Loading...

 

اعلام نتایج مسابقه درگ ( شتاب 400 متر) مورخه 90/06/11

این مسابقه از ساعت 11 الی ساعت 15 با حضور تماشاگران و سپس ادامه مسابقه با وقفه ای به دلیل رعایت نکردن فاصله مناسب برخی از تماشاگران تا ساعت 18 بدون حضور تماشاچی برگزار گردید.
نام نسخه تولیدی ابراتومبیل مرسدس مشخص شد

به گزارش CarXR.ir:

روزجمعه یازدهم شهریور ماه 1390 باند فرودگاه قلعه مرغی سابق واقع در بوستان ولایت به همت مسئولین وب سایت CarXR میزبان اولین مسابقه رسمی درگ هیئت تهران بود.علیرغم آنکه زمان شروع مسابقه ساعت 11 صبح اعلام شده بود،به دلیل حضور شماره کثیری از علاقه مندان،بلیط فروشی از ساعت 10.40 صبح آغاز شد و اکثر تماشاگران توانستند تا ساعت 11.20 در محل مخصوص تماشاچیان حضور یابند، از آنجا که شماری از 40 شرکت کننده ای که در این مسابقه ثبت نام کرده بودند با تاخیر در محل پیست حاضر شدند، استارت اولین رقابت دوگانه در کلاس ریس استریت در ساعت 12 ظهر با تاخیر 1 ساعته زده شد و بدین ترتیب رقابت درگ در میان 35 دستگاه از سریع ترین خودروهای ایران آغاز شد.

 

با وجود بروز چند نقص فنی کوچک شرایط به خوبی پیش میرفت و بسیاری از خودروهای کلاس های مربوطه اولین دور زمان خود را ثبت کردند،استقبال تماشاچیان در این مسابقه فراتر از تصور بود و خیل عظیمی از مشتاقان دنیای اتومبیل رانی در امتداد پیست با شور و هیجان خاصی نتایج رقابت ها را دنبال میکردند، این شرایط ادامه داشت تا زمانی که یکی از جنجالی ترین رقابت ها بین دو دستگاه از سریع ترین خودروهای حاضر در مسابقه از دو کشور صاحب نام صنعتی برگزار شد،قرار گرفتن ب ام و e36 مجهز به موتور M5 (S85) در کنار مرکوری کوگار نفس ها را در سینه عشاق ماسل کارهای آمریکایی و اسپورت های شهری ب ام و حبس کرده بود.با خاموش شدن چراغ های اخطار(قرمز و زرد) و روشن شدن چراغ سبز، دو هیولای امریکایی و آلمانی با هرزگردی شدید راه افتادند،رقابت دو خودرو آنچنان نزدیک بود که تشخیص اینکه کدامیک از دو خودرو در موقعیت برتری قرار دارد با چشم غیر مسلح بسیار سخت مینمود.اما متاسفانه فردی قبل از پایان مسافت 400 متر از میان حسگرهای سیستم لیزری در خط پایان عبور کرد و بدین ترتیب پروسه ثبت زمان توسط دستگاه مختل شد.این واقعه باعث شد بخشی از تماشاگران هیجان زده،که از نتیجه قطعی بی خبر بودند برای تبریک به راننده مورد علاقه خود بی توجه به توصیه مسئولان برگزاری به مسیر اصلی پیست وارد شوند که نتیجه ای جز اخلال در روند مسابقه و به وجود آمدن تاخیر در انجام رقابت های بعدی به دنبال نداشت.

