گزارش چهارمین مسابقه درگ

به گزارش CarXR.ir:
وزگذشته مسیر باند فرودگاه قلعه مرغی واقع در مجموعه شهر ورزش برای چهارمین مرتبه
در سال جاری ،میزبان مسابقات شتاب قهرمانی سال جام CarXR.ir بود.بیش از 40 خودرو در این رقابت حضور داشتند
که در قالب چهار کلاس ریس استریت، شش و هشت سیلندر اتمسفریک،GT و SUPEGR GT باهم به رقابت می
پرداختند.مسابقه طبق زمان بندی اعلام شده و بدون تاخیر در ساعت 10.15 صبح آغاز شد.اولین خودروها از کلاس
ریس استریت،پراید های BP و پژو 206 بودند.کارن هاکوپیان که سریعترین زمان این کلاس را در اختیار دارد در اولین دور
زمان گیری نتوانست استارت خوبی را به نمایش بگذارد.در عوض مهدی علمائی با رنو P.K مجهز به پیشرانه SR20 بار
دیگر جنگنده ظاهر شد و زمانی بهتر از هاکوپیان را ثبت کرد، در مرحله دوم در حالی که کامبیز دلپسند با پراید مجهز
به پیشرانه FE به زمان 15.61 دست یافته بود،رقابت P.K علمائی و پراید خاکی رنگ کارن هاکوپیان بسیار نزدیک به نظر
می رسید.علمائی توانست زمان در خورد توجه 14.83 را به نام خود ثبت کند، اما در نهایت این کارن هاکوپیان بود که
بار دیگر با پراید فول تیتونینگ خود (مجهز به پیشرانه BP با لوازم TODA RACING) طوفانی ظاهر شد و با تنها 0.03
ثانیه اختلاف،سکوی برتر این کلاس را بدست آورد.سرعت خودروهای برتر این کلاس زمانی روشن می شود که زمان 14.80
کارن هاکوپیان در قیاس با قابلیت های تویوتا GT86 به رانندگی آرمن صادقی مقایسه شود که نتوانست به زمانی بهتر
از 17.10 ثانیه دست یابد.
در کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک،حسن جلیلی که چندیست کامارو آبی رنگ خود را به پیشرانه ای تازه و
قدرتمند تر مجهز کرده است، آماده عرض اندام در برابر ب ام و E30 تارگای کارن مگردومیان بود.از سوی دیگر سامان
خنجری نیز در مسابقات اخیر فاصله زمانی نیسان 260 Z زرد رنگ خود را تا خودروهای برتر این کلاس کاهش داده
است، نیز به رقیبی سرسخت برای نام آوران کلاس شش و هشت سیلندر تبدیل شده است.شهریار کریمی که با
شورولت بلیزر تقویت شده خود در این کلاس حضور داشت، در رقابتی به یادماندنی در کنار شورولت کامارو حسن
جلیلی در خط استارت ایستاد و در نهایت زمان 19.05 را ثبت کرد که رقمی در خور توجه به نسبت ابعاد و وزن بلیزر به
حساب می آید.کارن مگردومیان اینبار به زمانی بهتر از 13.94 دست نیافت،اما در مقابل حسن جلیلی موفق شد مسیر 400
متری مسابقه را در 13.81 ثانیه پشت سر بگذارد و بدین ترتیب رکورد قبلی خود را بهبود بخشید.سامان خنجری که
صدر جدول امتیازی این کلاس را در اختیار دارد نیز موفق به ثبت زمان 14.27 ثانیه شد و بدین ترتیب بر سکوی سوم
این کلاس ایستاد.
در مسابقات اخیر پیشرفت شرکت کنندگان کلاس GT ستودنی بوده است،مهدی گزستانی که با مزدا نقره ای رنگ
خود مدت هاست که صدر این کلاس را در اختیار دارد،حالا رقیب های فراوانی را پیش روی خود می بیند،مهدی حجتی
در این کلاس بار دیگر توانمندی های پژو 205 سبز رنگ خود را ارتقا داده و امیر حسین زارعی هم با 206 توربو خود
حرف های زیادی برای گفتن داشت. رقابت مهدی حجتی و مهدی گزستانی به صدمهای ثانیه وابسته بود و در نهایت
زارعی توانست 0.01 ثانیه سریعتر از حجتی از خط پایان بگذرد و حجتی نیز با تنها 0.05ثانیه اختلاف نسبت به مهدی
گزستانی و ثبت زمان 14.67 موفق به کسب رده دوم این کلاس شد.جالب آنکه مرتضی دودانگه با تویوتا کرولا سپید
رنگ خود در هر دو مرحله زمان گیری، موفق به ثبت زمان یکسان 15.06 ثانیه شد.
درکلاس SUPER GT و در نبود پورشه پانامراهای توربو ،رقابت ب ام و 750Li سنگین وزن علی معماریان با پورشه 4S
به رانندگی پژمان هاشم زاده تماشایی بود.ب ام و سنگین وزن در استارت مقابل سامانه لانچ کنترل پیشرفته پورشه
حرفی برای گفتن نداشت اما در ادامه مسیر قدرت بیشتر حاصل از عملکرد توربو چارجر های دوگانه تا حدی به جبران
فاصله اولیه کمک می کرد.در شرایطی که حسن جلیلی به دلیل نقص فنی از شرکت در این کلاس بازمانده
بود،محسن فرهمند موفق به ثبت زمان 13.18 ثانیه شد که اندکی از رکود او در مسابقه قبلی فاصله دارد.با این حال
همین زمان کافی بود تا فرهمند با برتری نسبت به پورشه پانامرا 13.76 ثانیه ای به رده نخست دست یابد.ارسطو
عامری نیز با ب ام و Z4 خود در 14.42 ثانیه از خط پایان گذشت و با نزدیک به 0.3 ثانیه برتری نسبت به علی معماریان
به رده سوم سریعترین کلاس رقابت 27 دی ماه دست یافت.
پس از برگزاری چهارمرحله از سری مسابقات قهرمانی شتاب 400 متر در سال 1392 ، جدول امتیاری کلاس های
مختلف به شرح زیر است.گفتنی است که آخرین مرحله از مسابقات امسال در اسفند ماه برگزار خواهد شد.
کلاس ریست استریت
مقام اول : کارن هاکوپیان 75 امتیاز
مقام دوم : مهدی علمائی 54 امتیاز
مقام سوم : کامبیز دلپسند 36 امتیاز
کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک
مقام اول : سامان خنجری 70 امتیاز
مقام دوم : کارن مگردومیان 68 متیاز
مقام سوم : حسن جلیلی 43 امتیاز
کلاس GT
مقام اول : مهدی گزستانی 90 امتیاز
مقام دوم : امیر حسین زارعی 37 امتیاز
مقام سوم : مهدی حجتی 31 امتیاز
کلاس SUPER GT
مقام اول : محسن فرهمند 68 امتیاز
مقام دوم : ایمان عباسی 50 امتیاز
مقام سوم : مهدی گزستانی 30 امتیاز
در پایان ضمن تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان، عوامل اجرایی وب سایت CarXR.ir دست اندرکاران مجموعه
شهر ورزش، عکاسان ، خبرگاران و سایر عزیزانی که برگزاری این مسابقه را ممکن کردند، فهرست زمان های ثبت
شده به شرح زیر اعلام می شود.
کلاس ریس استریت
2کارن هاکوپیان -پراید 14/80
1مهدی علمائی - پی کی14/83
14کامبیز دلپسند -پرايد 15/61
25ستار نساج -پراید 15/70
6سعید آدین- پراید 15/80
19امیر حسین مددی- 206پژو 15/83
10محمد صفرخانی - پراید 15/91
24سیامک خلیل الهی - گلف 16/04
4امير حسين ندائی پور-206پژو 16/53
17آرین هارتوریان- پراید 16/66
3آرمن صادقی-تویوتا 17/10
15سرگه رضائیه- اپل 17/26
23 علی اکبر آذری -206پژو 17/36
21 محمد علی ناصرزاده – 207پژو 17/39
13فرزاد شاهرخی- 206پژو 17/41
9هاشم فولادی - 206پژو 17/76
5شاهین نوبخت-206پژو 18/01
7محمد شیرازی- بی ام و 18/08
8بابک ابراهیمی- 206پژو 18/43
12محمدرضا عابدین پور- پراید 19/05
26لیلا پیکانپور- پراید 19/13
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک
31حسن جلیلی- کامارو 13/81
27 کارن مگردومیان - E30بی ام و 13/94
30 سامان خنجری- داتسون 14/27
32مهدی علی اکبری- پونتیاک 14/32
33آندره یوسفی- کامارو 15/16
2کارن هاکوپیان -پراید 15/37
37 راوی سعیدی - کامارو 17/46
29امیرمحمد نوروزی -کامارو 18/59
28شهریار کریمی- بلیزر 19/05
کلاس جی تی
41امیر حسین زارعی- 206پژو 14/61
45مهدی حجتی- 205پژو 14/66
46مهدی گزستانی - مزدا 14/67
40پدرام بابائی- تویوتا 14/84
43مرتضی دودانگه - تویوتا 15/06
38بهراد عبرت آموز- 206پژو 15/79
42رسول مزینانی- مزدا 15/96
44اردلان فرهودی- آلفا رومئو 16/69
کلاس سوپر جی تی
48محسن فرهمند - بی ام و 13/18
47پژمان هاشم زاده- پورشه پانامرا 13/76
49ارسطو عامری- بی ام و 14/42
52علی معماریان- بی ام و 14/71