گزارش مسابقه درگ شهریور 93

به گزارش CarXR.ir:
باند فرودگاه قدیمی قلعه مرغی در اولین جمعه شهریور ماه بار دیگر میزبان اهالی رشته درگ
بود.سومین مرحله از سری رقابت های شتاب چهارصد متر به یاد مرحوم پیام شعبانی از اهالی قدیمی
صنعت تیونینگ برگزار می شد و گرامی داشتی از این عزیز از دست رفته بود.در این مسابقه همچنین برای نخستین
بار امکان استفاده از پوشش آسفالت پلیمری در خط استارت فراهم شده بود که تاثیر چشمگیری بر بهبود عملکرد
خودرو ها و کاهش هرزگردی خودروهای توانمند در استارت داشت.همچنین حضور خودرو جدید ابوالفضل مرادی،
رونمایی از پروژه جدید کارن مگردومیان برای کلاس شش و هشت سیلندر و شرکت یک فراری F430 اسپایدر از دیگر
نکات جالب این رقابت تماشایی بود.
رقابت در اولین کلاس با صف آرایی پژو 206 های تیپ پنج تا دندان مسلح پشت خط استارت آغاز شد.نبرد خودروهای
آماده شده برای کلاس پژو 206 مسابقات سرعت با خودروهای شهری تیونینگ شده در این کلاس به کسب رتبه
نخست توسط سعید حمامی با زمان 16.04 ثانیه انجامید. محمدرضا حسین زاده که سابقه شرکت در مسابقات
سرعت را نیز درکارنامه دارد با تنها 0.05 ثانیه اختلاف موفق به کسب رده دوم شد و امیرحسین ندائی پور با زمان
16.30 ثانیه موفق به کسب رده سوم شد.
در کلاس استریت ریس علاوه بر پراید های ارتقاء یافته مجهز به پیشرانه های BP شاهد حضور بسیاری هاچ بک های
داغ خیابانی دیگر چون گلف نسل یک،اپل کورسا،پژو 205 و حتی یک دستگاه پژو 106 بودیم که در برابر خودروهایی
چون تویوتا GT86 و حتی سمند رقابت مهیجی را ترتیب داده بودند.جالب تر آنکه در نهایت هیچ یک از سه رده برتر به
پراید های پر شمار شرکت کننده در این کلاس نرسید.علیرضا امام قلی پور با پژو 205 فوق العاده سریع خود در 14.58
ثانیه از خط پایان گذشت و با اختلاف قابل توجهی سریعتر از پوریا جوزانی با گلف نسل یک (14.94 ثانیه) به مقام برتر
دست یافت.مهدی علمائی نیز همچون رقابت های پیشین در صف مدعیان این کلاس ایستاده بود با تنها 0.1 ثانیه
اختلاف نسبت به پوریا جوزانی به رده سوم این کلاس بسنده کرد.
بی شک هیجان انگیز ترین کلاس در سومین مسابقه امسال به خودروهای شش و هشت سیلندر اتمسفریک مربوط
بود،کارن مگردومیان از شرکت کنندگان همیشگی این کلاس برای سومین مرتبه در طول سه سال گذشته اقدام به
تعویض اتاق خودرو مسابقه ای خود کرده بود و اینبار با یک ب ام و E21 قرمز رنگ فوق العاده جذاب در میان حاضر شده
بود که از مجموعه فنی (موتور گیربکس و دیفرانسیل ) مربوط به ب ام و E30 تارگا نیرو می گرفت.در همین حال کامران
واقف با پورشه کررا S 2014 در عرصه رقابت حاضر بود و علی صفر زاده به همراه نماینده ای از ایتالیا در عرصه رقابت
حضور داشت.فراری F430 اسپایدر که به صورت گذر موقت به کشورمان وارد شده است تا در عرصه رقابت های شتاب
در مقابل خودروهای تیونینگ شده داخلی خودی نشان دهد.سامان خنجری هم با نیسان داتسون 260 Z خود که از
پیشرانه تیونینگ شده 350 شورولت بهره می برد، علیرغم دست و پنجه نرم کردن با برخی مشکلات فنی در میدان
حاضر بود تا در مقابل خودروهای جدید و مدرن وارداتی از جبهه خودروهای کلاسیک تیونینگ شده دفاع کند.در یکی از
هیجان انگیز ترین دوئل های این مسابقه، شاهد رویارویی همین نیسان زرد رنگ کلاسیک در مقابل پورشه کررا S
سپید رنگ بودیم.در حالی که همگان در انتظار شلیک شدن پورشه در لحظات اولیه پس از خاموش شدن چراغ ها
بودند،این داتسون بود که به لطف مهارت و تجربه بالای مهندس سامان خنجری پیش افتاد و درنهایت شگفتی برتری
خود را تا لحظات پایانی رقابت نیز حفظ کرد.مصاف ب ام و E21 آتشین رنگ کارن مگردومیان با فراری F430 زرد رنگ هم
به همین ترتیب بسیار تماشایی بود.شکی نیست که فراری از پتانسیل بالایی برای پیروزی در چنین رقابتی برخوردار
است، اما در عمل بازهم مهارت فوق العاده و چسبندگی بالای آسفالت پلیمری به تایرهای HOOSIER ب ام و بودیم
که می توانست نتیجه حتی بهتر از گیربکس فوق سریع فراری را ارائه دهد.جالب آنکه هر دو خودرو تقریبا همزمان
استارت زدند اما ب ام و در 50 متر اولیه مسیر به پیش افتاد و در اوج شگفتی با اختلافی نزدیک به 0.85 ثانیه سریعتر
از فراری از خط پایان گذشت.بدین ترتیب مقام اول کلاس شش و هشت سیلندر بار دیگر به کارن مگردومیان
رسید.سامان خنجری با نمایش جذاب خود در مقابل پورشه رده دوم را بدست آورد و کامران واقف با پورشه کررا S نیز
با 0.17 ثانیه اختلاف نسبت به نفر دوم، بر سکوی سوم این کلاس تماشایی ایستاد.
باید گفت که پیشرفت شرکت کنندگان در کلاس استریت توربو در طی چند رقابت اخیر بسیار چشمگیر بوده
است.دانش تیونینگ در مورد ستاپ و نحوه تیونینگ پیشرانه های توربو به تدریج ارتقاء یافته و حالا شاهد به ثمر
نشستن زحمات چندین ساله دست اندرکاران این شاخه از علم تیونینگ هستیم.در سومین رقابت سال از یک سو
شاهد گلف تا دندان مسلح جنگنده فرهاد صالحی بودیم و از سوی دیگر تویوتا کرولا محمد جامعی زاده قرار داشت که
با ظاهری فابریک و باطنی ارتقاء یافته برای نبرد آماده بود.رقابت این دو مدعی بسیار نزدیک بود و با تنها 0.06 ثانیه
اختلاف به برتری فرهاد صالحی انجامید.جالب تر آنکه امیرحسین زارعی با پژو 206 توربو نیز با تنها 0.02 ثانیه اختلاف
(13.54) نسبت به محمد جامعی زاده از خط پایان گذشت و بر سکوی سوم این کلاس ایستاد.
در نهایت نوبت به سریعترین کلاس این مسابقه رسید.ابوالفضل مرادی اینبار با یک میتسوبیشی لنسر EVO زرد رنگ
جدید به مصاف سریعترین های درگ ایران آمده بود.از سوی دیگر محسن فرهمند نیز غول 10 سیلندر خود را به
تایرهای درگ بزرگتر تجهیز کرده بود تا امکان بهره برداری از تمامی قدرت پیشرانه و چسبندگی بالاتر آسفالت پلیمری
فراهم شود.این دو خودرو پر طرفدار در خط استارت قرار گرفتند و محسن فرهمند به گرم کردن تایرهای جدید خود
مشغول شد.لحظاتی بعد چراغ سبز شد و دو رکورد شکن مسابقات شتاب کشورمان پنجه در پنجه یکدیگر انداختند،
اما مشخص شد که زمان محسن فرهمند به دلیل استارت زود هنگام سوخته است و این در حالی بود که تایر جدید
نیز در تمامی طول مسیر چهار صد متری مسابقه،با سطح داخلی گلگیر درگیر و در حال از بین رفتن بود.در دومین دور
زمان گیری محسن فرهمند به دلیل بروز این مشکل و عدم توافق تیم اجرایی در مورد شرایط ایمنی خودرو، از حضور
مجدد در پیست بازماند و کارن مگردومیان و فرهاد صالحی به لطف کسب رده های برتر در کلاس های خود،مجوز
حضور در کلاس SUPER GT را بدست آوردند.در این زمان گیری هم مصاف کارن مگردومیان با ابوالفضل مرادی داغ و
تماشایی بود، اما همانطور که انتظار می رفت ،لنسر به تدریج پیش افتاد و در پایان مسیر چهارصد متر،برنده کسی
نبود جز تیونر بزرگ خودروهای ژاپنی، یعنی جناب ابوالفضل مرادی که موفق به ثبت زمان 12.18 ثانیه شد،کارن
مگردومیان با 0.65 ثانیه اختلاف (12.83) بهترین زمان خود را در این مسابقه ثبت کرد و فرهاد صالحی نیز با کسب
زمان 13.99 ثانیه به رده سوم سریعترین کلاس در سومین مسابقه درگ قهرمانی کشور بسنده کرد.
در پایان ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر از کلیه شرکت کنندگان، دست اندرکاران مجموعه شهر ورزش،کمیته ا
جرایی، تماشاگران، خانواده محترم مرحوم پیام شعبانی، عکاسان و خبرنگاران، فهرست نتایج و زمان های ثبت شده
توسط کلیه شرکت کنندگان را به علاقه مندان تقدیم می نماییم.
فهرست رتبه بندی و زمان های ثبت شده به شرح زیر اعلام می شود.
کلاس206
5 سعید حمامی 206پژو 16/04
9 محمدرضا حسین زاده 206پژو 16/09
2 امیر حسین ندائی پور 206پژو 16/30
11 محمد سلیمانی 206پژو 16/44
12 محسن گلی 206پژو 16/66
3 کامبیز دلپسند 206پژو 16/81
8 علی بیگلری 206پژو 16/90
4 پاتریک شادکامی 207پژو 17/62
10 محمد علی وکیلی زاده 206پژو 18/13
کلاس استريت ريس
17 علیرضا امام قلی پور 205پژو 14/58
19 پوریا جوزانی گلف 14/94
13 مهدی علمائی پی کی 15/04
18 لیلا پیکانپور پراید 15/29
26 ستار نتاج پراید 15/38
15 پیمان صادقی پراید 16/14
36 پدرام نجفی پراید 16/15
14 صهبا سلطانی پور پراید 16/28
32 محمداحمدی پی کی 16/58
22 مهران خالق پناه 106پژو 16/82
24 سعید شاه محمدی پراید 16/82
23 ژوبین پناه گر اپل 17/08
31 محمد روستائی پی کی 17/35
33 امیرسهیل عبدالحمیدی تویوتا جی تی 17/82
21 امیرحیدری اپل 17/86
34 امیر حسین صحرانورد تویوتا جی تی 18/47
16 سیاوش بهزادی سمند 18/83
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک
48 کارن مگردومیان بی ام و 12/89
44 سامان خنجری داتسون 13/27
39 کامران واقف پورشه کیمن 13/44
46 حسن جلیلی کامارو 13/60
53 علی صفرزاده فراری 13/75
51 آرین هارتوریان بی ام و 14/00
کلاس استريت توربو
58 فرهاد صالحی گلف 13/46
69 محمد جامعی زاده تویوتا 13/52
74 امیر حسین زارعی 206پژو 13/54
66 پدرام بابایی تویوتا 13/95
68 امیر حسین میرزایی تویوتا 14/07
62 ارسطو عامری مزدا 14/54
63 نیما نظری هوندا سیویک 14/97
کلاس سوپر جی تی
73 ابوالفضل مرادی لنسر 12/18
48 کارن مگردومیان بی ام و 12/83
58 فرهاد صالحی گلف 13/99