Loading...
شما اینجا هستید: خانه » صفحه خبر

 

طراحی مجدد بی ام و Z4 توسط زاگاتو

زمانی که جولیانو بلاسی، طراح ایتالیایی Z4 این کوپه جذاب و هیجان انگیز را شکل داد تا آن جا که توانست هنر ایتالیایی خودش را به کار برد تا حاصل کار پیکره‌ای بی نظیر از آب دربیاید. هرچند که او در رسیدن به هدف خود تا حد زیادی موفق بود اما زاگاتو نشان داد که هن
طراحی مجدد بی ام و Z4 توسط زاگاتو

 

به گزارش CarXR.ir : کانسپت اصلی که Z4 بر پایه آن شکل گرفت بدن انسانی با پاهای کشیده بود؛ نمود این کانسپت کابین رو به عقب و دماغه هجومی از کار در آمد که در کنار تناسبات خاص خودروهای آلمانی و خصوصیات محصولات بی.ام.و، آن را به کوپه‌ای جذاب تبدیل نمود. طراحان زاگاتو هم به خوبی بر این خصوصیات اشراف داشته‌اند و طرحی را خلق کرده‌اند که نه تنها این ویژگی‌ها را حفظ کرده، بلکه هنرمندانه بر آن تاکید نیز کرده است .

 

 

 


اولین کار برای تاکید کردن به فرم به اصطلاح " کابین عقب " ( Cab Backward ) پوشاندن روی صندوق عقب و تبدیل کردن آن به یک فرم فست بک است؛ کاری که به وسیله تقویت ستون C و امتداد آن تا لبه صندوق عقب صورت پذیرفته است. برای تاکید بیشتر به این بخش و ایجاد احساسی نوستالژیک - یعنی دقیقا همان چیزی که دلیل طراحی چنین خودرویی توسط زاگاتو بود- پنلی سیاه رنگ چراغ‌ها و اطراف آن را احاطه می‌کند که تضاد زیبایش با رنگ قرمز براق بدنه طرح را به خوبی می‌بندد. قطعات کرومی و اگزوزهای دوگانه‌ای که کاملا هماهنگ با این پنل بر روی سپر قرار گرفته اند، هنرمندنه جلوه آن را دوچندان می‌کنند و با ایجاد یک فضای پر و خالی بعد سومی را هم به طرح صاف عقب می‌افزایند.

 


آندریا زاگاتو و همکارانش به خوبی بر اهمیت به کارگیری عضلات نرم برای گلگیرهای عقب آگاهند و به همین دلیل این به اصطلاح عضلات یا haunch ها را عامدا مورد تاکید قرار داده‌اند. در حقیقت در Z4 زاگاتو همه چیز نرم و سیال است. خبری از پیکره ترکه‌ای قبلی نیست و خطوط تا حد امکان به حجم و عضله تبدیل شده‌اند. نمای جلو و کنار هم از این قاعده مستثنی نیستند. بدنه مشخصا برآمده تر شده است و اگرچه بخش‌هایی نظیر قطعه تزئینی نزدیک به گلگیر جلو حفظ شده‌اند اما حتی این قسمت‌ها هم نرم تر و حجیم‌تر از قبل گشته‌اند تا در هماهنگی با طراحی سایر نقاط باشند .


چراغ‌های جلو هوشمندانه تغییر شکل پیدا کرده‌اند. فرم شکسته و زاویه دار قبلی در عین حال که با فرمی نرم‌‌تر تعویض شده نه تنها جلوه و ابهت خود را از دست نداده بلکه با تاکید بر نوار مات بالایی و انحنای آن به سمت عقب ( به جای این که در محل تقاطع با کاپوت تمام شود) به مراتب جذاب تر و با ابهت تر شده است. پره‌های جلوپنجره جای خود را به تعداد زیای حرف Z داده‌اند که از دور مشبک به نظر می‌رسد و این موضوع نیز بخشی از سیاست نرم سازی است که طراحان در این خودرو به کار برده‌اند. البته این نرم سازی‌های بدنه با ظرافت خاصی صورت پذیرفته و در بخش هایی نظیر خطوط کناری چراغ های جلو از خطوط تیز و برجسته هم استفاده شده تا با ایجاد سایه روشن و بازی با نور هویت جدیدی برای Z4 خلق شود؛ هویتی که بیش از آلمانی بودن ایتالیایی است اما هر بیننده‌ای در اولین نگاه متوجه بی.ام.و بودن و از همه مهمتر Z4 بودن آن می‌شود و این مهم‌ترین موفقیتی است که تیم طراحی توانسته به آن دست پیدا کند؛ یعنی خودرویی کامل و زیبا را به گونه‌ای تغییر دهد که در عین حفظ اصالتش، هویت جدیدی را هم به نمایش بگذارد که کاملا در کنار هویت قبلی خوانایی خود را حفظ می‌کند.


بی.ام.و در کنکوردو الگانز به طور رسمی از Z4 زاگاتو رونمایی خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو و زمان عرضه ی آن به بازار (که قطعا تولید آن هم به تعداد محدودی صورت خواهد پذیرفت) اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما بی.ام.و اعلام کرده که از پیشرانه‌هایی قدرتمند بر روی این کوپه استفاده خواهد کرد .

 


▼ ارسال نظر


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
رویال دیزاین
روغن موتور پترونول
جرمن هلدینگ : فروش انواع مکمل های سوخت
رنوپخش
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان