گزارش مسابقه درگ تیرماه 93

به گزارش CarXR.ir:
پیست مجموعه شهر ورزش در ششمین روز تابستان برای دومین مرتبه در سال 93 میزبان اهالی سرعت و شتاب بود.در این رقابت که اولین مسابقه پس ارتقاء زمان سنجی )اضافه شدن امکان سنجش زمان خالص و بدون احتساب زمان واکنش راننده) قلمداد می شد.نزدیک به 60 شرکت کننده در قالب چهار کلاس استریت ریس،شش و هشت سیلندر اتمسفریک،پژو 206 تیپ پنج،استریت توربو (GT) و SUPER GT حضور داشتند.
البته به دلیل خشک نشدن آسفالت پلیمری که به محدوده خط استارت،اضافه شده است،امکان استارت خودروها بر روی این آسفالت در این رقابت فراهم نبود و زمان گیری این مسابقه به شیوه سابق بر روی آسفالت قدیمی باند فرودگاهی پیست شهر ورزش انجام شد.بدیهی است که برای رقابت آتی،پوشش آسفالت پلیمری به شرایط مطلوب خواهد رسید و شرایط محوطه خط استارت بهبود خواهد یافت.
در کلاس پژو 206 تیپ پنج شاهد رقابت داغ رانندگان حرفه ای مسابقات سرعت با دیگر شرکت کنندگان کمتر شناخته شده بودیم که در نهایت با تنها 0.1 ثانیه اختلاف بین نفرات برتر و پیشتازی امیرحسین ندائی پور (16.28) پایان یافت.شروین یگانه با زمان 16.38 به سکوی دوم این کلاس بسنده کرد و محمد رضا حسین زاده نیز با زمان 16.63 ثانیه در رده سوم قرار گرفت.علیرغم گرمای طاقت فرسا که از مرز 45 درجه سانتی گراد نیز گذشته بود،استقبال شرکت کنندگان و نظم تیم اجرایی CarXR فوق العاده بود و رقابت به شکل حرفه ای و بی کم و کاست برگزار شد.
در کلاس استریت ریس،در حالی که اهالی درگ از بازگشت کارن هاکوپیان به میدان خوشحال بودند.نوبت به رقابت تحسین برانگیز سریع ترین هاچ بک های تند و تیز خیابانی رسیده بود.مهدی علمائی اندکی که با نقص فنی دست و پنجه می کرد،نتوانست همچون رقابت های قبلی در میان نفرات برتر این کلاس ظاهر شود، اما در عوض علیرضا امام قلی پور با پژو 205 مجهز به پیشرانه mi16 در اولین حضور خود،طوفانی ظاهر شد و با ثبت زمان تحسین برانگیز 14.46 ثانیه،مقاوم اول این کلاس را از آن خود کرد.نبرد محمد فتاحی و محمد جامعی زاده که با پراید BP و هوندا سیویک به صدم های ثانیه رسیده بود،در نهایت به نفع محمد فتاحی با زمان 15.17 ثانیه خاتمه یافت.محمد جامعی زاده هم با تنها 0.03 ثانیه اختلاف از خط پایان گذشت و رده سوم این کلاس را بدست آورد.برای مقایسه بد نیست بدانید که رضا یکتا از صنعتگران خوش نام کشورمان با پراید استاندارد و حداقل تغییرات فنی برای عبور از خط پایان مسیر چهارصد متر به زمانی در حدود 20.54 ثانیه نیاز داشتند.
اتفاق جذاب کلاس شش و هشت سیلندر در این مسابقه،حضور یک گلف نسل یک آبی رنگ بسیار زیبا به رانندگی علی ندریان بود که از موتوری 6 سیلندر نیرو می گرفت و موفق به ثبت زمان 16.17 ثانیه در اولین مسابقه خود شد،اما هیجان انگیزترین لحظه،رویارویی به یاد ماندنی دو مدعی قهرمانی در این کلاس،یعنی آقایان سامان خنجری (داتسون مجهز به پیشرانه ارتقاء یافته 350 شورولت) و کارن مگردومیان با ئی 30 مجهز به پیشرانه S54 بود که با تنها 0.01 ثانیه اختلاف به سود این ب ام و باز قهار پایان یافت.یکی از مدرن ترین خودروهای حاضر در مسابقه،یعنی پورشه کیمن S به رانندگی کامران واقف نیز در برابر این دو کلاسیک جنگنده، سر تعظیم فرو آورد و با زمان 14.23 ثانیه،لقب سومین خودرو پر شتاب این کلاس را از آن خود کرد.
در کلاس استریت توربو،شرکت کنندگان کرجی با خودروهای تویوتا حضوری گسترده داشتند،محمد جامعی زاده با تویوتا کرولا 2008 بی حاشیه ای که به پیشرانه 2ZZ مجهز شده بود در زمان 13.29 ثانیه از خط پایان گذشت و به سریعترین مرد این کلاس مبدل شد.کارن مگردومیان که به دلیل کسب رده اول در کلاس شش و هشت سیلندر به این کلاس راه یافته بود،به دلیل از بین رفتن تایرها از ثبت زمانی بهتر از 13.56 ثانیه بازماند،اما با این حال مقام دوم این کلاس را از آن خود کرد و با اختلافی نزدیک به 0.3 ثانیه زودتر از فرهاد صالحی (گلف نسل دو توربو) از خط پایان گذشت.
در پی رایزنی های انجام شده، مقرر شده بود که بهنام مرادی با سریعترین پراید ایران (مجهز به پیشرانه توربو SR20 نیسان) در کلاس SUPER GT حضور یابد و رو در رو خودروهایی چون ب ام و مسابقه ای محسن فرهمند و پورشه پانامرا توربو بیاستد،اما متاسفانه خودرو این شرکت کننده جوان و با انگیزه که رکورد کلاس استریت توربو را هم در اختیار دارد، در این رقابت دچار نقص فنی شد و از مبارزه در سریعترین های کلاس مسابقات باز ماند.محسن فرهمند در نمایشی رعب آور موفق به ثبت زمان 12.19 ثانیه (11.53 ثانیه بدون ری اکشن) شد و با 0.1 ثانیه برتری نسبت به پورشه پانامرا توربو مهدی کاویان از خط پایان گذشت.پس از این دو راننده شناخته شده،حسام آقایی با تویوتا کریسیدا مجهز به پیشرانه 2JZ ، 15.57 ثانیه پس از خاموش شدن چراغ های آبشاری سیستم کریمس تری،مسیر چهارصد متری را پشت سر گذاشت و بر سکوی سوم این کلاس ایستاد.
رقابت بعدی برای اواخر مرداد ماه برنامه ریزی شده است و با حضور تماشاگران و بهبود روش استارت با استفاده از سیستم خودکار شروع زمان سنجی (نظیر مسابقات خارجی) برگزار خواهد شد.بدین ترتیب زمان لازم برای حضور شرکت کنندگان پشت خط استارت به شکل خودکار از طریق سامانه استارت کنترل از راه دور تنظیم خواهد شد و در پی کاهش وقفه زمان بین رقابت ها،روند برگزاری نیز به شکل چشمگیری تسریع می شود و هیجان مسابقه افزایش می یابد.
در پایان ضمن اعلام تشکر و قدردانی از تمامی دوستان و همراهان تیم اجرایی CarXR.ir،شرکت کنندگان،عکاسان و خبرنگارانی که در برگزاری این رقابت داغ تابستانی مساعدت داشتند،فهرست زمان های ثبت شده در دومین رقابت سال 93 به شرح زیر اعلام می شود.
فهرست رتبه بندی و زمان های ثبت شده به شرح زیر اعلام می شود.
کلاس206
4 امیر حسین ندائی پور -206پژو 16/28
9 شروین یگانه- 206پژو 16/38
12 محمد رضا حسین زاده - 206پژو 16/63
2 محمد مقدم - 206پژو 16/70
5 کامبیز دلپسند - 206پژو 17/14
3 آیدین نفاستی - 206پژو 17/40
7 مصطفی شاطری - 206پژو 17/43
8 شاهین نوبخت - 206 پژو 17/57
1 هاشم فولادی- 206پژو 17/81
10 محمد رضا رضا زاده - 206پژو 18/19
کلاس استريت ريس
36 علیرضا امام قلی پور - 205پژو 14/46
17 محمد فتاحی - پراید 15/17
30 محمد جامعی زاده - هوندا سیویک 15/20
15 مهدی علمائی - پی کی 15/47
29 علیرضا بیضاوی - هوندا سیویک 15/78
32 محمد رضا عابدین پور - تویوتا 16/13
18 آرین هارتوریان - پراید 16/38
38 پیمان صادقی - پراید 16/49
22 سعید آدین - پراید 16/88
35 حسین آفاقی - گلف 17/02
25 سعید شاه محمدی - پراید 17/04
24 محمد روستائی - پی کی 17/12
31 سینا نوری - اپل 17/25
34 رضا یکتا - پراید 20/54
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک
40 کارن مگردومیان - بی ام و 13/30
42 سامان خنجری - داتسون 13/31
50 کامران واقف - پورشه کیمن 14/23
44 مهدی علی اکبری - پونتیاک 14/49
36 علیرضا امام قلی پور - پراید 15/03
41 علی ندریان - گلف 16/17
48 سعید عظیمی - پونتیاک 21/60
کلاس استريت توربو
51 محمد جامعی زاده - تویوتا 13/29
40 کارن مگردومیان - بی ام و 13/56
59 فرهاد صالحی- گلف 13/85
55 ابوالفضل مرادی - گالانت 14/01
64 امیر حسین میرزایی - تویوتا 14/06
65 محمد نجفی - تویوتا 14/07
56 امیر حسین زارعی - 206پژو 14/13
58 پدرام بابائی - تویوتا 14/35
54 علی جاهد - گلف 14/43
63 فرشید ساعت ساز - گالانت 14/43
23 نوید رجبی - گلف توربو 14/44
62 بهراد عبرت آموز - 206 پژو 15/08
53 ارسطو عامری - بیتل 15/47
26 محمد صفرخانی - پراید 15/62
57 محمد دلگشائی - آلفارومئو 16/39
60 حافظ نوحی - پراید 17/58
کلاس سوپر جی تی
67 محسن فرهمند - بی ام و 12/19
70 مهدی کاویان - پورشه پانامرا 12/29
68 حسام آقائی - تویوتا 15/57