Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

اسپرتی اصیل از پورشه با نام Cayman S

کمپانی مطرح پورشه که در اشتوتگارت قرار دارد یکی از برندهای برتر تولید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت در دنیا به شمار می رود و از دیرباز نامش جزو تولید کنندگان برتر خودرو در دنیا به گوش ها رسیده و برای همه آشناست...
اسپرتی اصیل از پورشه با نام Cayman S

پورشه Cayman S اسپرتی پرقدرت و اصیل


به گزارش اختصاصی CarXR.ir : کمپانی مطرح پورشه که در اشتوتگارت قرار دارد یکی از برندهای برتر تولید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت در دنیا به شمار می رود و از دیرباز نامش جزو تولید کنندگان برتر خودرو در دنیا به گوش ها رسیده و برای همه آشناست، این کمپانی در سال 1931 میلادی توسط مرد بزرگ اتریشی فردیناند پورشه که در ابتدا طراح فولکس واگن بود، تاسیس شد و تا به امروز که 80 سال از تولد این کمپانی می گذرد هنوز هم شاهد برتری این برند محبوب آلمانی هستیم.

در این مطلب میهمان ما یک دستگاه پورشه Cayman S گذر موقت می باشد اگر بخواهیم از طرح این خودرو صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که این خودرو طرحی موفق بر روی پلتفرم مدل جاودانه یعنی باکستر طراحی و تولید شده است، البته و صد البته که مدل پرطرفدار و در واقع مدلی که پورشه در آن معنی می شود یعنی 911 پایه همه مدل های این کمپانی می باشد، باکستر که در واقع مادر این خودرو به شمار در سال 97 متولد شد و از همان روزهای نخست طرفداران زیادی را جمع کرد، خودرویی کوچک با قرار گرفتن موتور پرقدرت در قسمت وسط خودرو از خودروهای خوش فرمان کمپانی پورشه به حساب می آید.

.

حال Cayman ورژن هاردتاپ همین خودروست طوری که به هرگونه ای که به قسمت های مختلف این خودرو بنگرید به این نکته پی خواهید برد این خودرو دنباله روی همان باکستر می باشد، این کوپه با پیشرانه وسط و وزن 1360 کیلوگرمی و دیفرانسیل عقب صحبت هایی دارد، حرف هایی از هندلینگ و زیبایی و قدرت بالا تا به مانند نیاکانش به همه بفهماند که پورشه پورشه است...

.

این خودرو از خودروهای قدرتمند کمپانی به حساب می آید و زیربندی آن به مانند باکستر اما با این تفاوت که تیونینگ شده پورشه می باشد تا زمانی که سوار بر این خودروی اسپرت می شوید حس رانندگی اسپرت این پورشه در شما به وجود آید از دیگر جذابیت های این خودرو طراحی پویا و جذاب این خودروست که با خطوط سیال و روان و انحناهایی زیبا سنت دیرینه پورشه را حفظ کرده است، چراغ های دایره ای جلو به همراه آیینه های جانبی دو پایه و بالچه عقب کوتاه عقب و آبشش گلگیر عقب برای خنک کردن سیستم ترمز و در نهایت نمای زیبای عقب این خودرو همه و همه از اسپرت بودن و زیبایی در عین حال قدرت و اصالت طراحی این کوپه چموش سخن می گویند.

.

با نگاه کردن به این خودرو حدس می زنیم که داخل کابین آن کم جا باشد اما زمانی که در خودرو را باز می کنیم دست نظرمان به کل عوض می شود و با فضایی وسیع و فراخ روبرو می شویم فضایی که به زیبایی تلفیقی از چرم قهوه ای رنگ به همراه آلومینیوم می باشد، صندلی های اسپرت خودرو که زمانی که بر روی آنها تکیه می دهید گویی بر روی صندلی بویینگ نشسته اید کابین جادار و زیبا و در عین حال با کیفیت پورشه Cayman این نکته را اثبات می کند که درست است که همیشه پورشه جزو خودروسازان با کیفیت در دنیا محسوب می شود.

داخل این خودرو با آپشن های زیادی روبرو می شویم که آنها عبارتند از: کامپیوتر مسافرتی خودرو که میانگین مصرف سوخت و سرعت و مسافت باقی مانده را به ما اعلام می کند، کامپویتر مرکزی که اگر زمانی خودرو دچار مشکل شود در قسمت صفحه کیلومتر خود به ما نشان می دهد که این خودرو در چه وضعیتی به سر می برد، سیستم صوتی معروف و حرفه ای Bose با 9 اسپیکر و 2 ساب ووفر برای شما یک دیسکوی تمام معنا را به ارمغان می آورد، سیستم ضد سرقت- Power Steering- سنسور پارک خودرو- گرمکن صندلی ها- کیسه های هوا برای ایمنی سرنشینان خودرو- برف پاک کن اتوماتیک و کروز کنترل و میکرو فیلتر برای تصفیه هوای اتاق این خودرو ...

.

از دیگر سیستم های این خودرو، انتخاب حالت سیستم تعلیق خودروست که پورشه انتخاب سواری اتومبیل را هم به عهده شما گذاشته تا هر طور که دوست دارید سوار بر این خودرو شوید، حالت اول که حالت راحت یا مسافرتی می باشد که به مانند خودروهای دیگر شهری به شما سواری می دهد حالت دوم به مانند اول و کمی چاشنی اسپرت دارد تا کمی هم لذت سواری پورشه را تجربه کنید و حالت آخر که فول اسپرت می باشد دیگر حرفی را برای شما باقی نمی گذارد و در آن حالت است که شما یک پورشه سوار شده اید.

سیستم تعلیق این خودرو در قسمت عقب و جلو از نوع مک فرسون می باشد به علاوه اینکه این سیستم برای اینکه با مدل رودستر باکستر تفاوت داشته باشد توسط کمپانی تیونینگ شده است، این سیستم در هریک از چرخ های خودرو آزاد می باشد و در قسمت عقب و جلو دارای موج گیر می باشد و فنرلول های آن از نوع افتر مارکت است.

.

.

پیشرانه خودرو 6 سیلندر تخت می باشد که به طور طولی در قسمت وسط خودرو قرار گرفته است این پیشرانه 3387 سی سی حجم دارد و قطر سیلندر در کورس پیستون آن 96 در 78 میلی متر می باشد، تراکم آن 11 به 1 و دو میل سوپاپ و در هر سیلندر 4 سوپاپ دارد که در مجموع 24 سوپاپه است به علاوه سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ های خودرو، حداکثر قدرت این خودرو 295 اسب بخار در 6250 دور و بیشترین گشتاور آن 340 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه می باشد.

حال با استارتی پیشرانه را از خواب بیدار کرده و صدای زیبای پیشرانه این خودرو را می شنویم به مثل همیشه و سنت پورشه سوییچ این خودرو در قسمت چپ فرمان خودرو قرار دارد جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک که قابلیت تعویض از روی فرمان را هم دارد را درگیر و شروع به حرکت می کنیم، در ابتدای حرکت پا را بر روی پدال گاز فشار می دهیم ناگهان صدای پیشرانه تغییر می کند و تبدیل به غرش می شود دقیقا درست حدس زدید این همان غرش شیر اشتوتگارتی می باشد.

در اتوبان ها با سیستم تعلیق اسپرت و فرمان دادن های بی رحمانه به این خودرو متوجه هندلینگ این خودروی دیفرانسیل عقب می شویم در هر سرعتی که فرمان می دادیم به این خودرو اصلا و به هیچ وجه تنش وارد این خودرو نمی شد فرمان خودرو هم که راک اند پینیون بود و این جانب هرچه فرمان می دادم می دیدم که ترس که ندارد هیچ لذت هم دارد و به همراه سرنشین کناری بدون هیچ احساس نگرانی به کار خود ادامه می دادیم، سرعتمان که از 120 کیلومتر فراتر می رفت بالچه کوچک عقب برای آیرودینامیک بهتر باز می شد، البته و صد البته سیستم های کنترل کشش و پایداری این خودرو هم بسیار موثر عمل می کردند...

سیستم ها را از کار می اندازیم و به مسیر خود ادامه می دهیم به خروجی اتوبان می رسیم و در آنجا با یک گاز کوچک کم مانده بود تا اسپین شویم و غزل خداحافظی را با پورشه بخوانیم این زنگ خطر پورشه باعث شد تا سیستم ها دوباره فعال کنیم و خیلی قانون مدار به رانندگی بپردازیم !! نکته ای که خیلی خیلی توجه ما را جلب کرد ترمز خیلی خوب این خودرو بود که مجهز به سیستم Abs و چهارچرخ دیسک خنک دار است، این سیستم 4 پیستون در هر کالیپر دارد و از گیرایی بسیار خوبی برخوردار است طوری که در هر سرعتی خیال ما را راحت و استرس را از ما دور می کرد، این خودرو از خودروهایی می باشد که علاوه بر طراحی و اصالت و اسم بزرگی را که داراست ارزش در مقابل مبلغ پرداختی را دارد و علاوه بر این ها زمانی که بر این خودرو سوارید لذت رانندگی بالایی را هم تجربه می کنید، در آخر لازم می دانیم از آقای محمدحسین طالبی مالک محترم پورشه جهت همکاری نهایت تشکر را به عمل آوریم.

 

 

 

نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا Amir@carxr.ir



▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور چمپیون
مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس
انجمن گفتگوی تخصصی خودرو
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان