایی این خودروست که تا حدودی طراحی آن نوآورانه و ماهرانه به حساب می آید، از این خودرو تا به امروز 6 نسل به تولید رسیده و چیزی بیش از 8 میلیون دستگاه از آن ها به فروش رفته است و آخرین نسل آن که نسل ششم می باشد تا به حال بیش از 70000 دستگاه به فروش رفته است و این برای یک سدان خانوادگی در میان محصولات متنوع این کمپانی آمار خوبی به حساب می آید.

خودرویی که در حال حاضر موضوع بحث ماست فورد تاروس مدل 2010 می باشد که توسط یکی از دوستان ما در تهران به طور گذرموقت وارد کشور شد و چند روزی میهمان خیابان های پایتخت بود و رفت این خودرو نسل ششم از تاروس می باشد که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2009 رونمایی شد و در آنجا بود که تاروس نشان داد در هر نسل از این خودرو باید منتظر تکامل و مدرن شدن طراحی آن بود.

اگر به این اتومبیل سطحی هم بنگرید چیزی که در همان نگاه سطحی دستگیر شما می شود عضلانی و حجیم بودن این خودروست که به همت خطوط سیال و نرم با برآمدگی های ملایم این امر پدید آمده است، ابتدا رنگ سفید خودرو و پس از آن جلو پنجره بزرگ کروم آلومینیوم و چراغ های کشیده این خودرو که تا گلگیر هم رفته اند شما را جذب خود می کنند طوری که نمای جلوی این خودرو برای شما بسیار خوشایند خواهد بود.

در موتور برآمده این خودرو با خطوطی که بر روی آن نقش بسته هم تاثیر بسزایی در دید هر کسی می گذارد و زیبایی های قسمت جلوی خودرو با سپر عضلانی اش که گویی تیکه ای از بدنه بوده است تکمیل می شود و اینطور می شود که شما در اولین نگاه فکر می کنید که همه قسمت های این خودرو سر هم و یک تیکه تولید شده است و از قالب در آمده است.

از نمای جانبی که به این خودرو بنگرید به یک نتیجه می رسیم و آن ارتفاع کوتاه شیشه های این خودرو می باشد حتی شیشه جلوی این خودرو که راننده از آن باید دید داشته باشد و شیشه که کوتاه باشد قاعدتا دید راننده هم آن طور که باید باشد دیگر نیست، کشیدگی قسمت جلو دیگر در قسمت عقب دیگر دیده نمی شود و قسمت عقب خیلی کوتاه می باشد، و طراح بدنه این خودرو در نمای جانبی این خودرو هم با خطوط بازی کرده و چند خط زیبا را به طوری در بدنه کار کرده که از دیدن آن لذت می برید.

بر روی ستون این خودرو بین در راننده و در عقب چند کد را می بینید که این خودرو را زمانی که خریداری می کنید یک کارت پلمب شده درون داشبورد آن وجود دارد که در زمانی که شما کلید خودرو را به همراه نداشته باشید با آن کارت و کد آن به داخل خودرو بروید.

در قسمت عقب خودرو که سپر دو رنگ این خودرو زیبایی خاصی به کار بخشیده که این خود با خروجی های دوبل اگزوز این خودرو تلفیق شده و جذاب تر از هرچیز به نظر می رسد، چراغ های عقب که به نظر می رسد از زیبایی خودرو کاسته مخصوصا که خط کرومی که از چراغ ها را به هم متصل کرده است و هماهنگی بین قسمت عقب و جلوی خودرو دیده نمی شود طوری که اگر شما جدا گانه قسمت عقب و جلوی این خودرو را ببینید اصلا نخواهید فهمید که این طراحی به طراحی جلوی تاروس مربوط می شود !

داخل خودرو که می رویم شاهد زیبایی در عین سادگی هستیم تلفیق رنگ های کرم و خاکستری شاید زیاد جالب نباشند اما طراحی خاص داشبورد و کنسول و غربالک فرمان باعث می شود تا شما آنچه را که ضعف این خودرو در طراحی داخلی می بینید را فراموش کنید و به این نکته بیندیشید که ساده اما زیبا و صاحب نظران در عرصه طراحی خودرو درون کابین این خودرو را با هوندا آکورد نسل هشتم مقایسه کردند.

بر روی غربالک فرمان این خودرو تنظیمات مربوط به سیستم صوتی این خودرو که شامل 6 بلندگو می شود قرار دارد و این نکته هم حائز اهمیت می باشد که صدای سیستم صوتی این خودرو علاوه بر بالا بودن تفکیک خوبی هم دارد طوری که از شنیدن موسیقی لذت خواهید برد.

پس از آن شما 3 لوله مشاهده می کنید که آنها همان کیلومتر و دور موتور و نشانگر سوخت و دمای آب این خودرو هستند که از کنار که به آنها می نگرید مانند 3 لوله در کنار هم قرار گرفتند اینها همان نکات جالب توجه طراحی داخل این خودرو هستند، کنسول میانی این خودرو از جنس پلاستیک می باشد که به رنگ خاکستری رنگ آمیزی شده بر روی آن Display جهت نشان دادن وضعیت های این خودرو قرار دارد زیرا این خودرو دارای کامپیوتر سفری می باشد و مصرف سوخت و میانگین سرعت و غیره را به خوبی به ما نشان می دهد.

در قسمت زیرین آن هم که ادوات و المان های سیستم تهویه این خودرو قرار گرفته و پس از آن شما شاهد اهرم دنده این خودرو هستید که برروی همین اهرم سیستم راندن خودرو در سرازیری هم تعبیه شده که شما با فشردن آن دکمه در هر سرعتی که باشید دیگر نیازی به ترمز ندارید و در سرازیری خودرو با دور موتور خودش به طور اتوماتیک کار ترمز را انجام می دهد تا شما رانندگی هرچه مطمئن تری را داشته باشید.

از دیگر آپشن هایی که این خودرو مجهز به آنها می باشد سیستم کروز کنترل و کنترل آب و هوای دو منطقه ای می باشد- آیینه های جانبی این خودرو برقی و این خودرو مجهز به دو خروجی 12 ولت برق می باشد که یکی در جلو مخصوص سرنشینان جلو و دیگری در قسمت عقب مخصوص سرنشینان عقب خودرو می باشد- قفل شدن پیشرانه برای جلوگیری از سرقت این خودرو- کیسه های هوای در قسمت های جلو و عقب خودرو برای جلوگیری از وقوع حادثه- این خودرو هم به مانند خودروهای روز دیگر به سیستم های کنترل کشش و پایداری مجهز می باشد، یکی از آپشن های این خودرو در باک این خودروست که به جز لوله بنزین به روی هیچ لوله دیگری باز نمی شود شما هر لوله ای بگیرید در محفظه باک این خودرو همچنان بسته است.

پیشرانه این خودرو هم که زیر در موتور آرام گرفته است، 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری دو میل سوپاپ می باشد که در هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و در مجموع 24 سوپاپ می باشد پیشرانه این خودرو مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها می باشد، حداکثر قدرت این خودرو 263 اسب بخار در 6250 دور و حداکثر گشتاور آن 249 پوند فوت در 4500 دور می باشد.

حالا پیشرانه را استارت می زنیم و قصد رانندگی داریم اصلا نفهمیدیم که پیشرانه این خودرو استارت خورد و بدون صدای در حال کار کردن است و از دور موتور متوجه آن شدیم، به هر حال گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را درگیر کرده و حرکت می کنیم، در ابتدا که احساس شد خودرو بسیار سنگین راه می رود و همینطور هم هست خودرویی که 1821 کیلوگرم وزن دارد با قدرت 263 اسب بخار باید همینطور باشد.

از دیگر پارامترهایی که احساس می شود ضعف این خودروست همین دیفرانسیل جلو بودن آن می باشد که در کنار قدرت نه چندان خوب و وزن سنگین پارامترهای دیگری چون هندلینگ و خوش فرمان بودن را از این اتومبیل می ستاند، پا را بر روی گاز فشار می دهیم صدا اصلا به داخل نمی آید و نمی فهمیم که سرعت چند کیلومتر است به کیلومتر نگاه می کنیم می بینیم که 120 کیلومتر سرعت داریم و اصلا متوجه نشدیم زیرا اصلا صدایی به داخل نمی آید و این خود دلیلش عایق بندی خوب اتاق این خودرو می باشد.

شتاب این خودرو آنچنان راضی کننده نبود و هندلینگ آن هم که در پیچ ها آن را محک زدیم آن چنان نظر ما را جلب نکرد و اینکه اگر سیستم هایی چون کنترل کشش و پایداری را نداشت خودرو قطعا با این وزن سنگین منحرف می شد، سیستم فرمان این خودرو Power Steering می باشد، از دیگر ضعف هایی که به این خودرو وارد است شیشه های آن با ارتفاع کوتاه می باشد که دید خوبی را با توجه به در موتور برآمده برای ما به وجود نمی آوردو این نکته در پنجره های جانبی خودرو هم قابل مشاهده می باشد و دید اطراف ما هم کمی با مشکل می باشد.

از نکات جالبی که باید بدان اشاره کرد سفت و محکم بودن خودروست و وزن سنگین آن هم دلیل برای همین امر می باشد، در مسیری که رفتیم بدترین چاله ها و سرعت گیرها بود که ما با بالاترین سرعتی که می توانستیم از روی آنها عبور کردیم اصلا و به هیچ وجه تنشی بر روی اتومبیل احساس نشد.

نکته بالا را علاوه بر فاکتورهای گفته شده می توان مدیون زیربندی خوب اتومبیل هم دانست که در جلو مک فرسون + موج گیر و در قسمت عقب چند اتصالی می باشد هر 4 چرخ آزاد می باشد و اینکه زیربندی این خودرو مجهز به سیستم آنتی رول بار است، پا را بر روی گاز فشار می دهیم دور موتور روی 6500 دور کات آف می شود و دیگر بیش از آن دور نمی خورد، پس از آن ترمز ناگهان می کنیم و شاهد عملکرد ترمز بسیار خوب این خودرو هستیم که با توجه به وزن سنگین خودرو اصلا این خودرو منحرف نمی شود، سیستم ترمز این خودرو 4 چرخ دیسک ABS + خنک کن با دیسک های سخت برای گیرایی بهتر است.

برای سخن آخر باید به ایمنی بالای خودرو اشاره کرد که این خودرو از خودروهایی می باشد که با خیال راحت می توانید با آن به رانندگی بپردازید و تاروس خودرویی تک و نسبتا خوب در مقابل مبلغ پرداختی می باشد اما بهتر است مدل های با آپشن تر را خریداری کنید در پایان از مالک محترم خودرو آقای حسین کوشا جهت همکاری با وب سایت نهایت تشکر را داریم.

 

 

 

تهیه و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@CarXR.ir

 

 

 

 


▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان