اعلام نتایج مسابقه درگ 22 مهرماه

به گزارش CarXR.ir:
سومین دوره مسابقات شتاب قهرمانی کشورسال 90 در ساعت 11.45 دقیقه صبح جمعه در محل بوستان ولایت آغاز شد،علت تاخیر 40 دقیقه ای، بروز چند مشکل فنی در خودروهای شرکت کننده و عدم رعایت زمان بندی توسط شرکت کنندگان بود ،اما پس از استارت اولین خودروها در کلاس ریس استریت، رقابت با نظم و ترتیب بیشتری نسبت به مسابقات قبلی ادامه یافت و علیرغم وجود مشکلات فنی در شمار قابل توجهی از خودروهای شرکت کننده، تاخیرهای بین رقابت خودروها کمتر شده بود، حضور دو دستگاه پورشه کایمن و یک پورشه پانامرا در کلاس های شش و هشت اتمسفر یک و سوپر GT بار دیگر نشان داد که تنها برند مطرح آلمانی در مسابقات داخلی، ب ام و نیست، به خصوص پانامرا که با ثبت زمانی فراتر از انتظار به رتبه سوم کلاس سوپر جی تی دست یافت، اما با این وجود دوستداران خودروهای آمریکایی نیز ناراضی به خانه نرفتند و شاهد تکرار مسابقه حاشیه ساز درگ قبلی و برتری کوگار بر ب ام و E36 10 سیلندر بودند، در میان آمریکایی ها حضور یک وانت GMC با ابهت و جیپ رنه گید نیز بسیار قابل توجه بود، هر چند متاسفانه هیچ کدام از زمان های جیپ به دلیل خطاهای راننده در هنگام استارت ، ثبت نشد، فورد موستانگ مسابقه ای به رانندگی صفا احمدی نیز در این درگ ، به خوبی قدرت خود را نشان داد و برای رقبای آلمانی خط و نشان کشید، هر چند قدرت فوق العاده این خودرو در کنار ضرایب کوتاه دنده مانع از انتقال مناسب نیروی تولیدی موتور به سطح مسیر میشد و باید رقیب اصلی این خودرو را همان E36 10 سیلندر محسن فرهمند دانست، در پایان رقابت داغ کلاس سوپر GT ،برنارد عیوضی راننده خوب کشورمان که در مسابقات قبلی بهترین زمان را ثبت کرده بود به رتبه دوم بسنده کرد و فرزین رستگار با غلبه برمشکلات فنی پیش آمده در زمان آماده سازی خودرو و به یاری قدرت فوق العاده ه یولای مشکی زیبای خود توانست بهترین زمان پیمودن مسافت چهارصد متر را در این مسابقه به خود اختصاص دهد و به مقام قهرمانی کلاس سوپر GT دست یافت.
هرچند تمهیدات اندیشیده شده در رقابت 22 مهر باعث سرعت گرفتن روند برگزاری شده بود اما به نظر میرسید سرعت تطابق پذیری شماری از تماشاگران با روند رو به بهبود برگزاری یکسان نیست و عده ای قلیلی از این عزیزان با کم توجهی به مسائل امنیتی و گذر از روی این موانع خیالی ، نشستن بر روی داربست ها و ستون های حفاظ های حاشیه مسیر وانجام حرکات نمایشی در پارکینگ بوستان ، مشکلاتی را برای خود، تیم برگزاری و سایر تماشاگران ایجاد کرده بودند ، چنین رفتاری تنها چند روز پس از حادثه تلخ درگ مرودشت جای تامل فراوان داشت و بار دیگر باید این نکته را خاطر نشان شویم، که رابطه محکمی بین کیفیت برگزاری ، رضایت و همکاری تماشاگران ، وجود دارد و ضعف هریک از طرفین،نتیجه ای جز ، کاهش کیفیت رقابت ها و بروز حوادث ناخوش آیند، نخواهد داشت، در نهایت این امر میتواند به ضرر رشته نوپای درگ بیانجامد.
تهیه گزارش : کیارش زارع رفیع - سپهر زنگنه
در پایان لیست نفرات برتر و زمان طی چهارصد متر تمامی شرکت کنندگان به علاقه مندان واقعی اتومبیل رانی تقدیم مینماییم.
کلاس ریس استریت
1- هوتن هومن گلف 15/80 15/33
2- آندره آوانسیان گلف 15/38 15/48
3- مجتبی قلیها پراید 15/70 16/52
4- منصور شکر الهی گلف 16/17 15/89
5- پدرام بابایی تویوتا 16/14 15/90
6- شروین یگانه پژو 206 16/81 16/72
7- محبوبه مقرون پژو 206 16/91 17/01
8- آرین هارتوریان پراید 19 17/94
9- محب الدین رمضانی پراید 18/38 18/18
10- محمد شیرازی بی ام و 320 20/34
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک
1- مجید حق شناس پورشه 13/58 13/80
2- برنارد عیوضی پورشه 14/05 13/94
3- عباس شیر محمدلو بی ام و 14/67 14/07 E46
4- مهدی علی اکبری پونتیاک 14/13 14/36
5- مهدی بختیاری بی ام و 14/40 14/32 M3 E92
6- سیامک موسوی بی ام و 14/48 15/06 E36
7- مظاهر ابراهیمیان هیوندای جنسیس 15/57 15/68
8- آندره کاراپتیان 15/70 15/81
9- بابک بابا 16/71 15/75
10- آیت کاظمی 15/82 16/42
11-بیژن سلیمی 16/01 19/52
12- هادی جلیلوند شورولت 16/39 16/98
13- محمد جواد داروگین پونتیاک 16/82 16/78
14- عادل نظری پونتیاک 17/43 17/66
کلاس جی تی
1- بهراد عبرت آموز پژو 206 توربو 14/07 13/51
2- بهنام مرادی پراید توربو 13/53 13/89
3- آرش تصویری رنو 2000 توربو 15/63 16/29
کلاس سوپر جی تی
1- برنارد عیوضی لنسر اوولیشن 11/44 13/95
2- امیر نجفی پورشه پانا مرا توربو 11/92 12/02
3- حسین صدوقیان بی ام و 12/55 12/22 E30
4- صفا احمدی فورد 13/55 12/51
5- محسن فرهمند بی ام و 10 سیلندر 13/54 12/80
6- بابک شعبان بیگی فورد کوگار 12/89
7- هومن رمضانی لنسر اوولیشن 12/95 12/96
8- امیر حسین ورشوچی بی ام و 13/79 13/75 E46
9- سهیل شاپور لنسر اوولیشن 15/86
-
تاریخ: شنبه 23 مهر 1390 - 10:31
-
بازدید: 31321
-
بخش: گزارش ماشین