 

 

 

بعد از بیش از یک ساعت زمان که صرف تنظیم مجدد حسگرهای دستگاه ثبت زمان و نظم بخشیدن به مسیر درگ شد.مسابقه پس از استراحتی کوتاه با کمک پلیس امنیت کشور بدون تماشاچی از سر گرفته شود و کلیه خودروهایی که در مسیر حضور داشتند،دور دوم زمان سنجی خود را برای فینال انجام دادند و در نهایت مسابقه در حوالی ساعت 5 بعد از ظهر پایان یافت و قهرمانان بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

 

 

در اولین رقابت درگ سال 90 که با حضور تماشاگران برگزار شد،نتایج زیر بدست آمد:

 

 

نام راننده نوع خودرو تایم اول تایم دوم

برنارد عیوضی هیوندای جنسیس 14/66 14/78

برنارد عیوضی لنسر اوولیشن 11/57 11/06

سهیل شاپور لنسر اوولیشن 13/01 12/87

هومن رمضانی لنسر اوولیشن 11/91 11/66

حسین صدوقیان بی ام و سوپر شارژ 12/12 نقص فنی

آرش تصویری رنو مگان توربو 15/92 16/13

آیت کاظمی پونتیاک 16/05 16/50

هوتن هومن گلف دو لیتر 15/35 15/41

محب الدین رمضانی پراید 17/88 17/83

مجتبی قلیها پراید 17/57 17/40

سیامک خلیل الهی گلف دو لیتر 16/83 17/11

مجید فتحی پژو206 17/34 17/39

پدرام بابایی تویوتا کرولا 16/38 15/80

بیژن سلیمی شورولت نوا 16/46 16/65

مجید حق شناس پورشه 13/80 13/75

محمد علی فروغی فراری 12/85 12/95

روزبه قناتی کامارو سوپر شارژ 13/18 13/08

بابک بابا بی ام و 15/80 15/75

محمد شیرازی بی ام و نقص فنی

نوید یگانه پرست پژو206 16/80 16/55

فرزاد شاهرخی پژو206 16/82 16/79

رسول جبارزاده گلف دو لیتر 15/27 15/92

محسن فرهمند بی ام و 10سیلندر 13/25 12/82

مهرداد نراقی پراید توربو 16/44 نقص فنی

علی کلهر پراید توربو 14/58 14/40

آرمن صادقی پژو206توربو 13/66 13/71

آرش خامنه رنو مگان توربو 17/07 17/12

محمد علی وکیلی پژو206توربو 18/83 18/38

محمد رضا صبا هیوندای کوپه سوپر شارژ 16/28 16/18

طهمورست سرائی پور هیوندای جنسیس توربو 16/81 14/51

حسام آقایی تویوتا کریسیدا 12/95 13/61

جواد لطفی زاده تویوتا سلیکا نقص فنی

منصور شکر الهی گلف دولیتر 15/90 15/17

مرتضی خلف نژاد نیسان آلتیما 14/19

جواد داروگین شورولت مونزا 15/95

مسعود لطفی زاده پراید توربو 15/55 15/38

اروند طباطبایی پژو206 18/21 18/57

مهدی تاجیک پونتیاک 16/34 16/30

 

 

کلاس اول (ریس استریت )

مقام اول - آقای منصور شکر الهی (گلف 2000 سی سی ) با زمان 15/17

مقام دوم - آقای رسول جبارزاده (گلف 2000 سی سی ) با زمان 15/27

مقام سوم - آقای هوتن هومن (گلف 2000 سی سی ) با زمان 15/35

 

 

کلاس دوم ( 6 سیلندر و 8 سیلندر اتمسفریک )

مقام اول - آقای محمد علی فروغی (فراری اف 430) با زمان 12/85

مقام دوم - آقای مجید حق شناس (پورشه) با زمان 13/75

مقام سوم - آقای برنارد عیوضی (هیوندا جنسیس) با زمان 14/66

 

 

کلاس سوم (GT)

مقام اول - آقای آرمن صادقی (206 توربو) با زمان 13/66

مقام دوم - آقای علی کلهر (پراید توربو) با زمان 14/40

مقام سوم - آقای جواد لطفی زاده (پراید توربو) با زمان 15/38

 

 

کلاس چهارم (Super GT)

مقام اول - آقای برنارد عیوضی (لنسر اوولیشن) با زمان 11/06

مقام دوم - آقای هومن رمضانی (لنسر اوولیشن) با زمان 11/66

مقام سوم - آقای حسین صدوقیان ( BMW E46) با زمان 12/12

 

 

لازم به ذکر است آقای برنارد عیوضی با خودرو لنسر اوولیشن بهترین رکورد مسابقه را با زمان 06 /11 به نام خود ثبت نمود.

 

 

به نقل از مدیر وب سایت تیونینگ تالک :

بعد از یه مدت طولانی یه مسابقه درگ تو ایران برگذار شد که میشه بهش گفت مسابقه ، با همه کم و کاستی هایی که داشت خیلی خوب برگزار شد ، همه میتونستن ثبت نام و شرکت کنن ، اطلاع رسانی از قبل وجود داشت ، تماشاچی داشت و مهمتر از همه تایم ها برای همه خونده میشد ، بعد از استارت تیک تیک ثانیه شمار از بلندگوها شنیده میشد ، درسته که بورد نمایش تایمها هنوز آماده نبود اما همینکه تایم از بلنگو گفته میشه و تیک تیک ثانیه شمار پخش میشه خودش یه جهش بزرگه

بعد از مسابقه من یه نظر خواهی از بچه های تیم خودمون داشتم و همه از این مسابقه راضی و کوچکترین شکایتی نداشتن ، به نظر من در حال حاظر دلجو داره خوب کار میکنه و اگه بخواد اینطوری پیش بره در آینده این رشته پیشرفت زیادی میکنه

فعلآ که فکر میکنم از درگهای قبلی بهتر بوده و استاندارهای بالاتری داشته و خیلی امید دارم که اگه به همین صورت پیش بره به استاندارهای کشورهای اطراف و جهانی هم برسه

بهترین خصوصیت برگذار کننده آقای دلجو اینه که انتقاد پذیره و انتفادهای سازنده رو تا جایی که بتونه اجرا میکنه ، برگذاری این جور مسابقات تو ایران از بعد از درگ کار ان پی ذهن همه رو خراب کرد و افکار همه رو نسبت به برگذار کننده و نوع و روش برگذاری منفی کرد ، درگهای گذشته (قبل از کار ان پی ) همه در مورد قدرت ماشین و افراد شرکت کننده و تایمها بحث میکردن اما بعد از اون بحث فقط در مورد نوع برگذاری بود تا اینکه این درگ به نوعی سنگی که افتاده تو چاه رو در آورد ، معمولآ تو ایران اگه شخص بخواد یه کاری انجام بده شخص یا اشخاصی هستن که بخوان جلوی اون رو بگیرن و نزارن پیشرفت کنه یا یه چیزی رو پیشرفت بده ، به نظر من دلجو ثابت کرد که میخواد این رشته پیشرفت کنه ، هر چند برای پیشرفت کردن و پیشرفت دادن این رشته راه زیادی داره اما من خیلی امیدوارم ، من یکی آستین بالا میزنم و پشت سر همچین شخصی هستم

خیلی خوشحالم و تمامی بچه های تیم روحیه پیدا کردن برای آماده کردن ماشینها برای درگ های بعدی

به منصور و جواد لطفی تبریک میگم ، در آینده بسیار بسیار نزدیک تلاش میکنیم که بهتر از اینا رو برای گفتن داشته باشیم یه تبریک ویژه هم به تیم ابولفضل مرادی(فکر کنم اسم تیم کمپکت موتور اسپورت باشه ) ، برنارد و هومن که تایمهای برتر کلاس سوپر جی تی رو زدند

از همه بچه های تیم خودمون و تیم خودشون و تیم آنها و بدون تیمها و تماشاچیا که بااومدنشون مسابقه رو جذابتر کرده بودن تشکر میکنم

 



  • تاریخ: یکشنبه 13 شهریور 1390 - 04:46
  • بازدید: 15222
  • بخش: گزارش ماشین


اشتراک خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید