Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

تویوتای سوپرا در سالن Illtech تبدیل به هیولا شد ...

تویوتای سوپرا از خودروهای ژاپنی می باشد که در تیونینگ حرف هایی را به اثبات رسانده است و ...
تویوتای سوپرا در سالن Illtech تبدیل به هیولا شد ...

یکی دیگر از خوش اسپرت های ژاپنی


ابتدا و قبل از هر چیز قصد وب سایت را در منتشر کردن این مقالات برای شما خوانندگان محترم و فنی بگوییم و پس از آن شروع کنیم، در تمامی نقاط دنیا تیونینگ به نسبت خورند هر کشوری در حال انجام می باشد . وب سایت ما هم از وب سایت های تخصصی تیونینگ خودرو در کشور ایران می باشد و قصد داریم در هفته تیونینگ های روز بر روی اتومبیل های روز و تیونینگ های قدرت مند بر روی خودروهای جنگنده خیابانی را به شما معرفی کنیم تا علاوه بر آشنایی با این خودروها و قدرتشان با کار موسسه های برتر و لوازم های افتر مارکت آشنا شوید و بس.

 

امیرحسین پورسینا

مسئول بخش تیونینگ و مدیر تحریریه وب سایت CarXR 

به گزارش CarXR.ir : همه شما سروران گرامی علاقه مند به خودروهای قدرتمند و پر شتاب هستید یکی از این خودروها را امروز به مشا معرفی می کنیم تویوتای سوپرا که دیگر نامش برای همه شما آشناست و هرجا که صحبت از شتاب بالا بوده و در اکثر فیلم های مطرح که خودروهای اسپرت در آن حرفی برای زدن داشتند، شما سوپرا را مشاهده کردید.

پیشرانه 2JZ GTE که متعلق به این خودرو می باشد از بهترین و محبوب ترین پیشرانه های دنیاست، این پیشرانه که 6 سیلندر و 3000 سی سی و 24 سوپاپه می باشد با حداقل هزینه و تعویض توربوها و اینترکولر و کامپیوتر استندالون و تغییرات جزیی دیگر در بدبینانه ترین وضعیت از 500 اسب بخار بیشتر می شود و این قدرت برای یک موتور 6 سیلندر همچون سوپرا با تورک بالای خود یعنی مرگ ...

حال بگذریم، یکی دیگر از سالن های تیونینگ، تویوتا سوپرایی را آماده سازی کرده و چیزی از قدرت آن نگفته است که ما آن را به شما معرفی می کنیم، در این خودرو تغییرات فراوان صورت گرفته که ما تک تک آنها را بر می شمریم.

پیشرانه :

پیشرانه این خودرو 3000 سی سی تویین توربو بوده که تک توربو شده است و توربو Garrett GT 35R جای توربوهای استاندارد تویوتا را گرفته است، پیستون های آن CP Racing و مجهز به میل سوپاپ 280 درجه HKS می باشد فنرهای آن تیتانیومی و Ferrea و ریتینرهای آن هم تیتانیومی Greddy می باشد.

برای تخلیه هرچه بهتر این خودرو از سیستم اگزوز Greddy استفاده شده است و در آخر یک Down Pipe 4 اینچی دود را تخلیه می کند و صدای زیبایش قدرت را به همه القا می کند، منیفولدهای این خودرو کاستوم و ساخت Turbo netics این خودرو از وست گیت Tial و بلو آف ولو HKS بهره می برد، اینترکولر و رادیاتور این خودرو Koyo و پایپ های آن illtech می باشد، این خودرو مجهز به Oil Catch Can می باشد.

سوزن های سوخت آن 850 سی سی Denso می باشد که بر روی ریل سوختش نشسته است و با پاشش سریع و پودری خود سوپرای قدرتمند را شلیک می کند !! این خودرو مجهز به 2 فیول پمپ ولبرو به علاوه فشار شکن Aeromotive می باشد. تیونر این خودرو برای زیباتر شدن موتور 2JZ همه اجزای این موتور را پولیش کرده از در سوپاپ تا پولی ها و ... تا زمانی که در موتور این خودرو را بالا می زنید علاوه بر قدرت پیشرانه شیفته زیبایی آن هم بشوید.

انتقال قدرت :

جعبه دنده این خودرو استاندارد اما ضریب دنده ها برای شتاب بالاتر کوتاه تر شده و اینکه قفل دیفرانسیل هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است تا هرزگردی آن به حداقل برسد، کلاچ این خودرو استیج سوم RPS و فلایویل آلومینیومی Fidanza بهره می برد و کوییک شیفتر B & M هم در کنار این اجزا قرار گرفته تا علاوه بر گیربکس کوتاه این خودرو تعویض دنده هم به سرعت انجام گیرد.

زیربندی :

سیستم فنربندی این خودرو Tein Coilover می باشد که با کیت کامل استرس و میل موج گیرهای RZ Racing هندلینگ این خودروی قدرتمند تضمین شده است و این خودرو در قسمت عقب هم مجهز به بازوهای کنترلی می باشد.

رینگ ها :

رینگ های این خودرو Volk Racing Ce28n می باشد که فورجد آلومینیومی برنزی می باشد، بسیار سبک و از سری رینگ های ریسینگ نام آشنا در دنیا می باشد مخصوصا دنیای خودروهای ژاپنی !! سایز رینگ ها 19 اینچ می باشد که در جلو 9.5 و در عقب 10.5 اینچ پهنا دارند و پیچ های رینگ این خودرو هم ARP می باشد.

تایرها :

تایرهای این خودرو هم bf Goodrich مدل KDW می باشد که نرم و چسپنده هستند و سایز آنها در جلوی خودرو 275/35/19 و در عقب 295/35/19 می باشد.

ترمز :

ترمز های این خودرو k sport 14 اینچی با 8 پیستون می باشد که روتور آن دو تکه Ap Racing است و برکت آن از جنس استنلس استیل و روغن درون آن هم Motul می باشد.

تغییرات ظاهری خودرو :

رنگ این خودرو به طور خاص و ترکیبی مشکی می باشد، این خودرو مجهز به لیپ حرفه ای برای بهبود آیرودینامیک می باشد کیت بدنه این خودرو بسیار حرفه ای می باشد و جای جای بدنه این خودروی توربو برای شکست هوا بهینه شده است.

 

داخل خودرو :

 

داخل خودرو هم مجهز به گیج های Auto meter و صندلی ها و فرمان Ksportمی باشد.

 

 

 

برگردان و نوشته : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir

 

 



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان