Loading...
شما اینجا هستید: خانه » راهنما

پرسشهای متداول

 

  • چگونه می توانم فقط اخبار یک بخش خاص (اخبار ماشین/ گزارش موتور سواری /... ) را ببینم؟

    • برای این کار 2 راه وجود دارد:

      1- با بردن ماوس بر روی عنوان "آخرین اخبار" در منوی بالای وب سایت، این منو باز شده و زیر مجموعه های آن دیده می شود. شما می توانید زیر مجموعه مورد نظر خود را از این قسمت انتخاب و فقط اخبار مرتبط با آن بخش را مشاهده نمایید.

       

      2- در لیست اخبار در صفحه اول وب سایت، در قسمت بالای عنوان هر خبر، بخش آن مشخص شده است. با کلیک بر هر عنوان، می توانید اخبار مرتبط با آن بخش را ببینید.

  • می خواهم اخبار مشابه با خبری که در حال خواندن آن هستم را ببینم. چطور این کار را انجام دهم؟

    • برای انجام این کار، کافی است به انتهای خبر مورد نظر بروید. (به طور مثال این خبر را ببینید: اندرسون و تیونینگ لامبورگینی گالاردو 2010)

      در انتهای خبر، باکسی وجود دارد که شامل اطلاعاتی درباره خبر است. از جمله این اطلاعات، برچسب های خبر هستند. کافی است روی هر کدام از برچسب ها کلیک کنید تا اخبار دارای آن برچسب برایتان لیست شود.

      با توجه به این که برچسب ها توسط نویسندگان اخبار وب سایت به دقت و مرتبط با محتوای هر خبر انتخاب می شوند، قطعا با کلیک بر هر برچسب اخباری را مشاهده خواهید نمود که به خبر اولیه مرتبط هستند.

      اما این که چه میزان ارتباط بین اخبار وجود داشته باشد بستگی به این موضوع دارد که شما بر چه برچسبی کلیک کرده باشید.

      ضمنا توجه داشته باشید که ممکن است در ارتباط با یک برچسب فرضی، خبر مرتبطی وجود نداشته باشد. در این صورت با کلیک بر روی برچسب، فقط همان خبری که در حال خواندن آن هستید به شما نمایش داده خواهد شد.

  • برچسب چیست؟

    • کلمه "برچسب" معادل فارسی کلمه TAG است و به همین دلیل نیز در بعضی متون آن را "تگ" می نامند.

      برچسب ها به بیان ساده کلمات یا عباراتی مرتبط با موضوع یک خبر، مقاله، آگهی و ... هستند که هرکدام بخشی از محتوا را برای بازدیدکنندگان وب سایت توصیف می نمایند و معمولا همان کلمات و عباراتی هستند که اگر بازدیدکنندگان بخواهند از طریق جستجو یک مطلب را در وب سایت یا در اینترنت بیابند، از آن ها استفاده می کنند.

       به طور مثال برچسب های مرتبط به یک خبر با عنوان "گزارشی از مسابقه چند جانبه دریفت در مازندران" ممکن است این کلمات و عبارات باشند: گزارش- مسابقه- دریفت- مازندران- مسابقه دریفت- دریفت مازندران – و ...

      این برچسب ها تنها بر اساس عنوان این خبر تولید شده است. ممکن است در متن خبر نیز کلمات یا عباراتی باشد که قابلیت استفاده به عنوان برچسب را داشته باشند. به طور مثال: اسامی هر کدام از برندگان این مسابقه- نام یک شرکت کننده مشهور- و ...

      همان طور که مشاهده می شود کلمات و عبارات ذکر شده همان هایی هستند که احتمالا اکثر بازدیدکنندگان جهت یافتن این خبر یا اخبار مشابه از هر نظر، جستجو خواهند نمود.

      بنا بر تعاریف فوق، برچسب گذاری مطالب در واقع دسته بندی آن ها بر اساس موضوعات مختلف و بسیار متنوع است.

  • به دنبال یکی از خبرهای قدیمی وب سایت هستم. چگونه آن را پیدا کنم؟

    • 1- اگر مقداری از عنوان یا محتوای خبر مورد نظر را به یاد دارید، می توانید از طریق فیلد جستجو که در قسمت بالای سمت راست همه صفحات قابل مشاهده است، آن را جستجو کرده و بیابید.

       

      2- اگر زمان حدودی انتشار خبر را می دانید، می توانید از آرشیو اخبار استفاده کنید.

      در این قسمت، لیست ماه های هر سال (از زمان شروع به کار وب سایت تا یک ماه قبل) به همراه تعداد اخباری که در هر ماه منتشر شده است به شما نشان داده می شود.

      کافی است بر روی زمان مورد نظر خود کلیک کنید تا اخبار آن زمان برایتان به نمایش در آید.

      برای ورود به بخش آرشیو، بر روی گزینه آرشیو اخبار در قسمت پایین اخبار صفحه اصلی کلیک کنید.

      اگر تمایل دارید همین الان به بخش آرشیو اخبار بروید، اینجا کلیک کنید

       

      3- اما اگر بخشی از عنوان و متن خبر و همچنین زمان حدودی انتشار آن را نمی دانید، کارتان سخت می شود. در چنین شرایطی برای یافتن یک خبر راهی ندارید جز این که همه اخبار را مرور کنید.

      برای این کار، به صفحه اول وب سایت وارد شوید و پس از بررسی اخبار این صفحه، از طریق منوی شمارش صفحه که در قسمت زیرین آخرین خبر مشاهده می شود به صفحه دوم اخبار بروید. و به همین ترتیب به صفحه سوم و چهارم و ...

      از قدیم گفته اند: جوینده یابنده است.

  • اظهار نظر درباره یک خبر

    • اگر تمایل دارید درباره یک خبر اظهار نظر کنید و روی صحبت شما با مدیران وب سایت است، می توانید از طریق "فرم تماس"، با ما در ارتباط باشید.

      اما اگر تمایل دارید درباره یک خبر، نظری عمومی مطرح کنید، کافی است بر روی علامت ارسال نظر در انتهای متن خبر کلیک کنید.

      با انجام این کار فرم کوچک اظهار نظر را مشاهده خواهید نمود که از طریق آن می توانید این کار را صورت دهید. نظر شما بلافاصله پس از تایید توسط مدیر وب سایت، توسط عموم قابل مشاهده خواهد بود.

      اگر علامت ارسال نظر را در انتهای خبر نیافتید، به این معنی است که امکان اظهار نظر عمومی درباره آن خبر وجود ندارد.

  • بخش "اخبار خبرگزاری ها" در قسمت پاین وب سایت، چیست و چگونه عمل می کند؟

    • این بخش یکی از کاربردی ترین بخش های وب سایت است.

      در  این بخش، آخرین اخبار خبرگزاری ها به صورت نرم افزاری و کاملا خودکار جمع آوری می گردد. سپس اخبار جمع آوری شده بر اساس این که به خودرو مربوط هستند یا خیر فیلتر می شوند و نهایتا اخبار انتخاب شده در این بخش نمایش داده می شوند.

      با پی گیری مداوم این بخش، همواره از آخرین اخبار مهم مرتبط با خودرو که در خبرگزاری ها و وب سایت های دیگر منتشر شده اند مطلع خواهید بود.

  • چگونه می توانم عضو کلوب های تخصصی CarXR شوم؟

    • کلوب های تخصصی CarXR شامل موارد زیر است:

      آلمانی / آمریکایی / فرانسوی / ژاپنی / کره ای / آزاد

      بدیهی است عضویت شما در هر کلوب به کشور سازنده اتومبیلتان بستگی مستقیم خواهد داشت.

      در صورت تمایل جهت عضویت در هر کدام از کلوب های تخصصی، لطفا با ما تماس بگیرید.

  • من هم می توانم محصولاتم را در بازارچه وب سایت برای فروش قرار دهم؟

    • جواب مثبت است. همه می توانند محصولات خود را در وب سایت آگهی نمایند. کافی است عضو وب سایت شوید.

      عضویت در وب سایت CarXR کاملا رایگان است و بیشتر از چند دقیقه زمان نمی برد.

  • راهنمای اضافه کردن آگهی به بازارچه وب سایت

    • ابتدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد وب سایت شوید.

      پس از ورود به وب سایت، شما به صورت خودکار به میز کار هدایت خواهید شد. (رفتن به این بخش، با کلیک بر عنوان "میز کار" در منوی پایین وب سایت نیز مقدور است.)

      بعد از ورود به میز کار، بر روی "افزودن محصول جدید" کلیک کنید. با این کار وارد صفحه ای خواهید شد که از طریق فرم موجود در آن می توانید آگهی خود را به بازارچه وب سایت اضافه نمایید.

       

      بخش های مختلف فرم درج آگهی شامل موارد زیر است:

      عنوان محصول

      نام (عنوان) محصول را در این قسمت وارد نمایید. (حداکثر در چند کلمه)

      توضیح کوتاه

      توضیحات کوتاهی حداکثر شامل یک جمله در توصیف محصول مورد نظرتان بنویسید.

      در زیر مجموعه

      محصول مورد نظر شما متعلق به چه دسته ای است؟ لوازم تیونینگ؟ یا خودرو داخلی و خارجی؟

      آن را انتخاب کنید.

      عکس محصول

      با استفاده از این قسمت می توانید تصویر محصولتان را به آگهی اضافه نمایید. برای این کار کافی است بر روی کلید Browse کلیک کنید و سپس تصویر مورد نظر را از داخل کامپیوترتان انتخاب کنید.

      اندازه این تصویر باید 180 در 150 پیکسل باشد. (180 پیکسل عرض / 150 پیکسل ارتفاع)

      توضیحات محصول

      اگر قصد دارید توضیحات بیشتری درباره محصول خود عنوان کنید، این بخش مناسب شماست.

      در این قسمت هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر چه قدر دوست دارید توضیح بدهید.

       

      در عین حال می توانید تصاویر بیشتری از محصولتان نمایش دهید. برای این کار، بر روی کلید اضافه کردن تصویر کلیک کنید و آدرس اینترنتی تصویر مورد نظر خود را وارد نمایید. حداکثر عرض عکس باید 450 تا 500 پیکسل باشد.

      توجه داشته باشید که آدرس های مورد استفاده در این قسمت لزوما باید آدرس اینترنتی باشند. یعنی شما ابتدا باید آن را در جایی از اینترنت آپلود کرده باشید. آدرس های اینترنتی با http:// شروع می شوند.

      دقت کنید که اگر مشابه عکس محصول، آدرس تصویرتان متعلق به کامپیوتر خودتان باشد، تنها کسی که آن را می بیند خود شما خواهید بود. آدرس هایی که به داخل کامپیوتر مربوط باشند با C: یا D: و مواردی مشابه آن شروع می شوند.

      تگها

      با استفاده از این بخش می توانید تگ ها (Tags) یا همان برچسب ها را به آگهی خود اضافه کنید. انجام این کار و همچنین انتخاب درست تگ ها، با بیشتر دیده شدن آگهی و نتیجه گیری بهتر شما ارتباط مستقیم خواهد داشت.

      توجه داشته باشید که هر برچسب باید با یک علامت + از سایر برچسب ها جدا شود.

       

      آگهی شما بلافاصله پس از تایید توسط مدیر وب سایت، در بازارچه نمایش داده خواهد شد.

  • توصیه هایی جهت نتیجه گیری بهتر شما از آگهی اتان

    • انتخاب یک عنوان حرفه ای

      این درست است که شما برای درج آگهی در CarXR پولی پرداخت نمی کنید. اما این موضوع نباید دلیل آن شود که شما بهترین استفاده ممکن را از این فرصت نکنید.

      فرض کنید اینجا یک روزنامه است و شما باید برای آگهی اتان هم پول پرداخت کنید و هم محدودیت تعداد کلمه دارید.

      اگر این طور بود، چه می کردید؟ یک عنوان کوتاه و در عین حال گویا و جذاب برای آگهی اتان انتخاب می کردید؟

      حالا هم همین کار را بکنید.

       

      درج توضیح کوتاه هنرمندانه

      افراد در نگاه اول جذب عنوان آگهی شما خواهند شد. اما پس از آن، اولین چیزی که بررسی می کنند توضیحات کوتاه آگهی است. اگر توضیحات کوتاه یک آگهی گویا نباشد، از آن رد می شوند و مطمئنا این چیزی نیست که شما می خواهید.

      پس تمام هنرتان را در نوشتن یک توضیحات کوتاه گویا به کار بگیرید.

       

      استفاده از تصاویر مفید

      خریدار قرار است چه چیزی را از شما بخرد؟ این حق اوست که محصول شما را ببیند.

      اکثر افراد به تصویر آگهی توجهی خاص می کنند. پس در انتخاب یک عکس مناسب برای آگهی اتان بسیار دقت کنید.

      سعی کنید تصویر آگهی اتان از اندازه صحیح بزرگتر یا کوچکتر نباشد. در این صورت یا تصویر کشیده می شود و یا جمع می شود. و این بد است. اندازه صحیح برای تصویر آگهی 180 در 150 پیکسل (180 عرض / 150 ارتفاع) است.

      لازم است تصویر مورد استفاده شفاف و گویا باشد و محصولی که قصد فروش آن را دارید به طور کامل در عکس دیده شود.

      هرگز از عکس های غیر واقعی استفاده نکنید. فقط تصویر واقعی محصول خودتان را مورد استفاده قرار دهید.

       

      ارائه همه توضیحات لازم در متن آگهی

      درباره محصولتان، هر چقدر دلتان می خواهد توضیح دهید. بهتر است هر آنچه مشتری نیاز دارد بداند را در متن آگهی نوشته باشید. ویژگی های محصول، وجوه تمایز آن، منافع خریدار از بابت خرید محصول و ...

      اگر لازم است حتی از تصاویر بیشتر هم استفاده کنید. به طور مثال تصاویری از زوایای مختلف محصول را استفاده کنید.

      با این کار در زمان خودتان و مشتری صرفه جویی کرده اید. چرا که هیچ تماسی بابت سوالات وقت گیر با شما تماس گرفته نخواهد شد.

      شما تمام توضیحات لازم را ارائه کرده اید. پس احتمال بیشتری وجود دارد که کسی که تماس می گیرد همان مشتری باشد که به دنبالش هستید.

       

      برچسب گذاری هدفمند

      نتیجه برچسب گذاری صحیح برای یک آگهی، بیشتر دیده شدن آن توسط افرادی است که به دنبال کالای شما هستند.

      شاید بازدید زیاد آگهی به خودی خود اتفاق خوبی باشد، اما اگر این بازدیدها توسط افرادی صورت گیرد که به دنبال کالای شما هستند، این اتفاق ارزش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

      برچسب گذاری صحیح برای شما این کار را می کند: مشاهده آگهی توسط افراد علاقمند

      پس در برچسب گذاری آگهی اتان بسیار دقت کنید. اگر با برچسب و قابلیت های آن آشنایی ندارید، اینجا کلیک کنید.

       

      پاسخگویی سریع

      شما قطعا در متن آگهی اتان اطلاعات تماسی را نیز از خود ارائه می نمایید. توجه داشته باشید که ممکن است به هر دلیل (اعم از پرسیدن سوال یا تصمیم به خرید) افرادی با شما در این خصوص تماس بگیرند.

      بدون توجه به این که چه نوع امکان ارتباطی (ایمیل/تلفن ثابت/موبایل/...) را فراهم نمایید، این به نفع شما و مشتری شما است که به سرعت پاسخگوی تماس ایشان باشید.

       

      پی گیری و پاسخ به نظرات بازدیدکنندگان در وب سایت

      پیشنهاد می کنیم به صورت مداوم به صفحه آگهی خود در وب سایت سر بزنید.

      چرا که ممکن است افرادی نظرات خود را درباره محتوای آگهی در ذیل آن درج نموده باشند. این نظرات می توانند در قالب پیشنهاد، انتقاد، سوال و ... باشند.

      بازدیدکنندگان به این نظرات و همچنین به پاسخ هایی که به این نظرات داده شده بسیار دقت می کنند.

  • راهنمای عضویت در وب سایت

    • جهت عضویت در وب سایت، کافی است بر روی گزینه "عضویت در سایت" در باکس ورود (ساید بار سمت راست) کلیک کنید. با این کلیک وارد صفحه ای خواهید شد که از طریق فرم موجود در آن می توانید عضو وب سایت شوید.

      این فرم شامل گزینه های زیر است:

      نام کاربری / نام مستعار / آدرس ایمیل / رمز عبور / تکرار رمز عبور / ورود کد نمایش داده شده در تصویر

      توجه:

      نام کاربری لزوما باید لاتین باشد.

      اگر نام کاربریتان تکراری باشد یا در آن از کاراکترهای غیر مجاز استفاده کنید، نرم افزار این موضوع را به شما اعلام می کند. اما اگر همه چیز صحیح باشد، عبارت "این نام قابل ثبت است" را در مقابل این فیلد مشاهده خواهید نمود.

      بهتر است نام مستعارتان فارسی باشد. این موضوع اجباری نیست.

      در زمان تایپ رمز عبور به پیامی که در مقابل آن فیلد نمایش داده می شود توجه کنید.

      در وارد کردن عددی که در تصویر می بینید کاملا دقت کنید. در غیر این صورت ناچار می شوید این کار را بارها تکرار کنید.

       

      پس از کامل کردن فرم، کلید تکمیل ثبت نام را بزنید. با این کار صفحه زیر به شما نمایش داده می شود و همزمان یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

      جهت تکمیل فرایند ثبت نام، لازم است به ایمیل خود مراجعه کنید و بر روی لینک فعال سازی عضویت که در ایمیل وجود دارد کلیک کنید. و یا این که کد فعال سازی را کپی کنید، در قسمت مشخص شده وارد نمایید و کلید تایید را بزنید.

      پس از انجام این کار، فرایند ثبت نام شما کامل می شود.

       

      توجه داشته باشید که از زمان شروع فرایند ثبت نام، فقط 5 روز برای تکمیل آن فرصت دارید و پس از آن باید مجددا همه این کارها را انجام دهید. البته اگر نام کاربری که انتخاب کرده بودید توسط شخص دیگری گرفته نشود. در این صورت ناچارید نام کاربری اتان را نیز تغییر دهید.

       

      توصیه ما این است که در صورت شروع فرایند ثبت نام، بلافاصله به ایمیل ارسالی مراجعه و فرایند را کامل نمایید.

  • چگونه به وب سایت وارد شوم؟

    • جهت وارد شدن به وب سایت، کافی است نام کاربری و رمز عبور خود را در باکس ورود (ساید بار سمت راست) وارد نموده و کلید ورود را بزنید.

      اگر تمایل دارید هر بار مجبور به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود نشوید، در زمان اولین ورود گزینه "من را به خاطر بسپار" را تیک بزنید.

       

      با کلیک بر لینک ورود در منوی پایین وب سایت هم به صفحه ای وارد خواهید شد که از طریق آن نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

      اگر به هر دلیل باکس ورود در ساید بار سمت راست وب سایت قابل مشاهده نبود می توانید از این روش استفاده نمایید.

       

      اگر هنوز عضو وب سایت نشده اید اینجا کلیک کنید.

      اگر برای آشنایی با فرایند عضویت در وب سایت نیاز به اطلاعات دارید، راهنمای عضویت در وب سایت را بخوانید.

  • پی گیری مطالب جدید وب سایت از طریق فید وب سایت

    • در CarXR این امکان پیش بینی شده است که شما بدون مراجعه به وب سایت بتوانید از مطالب جدید آگاهی یابید. این کار با استفاده از فید وب سایت امکان پذیر است.

       

      فید چیست؟

      کلمه فید از کلمه انگلیسی FEED برگرفته شده و به معنای خوراک می باشد. به همین دلیل هم در بسیاری از مواقع از کلمه خوراک به جای فید استفاده می شود.

      فید در وب سایت های مختلف با اسامی متفاوتی به کار گرفته شده اما رایج ترین این اسامی "فید"، "خوراک" و "آر اس اس (RSS)" هستند. ما نیز در اینجا با نام فید آن را ارائه می دهیم.

      فید یک وب سایت برای کاربران به صورت مستقل قابل استفاده نیست و جهت مشاهده صحیح و استفاده کامل از آن نیاز است نرم افزارهایی که اصطلاحا فید ریدر (Feed Reader) نامیده می شوند به کار گرفته شوند. یکی از نرم افزارهای بسیار پر استفاده برای این کار در حال حاضر، نرم افزار تحت وب Google Reader است.

      گوگل ریدر به کاربران خود این امکان را می دهد که آدرس های فید وب سایت های دلخواه خود را وارد آن نموده، دسته بندی کرده و مطالب منتشره توسط آن وب سایت ها را دنبال نمایند.

      اصلی ترین کاربرد فید هم همین است که بتوان محتوای یک (یا چندین) وب سایت را بدون مراجعه به آن (ها) دنبال نمود.

      به طور مثال ممکن است شما به مطالب ده ها وب سایت علاقه مند باشید و تمایل داشته باشید جدیدترین مطالب آن ها را بخوانید. در حالت عادی باید هر روز به تک تک این وب سایت ها سر بزنید تا اگر مطلب جدیدی در آن ها قرار گرفته باشد آن را بخوانید. اگر مطلب جدیدی در آن ها قرار گرفته باشد.

      اما با داشتن آدرس فید آن وب سایت دیگر نیازی نیست هر روز به آن سرکشی کنید. کافی است آدرس فید آن وب سایت را به نرم افزار فید ریدر خود بدهید تا هر زمان آن وب سایت به روز شد بلافاصله شما را مطلع نماید.

      معمولا یافتن آدرس فید یک وب سایت با یافتن آیکن شناخته شده فید (تصویر زیر)یا آیکن های مشابه و کلیک بر آن ها قابل دستیابی است اما ممکن است در بعضی مواقع نیز به همین سادگی نباشد.

      منبع: وب سایت سل‏چ

       

      جهت آشنایی بیشتر با فید، نرم افزارهای فید ریدر و کسب اطلاعات کاملتر در این باره، لطفا لینک زیر را دنبال کنید.

      جستجوی کلمه فید در گوگل




پاسخ سوال خود را نيافتيد؟ از طريق فرم تماس با ما سوال خود را عنوان نمائيد


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




صفحه CarXR در فیس بوک
حساب کاربری CarXR در توییتر
صفحه رسمی CarXR در اینستاگرام
سیستم صوتی گراند زیرو
اولین کلینیک تخصصی بدنه اتومبیل در ایران
روغن موتور پترونول
کیت های تنظیم ارتفاع بادی
سن تیونینگ
بورس خرید و فروش لوازم تیونینگ
کار ایکس آر : مالک جدید کار ایکس وان